Citroen C5 III 1.8 2008r - Brake pads worn - zużyte klocki

30 Maj 2015, 11:24

Witam,

Jakiś czas temu po myjni popsikałem opony 'nabłyszczaczem'. Pojawił mi się wtedy 'zaraz przy wyjeździe pod górkę' "Brake pads worn", czyli komunikat ostrzegawczy o zużyciu klocków. Potem na trasie widziałem go po raz drugi i jeszcze z raz.

Pytanie... czy mam się tym przejmować gdy komunikat się zapalił i po chwili zniknął? Zero błędów w systemie, zero zapisanych zgłoszeń serwisowych. Zapalił się 3 razy w ciągu tygodnia i zniknął....

Czy może być to spowodowane niefartownym psiknięciem środkiem nabłyszczającym po tarczy?

Pozdrawiam!


PS: Wymiana klocków hamulcowych w C5 III 2008 to wielka filozofia? Samemu to zrobię bez kosmicznej wprawy?
PS2: Jakie polecacie klocki? Niektórzy mówią, że warto kupić takie ultra drogie, że będą 'na lata' i... trata-tata.

Co o tym myślicie?

Dzięki!
wic1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: Fiat Siena

31 Maj 2015, 11:53

Tez mam podobny problem. Jezdze juz na tych samych klockach hamulcowych jakies 95tys km. Wydaje mi sie, ze pora na wymiane. Teraz tylko zastanawiam sie nad dwoma opcjami. Bylem sie pytac w pobliskich warsztatach, tam wolaja jakies 150pln za wymiane, bylem tez w jednym wiekszym [reklama] i tam wolaja 50pln wiecej ale daja za to gwarancje na 12msc. Czy wziasc lewarek, klucze, poszukac rzeczywiscie jakichs materialow na youtube i samemu sprobowac .. tylko troche sie boje, zeby niczego zle nie zrobic. Kwestia kosztu samych klockow to inna sprawa, polecicie jakiegos dobrego producenta?

Pozdro
Ostatnio edytowany przez MotoAlbercik, 04 Sie 2015, 08:40, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Reklama. Ostrzeżenie pisemne.
Alfred79
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 04 05 1979
Auto: Audi A4
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Lip 2015, 20:43

Anie na klocki ani na tarcze się żadnego szuwaxu nie leje, bo wtedy nie ma tarcia a zatem i hamowania. Pewnie komputer uznał, że skoro nie ma dostatecznego tarcia to klocki są już w kiepskim stanie, tymczasem kwestia była w owym nabłyszczaczu (po kilkunastu użyciach hamulca powinien on ulec likwidacji). Jesli zaś masz wątpliwości, to podejdź do obojętnie jakiego mechanika, żeby ocenił stan tarcz i klocków - "na pałe" nie masz co wymieniać, skoro są jeszcze grube.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

03 Sie 2015, 20:17

Wymiana klocków przednich rozwiązała problem. Tylne klocki nie posiadają czujnika w mojej wersji więc wymiana pod koniec sezonu :P (tak ocenił mechanik)

Wymiana klocków + klocki + przegląd auta + wymiana uszczelki olejowej + olej osztowało mnie 450 zł :P
wic1
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: Fiat Siena
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW i3 Concept Coupe - bezemisyjny pojazd koncepcyjny
    Podczas światowej premiery BMW i3 Concept Coupe firma BMW Group pokazała dynamiczną i ekscytującą wersję bezemisyjnego pojazdu koncepcyjnego z segmentu ekologicznych samochodów klasy premium. Pojazd studyjny zaprezentowano ...
    Silnik 5.0 V8 2UR-GSE - Lexus
    Silniki samochodów luksusowej japońskiej marki słyną z doskonałej kultury pracy, niezawodności i znakomitych osiągów. Jednak prawdziwą dumą Lexusa jest 2UR-GSE – pięciolitrowy, wolnossący silnik V8, napędzający ...