Citroen Grand C4 Picasso

03 Lip 2014, 18:38

Witam

Mam potrzebę zakupu auta. Myślę o modelu jak w tytule (Grand C4 Picasso).
Moje zapotrzebowanie:

1. Rodzina - 2+3 czasami dodatkowo + 1 (suma do 6 osób).
2. Praca - 60 tys km rocznie. Trasa i miasto.

Czy w/w auto będzie dobrym rozwiązaniem?

p.s. Byłem już w salonie i jestem po jeździe próbnej (wersja Intesiv). Wrażenia ok.
Przebudzony75
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Octavia II
Silnik: 1.9 TDI 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

03 Lip 2014, 19:10

Wrażenia będą jak najbardziej ok bo to wygodne auta. Ale niestety ma się w nich co psuć, zarówno mechanicznie jak i elektrycznie... Jedyny słuszny silnik to 2.0 HDI. benzynowy 1.6 jest nie udany ma kilka wad. Warto go od razu odpuścić.
60tys rocznie? Sporo latasz. Cytryna na pewno tego nie wytrzyma.
Alternatywa.
Mazda 5
Opel Zafira
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Lip 2014, 19:18

noisy napisał(a):Wrażenia będą jak najbardziej ok bo to wygodne auta. Ale niestety ma się w nich co psuć, zarówno mechanicznie jak i elektrycznie... Jedyny słuszny silnik to 2.0 HDI. benzynowy 1.6 jest nie udany ma kilka wad. Warto go od razu odpuścić.
60tys rocznie? Sporo latasz. Cytryna na pewno tego nie wytrzyma.
Alternatywa.
Mazda 5
Opel Zafira


Dzięki za odpowiedź. Właściwie to boję się właśnie tych 60 tys. i wytrzymałości. Skoda, którą teraz jeżdżę jest znakomita. Niemniej jest już za mała.

Mazda prezentuje się nieźle... jeden problem. Przeglądy co 20 tys po ok. 900 pln. Daje mi to w roku 3x900= 2700 pln. Nie do zaakceptowania.

Oplem jeszcze nie jeździłem (zafirą). Po analizie w salonie zaproponowali mi cenę ok 105 tys. W uboższym wyposażeniu jak Citroen, którego na dobra sprawę mogę kupić w wersji Intensiv 1.6 115 KM (diesel) za ok. 92 tys.

Mazda 5 do wzięcia za ok. 100 tys.

Zatem zastanawia mnie "francuz" i jego wytrzymałość na przeleciane kilometry.

Pozdarwiam
Przebudzony75
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Octavia II
Silnik: 1.9 TDI 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

03 Lip 2014, 19:37

Jest jeszcze tańszy chevy Orlando. Auta tego typu, aby jechały potrzebują większego silnika minimum 1.8 mniejsze warto odpuścić.
Pomyśl nad opcją z LPG jak będziesz jeździł sporo po PL opłaci się.
Wolnossące benzyniaki starej szkoły spokojnie przetrwają 300tys przy zdrowym serwisowaniu i użytkowaniu, a odpada temat turbin, wtrysków czy dwumasu jak w dieslu, DPF tez nie ma...
Z fabryczną instalacją LPG mają inne głowice i wzmacniane gniazda zaworowe z tego co słyszałem.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

03 Lip 2014, 20:29

Pewno jak kupujesz z salonu to myślisz nad C4 Picasso 2.
Z tym akurat nie miałem do czynienia, ale w rodzinie mamy C4 picasso I.
Jeżeli chodzi o wytrzymałość Citroenów to jest taka sama jak w innych Vanach. Na pewno żaden Opel Zafira bardziej trwały nie będzie,a wygodą Citroen bije dużo minivanów. Do tego są cienkie słupki po bokach co sprawia, że rewelacyjna jest widoczność( w przeciwieństwie do np. Opla Zafiry)
Hdi to dobre diesle. Co do benzyn. 1.6 thp unikać. 1.6 vti to dobra jednostka, ale trochę mułowata. Przy Twoim przebiegu jednak możesz śmiało brać diesla.
grzegorzd92
Aktywny
 
Posty: 311
Miejscowość: Małopolskie
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Fiat Brava
Silnik: 1.2 82
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

03 Lip 2014, 21:39

Mam Peugeota 5008 (czyli brata C4 Grand Picasso). Polecam silnik 2.0 HDI nieawaryjny do tego przyzwoite przyspieszanie i spalanie :ok: . Auto wygodne - świetnie nadaję się na długie trasy. O zawieszeniu też złego słowa nie mogę powiedzieć. Jeżdżę tym autem sporo i nigdy mnie nie zawiodło.
Więc może zastanów się nad tym autem? Również jest 7-osobowe i według mnie jest ładniejsze, zgrabniejsze (ale to już kwestia gustu) :wink:
Trify
Początkujący
 
Posty: 62
Auto: Peugeot 5008 / Mercedes W203
Silnik: 2.0 HDI / 1.8 KOMPR
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poznań Motor Show - nowa data targów!
    Wczoraj późnym wieczorem pojawiła się informacja o przełożeniu największych targów motoryzacyjnych Poznań Motor Show które miały odbyć się między 26, a 29 marca 2020 roku. Nowy termin w którym ...

03 Lip 2014, 21:48

Hm, jak bierze z salonu to usterki nie będą tak bolesne - gwarancja :D

Wiesz co, a nie myślałeś może nad jakimś konkretnym SUV-em typu Sorento/ Freemont?
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

03 Lip 2014, 21:54

Z KIA to myślałem o Carens.

Założyłem że na auto mam do wydania do 95 tys.

Głównie interesuje mnie zdanie, co do wytrzymałości aut, przy przebiegach jakie robię. Wygląd, pewne aspekty estetyczne są to sprawy indywidualne. Każdy z nas ma w tym temacie swoje preferencje. Oczywiście ergonomia w środku ma duże znaczenie.
Poza tym, dochodzi sprawa ekonomi. Jaki koszt rocznych przeglądów, spalanie etc. Te jednak jestem w stanie sprawdzić.

Także, najistotniejszym jest wytrzymałość i ekonomia auta przy dużych przebiegach. Później pozostałe.

Pozdrawiam

p.s. Dziękuję za dotychczasowe uwagi i porady.
Przebudzony75
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Octavia II
Silnik: 1.9 TDI 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

04 Lip 2014, 09:07

120tys przebiegu w 2lata. Zapomnij, ze spędzisz ten czas bezstresowo z cytryna czy pugiem...
Gwarancja ile obejmie 100tys moze przedłużona 150tys, a wtedy np w dieslu już bedzie pora na wymianę osprzętu co w przypadku zakupu auta z salonu gdzie auto jest droższe średnio o 7tys od benzyniaków.
Fakt, ze spala mniej, ale całe oszczędności szlag trafi przy wymianach osprzętu, które są tak zaprogramowane, zeby padały w określonym czasie.
Można tego uniknąć biorąc pod uwagę starszego typu silniki Pb wolnossące patrz Mazda 5.
Wszystko jest niestety wkalkulowane. Moim zdaniem jednak bardzo istotna jest kwestia bezawaryjności tym bardziej jak auto ma tyle latać.
KIA to tez dobra opcja, ale w KIA to teraz tylko diesle.
Jeszcze zobacz Forda S-max.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Lip 2014, 09:34

Nie zgodzę się z moim przedmówcą. W moim Peugeocie jest już 193k km przebiegu (Peg to rocznik 2011 z października) nic nie było wymieniane prócz olejów, filtrów itp. aaaa no i pilota pod kierownicą od obsługi radia... Peugeot ma gwarancję na rozrząd na 240k km - to już daje do myślenia.
Tak jak mówisz że padają różne rzeczy w określonym czasie to się sprawdzało u mnie w VW - nie w Peugeocie. Proponujesz benzynę na przebiegi rzędu 60k km rocznie? Good joke :D
Trify
Początkujący
 
Posty: 62
Auto: Peugeot 5008 / Mercedes W203
Silnik: 2.0 HDI / 1.8 KOMPR

04 Lip 2014, 09:55

Zerknij parę postów wyżej. Najbardziej opłacalna jest Pb+LPG do takich przebiegów.
Skoro juz masz 193k km przebiegu to niedługo się zacznie serwisowanie diesla po całości.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Lip 2014, 10:20

Z Peugeotem nie dobije do 200k km bo uciekam z nim aby nie stracić za dużo na wartości auta. Dużo zależy też od tego co kto lubi. Jeden po trasie by szybko wyprzedzić redukuje, wysokie obroty i dopiero da radę wyprzedzić (jak np. w pb+ lpg) mnie to nie odpowiada wole mieć ten 5-6 bieg 1,5k rpm i auto zbiera się naprawdę dobrze. Jeździ się po prostu płynniej :ok:
Trify
Początkujący
 
Posty: 62
Auto: Peugeot 5008 / Mercedes W203
Silnik: 2.0 HDI / 1.8 KOMPR

04 Lip 2014, 11:10

Masz racje goń go z tym przebiegiem. Tez jeździłem dieslem i wiem jak jest, ale wole zdecydowanie wolnossącą Pb+LPG o stosownej pojemności :) u mnie jest spalanie 13litrów lpg prędkość do 130km/h.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Lip 2014, 12:16

No powyżej 2-2,5l pb to bym brał też w sekwencji ale jakieś bmw 528 itp :mrgreen: .
BTW. Ile robisz na "zbiorniku" gazu kilometrów (zasięg) ? I jaka dużą masz butle?
Trify
Początkujący
 
Posty: 62
Auto: Peugeot 5008 / Mercedes W203
Silnik: 2.0 HDI / 1.8 KOMPR

04 Lip 2014, 12:40

Mam butle tylko 35litrów w schowku w podłodze bo musze mieć wolny bagażnik. Nie narzekam stacje są często. Zasięg ok 300km zależy jak jadę.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004