Citroen C5 III 2.0 16v 140km a 2.0 HDI 163km kilka pytań

01 Lip 2018, 14:48

Pytanie do użytkowników tych właśnie samochodów..
Otóż planuję zakup C5 2008-2010 , lecz szukam jakichś sensownych argumentów jaki wariant silnikowy wybrać
1. Czy silnik 2.0 16v 140km daje rade w sedanie? czy auto jest w miarę zrywne? Czy jest do udana konstrukcja?
2. Czy silnik 2.0 HDI 163km to udana konstrukcja?
3. Czy czuć znaczną różnicę w dynamice jazdy miedzy tymi dwoma silnikami?
Samochód używany będzie codziennie do jazdy do pracy i kilka razy w roku Polska-Holandia/ Holandia- Polska
Na początku chciałem zawiesić oko na Dieslu bo mocniejszy .. a przy tak ciężkiej budzie obawiam się, że benzyna będzie za słaba a pojemność powyżej 2.0 nie wchodzi w grę.
Lecz naczytałem się o tych Fapach itd... i teraz sam nie wiem czy diesel to bedzie dobry wybór..
Zwracam się do was z prośba o jakieś sensowne opinie
Pozdrawiam
areew666
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 5- 0-2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: NIE MAM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912
0

01 Lip 2018, 15:04

Na takie trasy lepszym wyborem będzie diesel, średnie spalanie z takiej trasy zamknie się w przedziale 6-7l na 100km, benzyna spali co najmniej 2l więcej, a jak lubisz korzystać z niemieckich autostrad to nawet więcej. Podstawa to kupić diesla w dobrym stanie, jeśli chodzi o C5 to znajdziesz coś z salonu PL, może nawet od pierwszego właściciela.
Ile razy w roku będziesz pokonywał tę trasę PL-NL?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

01 Lip 2018, 15:13

areew666 napisał(a):1. Czy silnik 2.0 16v 140km daje rade w sedanie? czy auto jest w miarę zrywne? Czy jest do udana konstrukcja?


Konstrukcja udana i względnie bezproblemowa, w razie potrzeby lpg założysz bez problemu. A to czy dynamika będzie wystarczająca to już subiektywne odczucie

areew666 napisał(a):2. Czy silnik 2.0 HDI 163km to udana konstrukcja?


Tak

areew666 napisał(a):3. Czy czuć znaczną różnicę w dynamice jazdy miedzy tymi dwoma silnikami?


Diesel będzie w tym przypadku "szybszy", szczególnie w zakresie obrotów, którego się zwykle używa.

areew666 napisał(a):Lecz naczytałem się o tych Fapach itd... i teraz sam nie wiem czy diesel to bedzie dobry wybór..


Coś za coś, mniej spalasz, więcej wydajesz u mechanika.
Fap nie jest niczym strasznym.

areew666 napisał(a):i teraz sam nie wiem czy diesel to bedzie dobry wybór..


Wszystko zależy od ilości pokonywanych km i tego w jakich odcinkach je robisz. Jeśli do pracy dojeżdżasz mniej niż te 10km to kupno diesla nie jest dobrym wyjściem. W zimie silnik nawet nie osiągnie odpowiedniej temp.

Popatrz na lagunę 2.0T
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

01 Lip 2018, 15:16

Około 6 razy w obie strony.
Czyli około 15kkm za granice + to co będę robił w koło komina( w koło komina a do pracy moze z 3km wiec tak jak napisaliscie wyzej, samochod nie da rady sie dobrze rozgrzac);.
No właśnie też zastanawiałem się nad dieslem ale .. no własnie..
To czyszczenie fapa + uzupelnianie jakiegoś plynu.
dwumasy turbiny. Na ogół do samochodów mam mega pecha i takie to troche ryzykowne wszystko.. W benzynie nie ma tych pierdołków ale za to brak mu mocy z tego co czytałem.

Z tego co widzę po silniku benzynowym 2.0 jest dopiero 3.0... lecz pewnie podatek skarbowy i ubezpieczenie przy takiej pojemności potrafi zwalić z nóg
Dodam jeszcze, że budżet to 30k w tym muszę się zamknąć z zakupem
edit: czym różni sie silnik benzynowy 2.0 od 2.0i który lepszy
areew666
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 5- 0-2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: NIE MAM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912
0

01 Lip 2018, 16:50

Tam był tylko jeden silnik benz 2.0.
Curver
Początkujący
 
Posty: 75
Auto: Peugeot 308
Silnik: 1.6 HDi 90KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
0

01 Lip 2018, 16:56

Było ich więcej ;)
1.6 THP 156KM 115kW (2009-2015)
1.6 VTi 120KM 88kW (2010-2015)
1.8i 16V 125KM 92kW (2007-2010)
2.0 16V 140KM 103kW (2008-2009)
2.0i 16V 140KM 103kW (2007-2012)
3.0 V6 211KM 155kW (2007-2010
areew666
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 5- 0-2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: NIE MAM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1912
0

01 Lip 2018, 17:16

Silniki 2.0 były wrzucane wyłącznie przed liftem, do 2010 (chyba, że na jakimś innym kontynencie do 2012).

Głowy nie dam i szczerze mówiąc nigdy nie słyszałem o 2.0/2.0i ale była wersja tego silnika przystosowana do bioetanolu. Możliwe, że ktoś to sobie tak oznaczał
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0