Citroen C5 czy Volvo V50 - wybór kombi

17 Mar 2025, 16:01

Witam, od jakiegoś czasu poszukuję dla siebie kombi. Wybieram między C5 (roczniki od 2009, zwykłe zawieszenie) lub Volvo V50 również podobny rocznik. Rozglądałem się do tej pory za dieslem 2.0 (w obu samochodach). I teraz pytanie - czy warto się rozglądać za tymi samochodami czy jednak na coś innego zwrócić uwagę? Budżet 20 000 zł. I też kwestia czy szukać w Polsce czy lepiej sprowadzić np. z Niemiec?
simon625
Nowicjusz
 
Posty: 5

17 Mar 2025, 16:08

Dwa różne auta, duża różnica wielkości

Kup mondeo albo lagunę
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2808
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Mar 2025, 20:04

Może i różne, ale w obu czułem się komfortowo. I pojemność bagażników większa niż w moim dotychczasowym aucie co mi odpowiada. Teoretycznie C5 można bardziej równać z V70, ale one trzymają cenę i za 20 000 raczej nie ma szans kupić dobry egzemplarz.
simon625
Nowicjusz
 
Posty: 5

17 Mar 2025, 20:28

simon625 napisał(a):Budżet 20 000 zł. I też kwestia czy szukać w Polsce czy lepiej sprowadzić np. z Niemiec?

Twoje typy delikatnie mówiąc są z ...wiesz skąd (światła tam nie ma) :D a teraz jeszcze pytasz o kupowanie w Niemczech :cry:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11071
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Mar 2025, 20:46

Ale w sensie co, że beznadziejne samochody sobie upatrzyłem? Pytam bo teoretycznie w Niemczech jest większa szansa znaleźć samochód w lepszym stanie (w sensie serwisowany)
simon625
Nowicjusz
 
Posty: 5

17 Mar 2025, 21:06

W De znajdziesz auta w lepszym stanie ale budżet nie rokuje na spektakularne powodzenie. Do tego C5 jest zwykły złom do którego układa się historyjki jak już Cytrynka nie jest gówniana. Zazwyczaj sen kończy się przy pierwszych naprawach chociażby przednich wycieraczek. Volvo niby ok.ale jest to auto podchodzące cenowo w naprawach pod auta premium a tu znowu budżet mierny.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11071
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

17 Mar 2025, 21:43

Wszystkie bolączki C5 są mi znane i wcale mnie one nie zniechęcają :wink:
Na początku szukałem z hydro, ale kilku mechaników mi sugerowało zakup z tradycyjnym zawieszeniem i w sumie po głębszym zastanowieniu się stwierdziłem, że różnica w komforcie nie jest tak duża żeby za wszelką cenę kupować hydro i prędzej czy później wydawać sporo kasy na naprawy zawieszenia. Od przynajmniej roku śledzę sytuację po ile chodzą te samochody w Polsce i uważam, że w tej kwocie jak najbardziej da się znaleźć egzemplarz warty uwagi. Fakt, rynek niemiecki jest mi obcy, ale mam znajomych, którzy sprowadzają stamtąd samochody i mówili, że w takiej kwocie też da się znaleźć w dobrym stanie. Nie szukam super odpicowanego samochodu, może mieć zarysowania, przebieg też nie za bardzo istotny (byle nie 500 000).
simon625
Nowicjusz
 
Posty: 5

17 Mar 2025, 21:47

Ale po co kupować c5 bez hydro? Ten samochód kupuje się właśnie dla tego zawiasu jeśli uważasz, że jest tym czego szukasz. Tym bardziej weź mondeo albo lagunę
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2808
Przebieg/rok: >50tys. km

17 Mar 2025, 21:55

Bo i tak jest wygodny bez tego zawieszenia i jego design mi się strasznie podoba. Co oczywiście nie znaczy, że nie jestem otwarty na inne propozycje.
simon625
Nowicjusz
 
Posty: 5

17 Mar 2025, 22:35

simon625 napisał(a):Wszystkie bolączki C5 są mi znane i wcale mnie one nie zniechęcają
Na początku szukałem z hydro, ale kilku mechaników mi sugerowało zakup z tradycyjnym zawieszeniem i w sumie po głębszym zastanowieniu się stwierdziłem, że różnica w komforcie nie jest tak duża żeby za wszelką cenę kupować hydro i prędzej czy później wydawać sporo kasy na naprawy zawieszenia. Od przynajmniej roku śledzę sytuację po ile chodzą te samochody w Polsce i uważam, że w tej kwocie jak najbardziej da się znaleźć egzemplarz warty uwagi. Fakt, rynek niemiecki jest mi obcy, ale mam znajomych, którzy sprowadzają stamtąd samochody i mówili, że w takiej kwocie też da się znaleźć w dobrym stanie. Nie szukam super odpicowanego samochodu, może mieć zarysowania, przebieg też nie za bardzo istotny (byle nie 500 000).

Jest ryzyko jest zabawa :mrgreen:
Powodzenia.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11071
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe