Citroen C5 V6 mechanik zepsuł mi samochochód przy wymianie rozrządu

13 Sty 2016, 15:42

Powymianie rozrządu [która kosztowała 4000zł] samochód przejechał ok 200 kilometrów rano przy odpalaniu rozrusznik nie mógł obrócić silnikiem. Zlawetowałem auto do mechanika który twierdzi ze przestawił się rozrząd przy próbie zapalania na pycha. Jak dojść sprawiedliwości i gdzie jej szukać.
seru32
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 29 06 1975
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: citroen
Silnik: v6 214 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Sty 2016, 18:57

Po pierwsze u mechanika który spaprał robotę. Jeśli nie będzie chciał się dogadać to rzeczoznawca i ewentualnie UOKiK. Masz fakturę/paragon za naprawę?
tomekk29
Początkujący
 
Posty: 73
Prawo jazdy: 04 08 2003
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Saab 95
Silnik: 2.3 t 185KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

14 Sty 2016, 12:21

witam
Niestety miemam faktury tylko potwierdzenie przelewu za naprawe.
seru32
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 29 06 1975
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: citroen
Silnik: v6 214 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Sty 2016, 15:56

No to już jakiś dokument jest ! Ale uczciwie pisząc to radzę próbować polubownie odzyskać pieniądze od partacza i poszukać drugiego silnika, bo skoro rozrusznik nie mógł obrócić silnikiem, to być może pasek szlag trafił i tłoki oparły się o zawory, a to bedzie sporo kosztowało ....
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

14 Sty 2016, 16:21

Polubownie ... Prubowałem ale mistrz twierdzi że rozrząd przestawił sie przy prubie palenia na ,,pycha'' .Raz to nieraz paliłem przed ,,naprawą ''na tak zwanego,, pycha'' i nigdy nie było problemu a rozrząd wymieniałem już wcześniej tyleże w serwisie citroena a dwa to faktycznie pruba była bo założyłem błednie że nawalił rozrusznik ale kiedy koła nie obruciły silnikiem zorietowałek się że silnik jest zablokowany.Tymrazem nie dam się i wszelkimi dostepnymi środkami dojde sprawiedliwości .
seru32
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 29 06 1975
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: citroen
Silnik: v6 214 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Sty 2016, 16:26

Jasne - masz prawo, tylko znając Polskę sprawa bedzie trwała latami i może stanąć na tym, że nic nie udowodnisz. Dlatego proponowałem odzyskać pieniądze najpierw polubownie, czy nawet częśc tych pieniędzy bo by wygrać będziesz musiał powołać rzeczoznawcę, załozyc sprawę w sądzie itd, a to wszystko sporo kosztuje.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Renault 5 Alpine
    W 1976 roku Renault przedstawiło prawdziwie sportowy samochód – Renault 5 Alpine. Model, zaprojektowany i produkowany w zakładach Alpine w Dieppe, łączył elegancję ze sportowym stylem. Wykorzystano w nim wyposażenie ...

22 Sty 2016, 08:43

sprawa wygląda tak .Mistrz wzioł sie za naprawe uszkodzonego silnika ja części on robocizna .Pewno jeszcze nieraz zagoszcze na tym forum .
seru32
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 29 06 1975
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: citroen
Silnik: v6 214 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Sty 2016, 18:17

Jak wygląda stary pasek rozrządu po tej awarii ?
Czy ma ścięte zęby, czy się urwał ?
Trzeba było za pierwszym razem spytac jak wyglądała jego procedura zmiany rozrządu. Ciekawe czy znał fabryczną instrukcję ?
Najczęstszy błąd to źle napięty pasek. Napinanie paska gdy prawa strona paska jest luźna i lub pasek nie jest na swoim miejscu. Nie dokręcony lub za mocno dokręcony napinacz. Kręcenie napinaczem w stronę przeciwną jak jest w instrukcji. Montaż niewłaściwego napinacza lub paska. Nie używanie blokad jeżeli je przewiduje instrukcja. Niewłaściwie przykręcone małe koło rozrządu, do kół bez klina są nowe procedury. Pozostawienie jakiegoś przedmiotu w obudowie lub złamanie obudowy. Pęknięcie szpilki napinacza. Usterki poza rozrządem np zablokowanie sprężarki klimy, zerwanie paska mokro, zatarcie wałka rozrządu.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

09 Lut 2016, 17:07

Ja bym mechanika na stosie nie palił. Gość próbował odpalić nową V6-tkę w zimie na popych. Zachowanie co najmniej nie poważne.

Pominę fakt dużych oporów w silniku bo rozrząd był nowy więc powinno się udać. ALE. Problem polega na tym że jak sam seru32 stwierdził "rozrusznik nie mógł obrócić silnikiem", więc logicznie myśląc jakiś uszkodzony element powoduję blokadę podzespołów silnika. Dalej logicznie myśląc próbowanie na siłę odpalenia takiego silnika spowoduje inne, bardziej kosztowne uszkodzenia --> pierwszy element który polegnie ze względów na wytrzymałość materiału to pasek lub sworzeń jednego z kół układu rozrządu.

Kiedy w tym kraju ludzie zrozumieją że czasy maluchów, dużych fiatów czy syren przeminęły już dawno i naprawa silników przecinakiem i młotem albo palenie na pych kończy się większymi wydatkami. A później chodzą i psioczą na daną markę bo tak najprościej.
agrafek
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Krakow