Citroen DS4 BlueHDI 2.0 150KM

12 Maj 2022, 07:27

Witam, mam problem dotyczący dławienia się silnika przy gwałtownym dodawaniu gazu w okolicach 2 tysiące obrotów. Na desce nie pokazuje żadnych błędów. Na wtyczce OBDII jest problem dotyczący kontroli katalizatora nox bank 1. Co to może być za część? Zdjęcie w załączniku.
twistowsky
Obserwowany
 
Posty: 2

12 Maj 2022, 07:30

Dodam, że po dolaniu Tunap 988 do adblue problem znika do następnego tankowania.
twistowsky
Obserwowany
 
Posty: 2

12 Maj 2022, 12:33

Trzeba się podłączyć pod Diagboxa i sprawdzić błędy.
Nox to czujnik tlenków azotu w układzie wydechowym. Może być uszkodzony on, albo jego instalacja, może być tez inny powód. Podstawa to sprawdzić Diagbox-em
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Maj 2022, 12:47

Czujnik tlenków azotu zamontowany jest bezpośrednio w układzie wydechowym. Jest to element (może być ich kilka w układzie) zintegrowany z urządzeniem kontrolnym, które pozwala na niezależną pracę czujnika. Służy do stałego pomiaru zawartości NOx (tlenków azotu) w gazach spalinowych samochodów. Następnie przesyła informację do sterownika silnika. Sterownik na podstawie otrzymanych informacji tak steruje pracą silnika oraz innych elementów np. dozowaniem Ad Blue aby w emitowanych spalinach było jak najmniej szkodliwych składników NOx.

Tylko tu problemem nie koniecznie musi być sonda a nap. jakiś inny problem w silniku który powoduje że spalanie nie jest optymalne przez co wartość zostaje przekroczona.

W przypadku awarii do silnika nie jest podawana mieszanka o optymalnym składzie. Rezultatem może być niewłaściwy skład spalin, zwiększone zużycie paliwa, kłopoty z poprawną pracą silnika oraz problemy z układem DPF / katalizator. Tak to wygląda.

Jeżeli nie msza innych błędów zapisanych w sterowniku to ciężko będzie znaleźć tu przyczynę takiego stanu rzeczy. Trzeba by było zacząć od diagnostyki wtrysków, sprawdzenie zapełnienia DPFa popiołem czy prawidłowo przechodzi procedurę wypalania itd.

twistowsky napisał(a):Dodam, że po dolaniu Tunap 988 do adblue problem znika do następnego tankowania.
No ale ten dodatek dodaje się raz wraz z dolewką AdBlue, a jego nie dolewasz co tankowanie. Warto by sprawdzić czy dawkowanie AdBlue jest prawidłowe.

Zużycie AdBlue to około 2–5 proc. zużycia oleju napędowego więc przy spalaniu 6 l/100 km, zużycie AdBlue wyniesie około 0,12–0,3 l/100 km. U ciebie zbiornik powinien być w granicach 17 litrów tak więc powinieneś go uzupełniać co jakieś 10tkm w zależności jak się jeździ ale te silniki raczej oszczędnie zużywają ten mocnik i można tu przyjąć dolną granicę.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10105
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Hyundai Santa Fe IV
    Hyundai pokazał na targach w Genewie kolejną generację Santa Fe. Paleta silników ma obejmować diesla 2.0 CRDi o mocach 150KM i 182KM, diesla 2.2 CRDi 197KM i benzyniaka 2.4 185KM. źródło: carscoops.com W moim ...