Citroen C5 - OGROMNE SPALANIE

14 Maj 2011, 21:15

Witam, mam problem z Turbo ( podobno musi się tylko rozchodzić ) bo samochod stał dosyć dlugo. Tzn na zimnym silniku turbo sprężarka nie dziala w ogolę zaś na ciepłym idzie jak 'rakieta' od 2700obrotów. Ale z każdą jazdą jest coraz lepiej. I mam pytanie z tym związane:
Czy przez to, że mam jeszcze 'nie rozchodzone' turbo może Cytryna mi spalać 11,3l ropy?

Mój samochód to:
Citroen C5 wersja SX 2003r. 2.0HDI.
Sobol3run
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Warszawa

15 Maj 2011, 07:03

To zależy jak jeździsz,jeśli bawisz się w Gagarina(rakieta), to auto tego typu, może ci spalić nawet 80% więcej paliwa.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8619
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

15 Maj 2011, 13:41

zebym tak jezdzil samochodem to bym przeciez nie pisał na forum bezsensownego postu : dlaczego samochod mi pali 11l jak daje mu buta ile wlezie. Jezdze w miarę oszczędnie. Z tego co czytam wydaję mi się iż jest to wina przepływomierza. Bo na zimnym to muł.
Sobol3run
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Warszawa

16 Maj 2011, 09:17

Sobol3run napisał(a):Witam, mam problem z Turbo ( podobno musi się tylko rozchodzić ) bo samochod stał dosyć dlugo


Rozchodzenie turbiny to odpalanie auta,rozgrzanie, "mocniejsza" jazda przez 5 minut i po sprawie.
Skoro auto traci moc to pozostaje przepływomierz i wastegate a dokładnie sztanga do turbiny.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

16 Maj 2011, 13:43

arciasty napisał(a):
Sobol3run napisał(a):Witam, mam problem z Turbo ( podobno musi się tylko rozchodzić ) bo samochod stał dosyć dlugo


Rozchodzenie turbiny to odpalanie auta,rozgrzanie, "mocniejsza" jazda przez 5 minut i po sprawie.
Skoro auto traci moc to pozostaje przepływomierz i wastegate a dokładnie sztanga do turbiny.

Przepływomierz dziś czyszczony i nic nie dalo, jest tak samo.
Sobol3run
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Warszawa

16 Maj 2011, 14:38

czyszczenie nic nie pomoże, jak jest walnięty to walnięty i nie da się go naprawić. A wtryski ci nie leją? nie dymi na czarno? doładowanie turbina bije prawidłowo? sonda lambda sprawdzona ?
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Santa Fe Nowej Generacji
    "Nowy Santa Fe kontynuuje globalny sukces modelu. Zaprezentowany w 2001 roku, model Santa Fe pierwszej generacji jest podstawą wiarygodności i doświadczenia marki w segmencie SUV" powiedział Thomas A. Schmid, Dyrektor Operacyjny ...

17 Maj 2011, 05:29

No to w takim razie musi to być związane z FAP-em(filtr cząstek stałych).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8619
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2011, 09:33

PhantomASA1 napisał(a):No to w takim razie musi to być związane z FAP-em(filtr cząstek stałych).


nie wydaje mi się.
był podpinany pod komputer?
tibu1
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: kraków
Prawo jazdy: 18 11 2007

17 Maj 2011, 12:12

był ale nic mi [...] w ASO nie wydrukowali nawet tylko usuneli inne błedy, a z tego co pamietam do odnośnie turbiny było coś 'EGR' czy jakos tak.
Sobol3run
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Warszawa

17 Maj 2011, 12:54

Jeśli pierze paliwem w celu wypalenia cząstek sadzy, to wtedy auto żre jak smok.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8619
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2011, 18:58

mogłbyś jaśniej - co to znaczy ?
Sobol3run
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Warszawa

17 Maj 2011, 19:09

Komp odbiera sygnały od FAP-u,że jest zapchany i komp podaje większą dawkę paliwa w celu wypalenia,do skutku,jeśli FAP jest zapchany na amen, to trzeba go wymienić albo się go pozbyć(koszt ok 2000 zł,pozbycie się)
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8619
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Maj 2011, 19:48

To chyba to będzie to: bo muli na zimnym, duże spalanie, raz na jakiś czas zapalą się kontrolki (service i silnik). A ten FAP to z tego co znalazłem kosztuje ok 500zł ?

[ Dodano: 17 Maj 2011, 22:06 ]
ale to chyba nie roziąze problemu bo jakby to było to : to samochod mial buta, bo jak podaje wiecej paliwa to powinien wlasnie lepiej jechac, a u mnie jest go mało przy niskich obrotach bo dopiero przy 2700wyrywa, takze to jednak nie bedize to.;
Sobol3run
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Warszawa

18 Maj 2011, 04:52

Jeśli jest przytkany FAP,to auto buta mieć nie może ,nawet jeśli mu wlejesz tonę ON do cylindra,z tego co piszesz jest problem elektroniczny,trochę to dziwne,że ASO nie postawiło jasnej diagnozy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8619
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)