Citroen C3 Picasso 1.4 VTi 95 KM - czy to dobry wybór?

21 Wrz 2021, 19:22

Witam, stoję przed kupnem mojego - można powiedzieć że - drugiego auta i u jednego ze znajomych mechaników pojawił się do sprzedania Citroen C3 Picasso z silnikiem 1.4 VTi 95 KM. Samo auto, z tego co się orientowałem, jeśli chodzi o koszty utrzymania nie odstaje jakoś mocno od innych aut, jednak czytałem trochę mało pozytywnych opinii na temat tego silnika - głównie problemy z rozrządem (napinacz, jak i sam łańcuch) oraz "apetyt" na olej. Czy ktoś może miał styczność z tym silnikiem w jakimś samochodzie i może coś o nim napisać? Być może wybrałbym może auto o nieco prostszym silniku, jednak to wyżej wymienione, jak już wspomniałem, pojawiło się u jednego z mechaników, który zajmuje się też po części sprzedażą samochodów i ta oferta w mojej opinii trochę zyskuje na zaufaniu, jednak mam obawy co do awaryjności i kosztów napraw tego silnika :/

PS: Budżet na auto to około 20 tysięcy - jeśli ktoś ma ochotę, może oczywiście zasugerować swoją propozycję auta (jeśli lepiej odpuścić wyżej wspomniane auto), jednak nadmienię, że interesują mnie silniki benzynowe o małej pojemności i myślę że niewygórowanej mocy (około 100 KM wystarczy żeby zupełności), a samo auto powinno być dosyć małe, myślę że takie jak ten Citroen to już maksymalna wielkość).

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc :)
xMarioX
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

22 Wrz 2021, 11:23

Ogólnie silnik nie jest zły jego chyba największy minus to niski moment obrotowy 145Nm i moc z która to auto jest bardzo ospałe w szczególności jak mamy komplet pasażerów. Bo jeszcze jak jeździmy sami to jest to do zaakceptowania. Spalanie też nie jest najniższe.

"...jednostka 1.4 VTi 95 KM, jest wykonana w całości ze stopów lekkich i powstała w wyniku współpracy PSA i BMW. Podobnie jak bliźniacza konstrukcja 1.6 VTi 120 KM służy do napędu małych samochodów obu koncernów. Aluminiowy blok i głowica, łańcuch rozrządu, plastikowa pokrywa zaworów, i szereg sztuczek technicznych - 1.4 VTi to jednostka nowoczesna dynamiczna i bezobsługowa." tak pisał o niej producent :)

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Sama konstrukcja tego silnika VTi (również o większej pojemności 1.6) powstała wraz z inżynierami z BMW czyli nie jest to konstrukcja jedynie z koncernu PSA.

Najwięcej problemów spotyka się właśnie jak już wspomniałeś z rozrządem. Jednak najczęściej do jego awarii dochodzi jak jeździmy na zbyt niskim stanie oleju. Ten silnik lubi czasem zużywać olej więc jego okresowa kontrola i uzupełnianie niedoborów może nas uchronić przed takimi awariami. Tu należy jeszcze wspomnieć że czasem wariator zmiennych faz rozrządu potrafi dać o sobie znać i będzie potrzebował wymiany. Jednak te wszystkie elementy są bardzo zależne od jakości stosowanego oleju i regularnej jego wymiany.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10133
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota AYGO 2018 po modernizacji
    Nowe AYGO zachowuje rozpoznawalny znak X z przodu, który teraz stanowi mocną, trójwymiarową strukturę. Nowy projekt przodu auta otrzymał przeprojektowane przednie reflektory w stylu Keen Look ze zintegrowanymi ...