Citroen Jumper 1,9 D świeci się kontrolka kluczyk

18 Lut 2011, 16:48

Witam,
jeśli temat był wałkowany to proszę o link, bo nie bardzo wiem pod jakim hasłem szukać.
Przywiozłem sobie z Belgii Citroena Jumpera 1,9D 1999 rok.

Pseudo szpece z Belgi coś majstrowali przy silniku, planowanie głowicy i jeszcze coś.
Teraz ja chce się za to zabrać. Pasuje zacząć od kontrolki , która świeci się na pomarańczowo (kluczyk).
Z tego co czytałem to jest brak połączenia między stacyjką a immobilizerem (elektrozaworem).
Niektórzy na ostro próbują podłączać. U mnie też elektryka coś była majstrowana (być może pseudo mechanicy tym sposobem chcieli naprawić)
I nie bardzo wiem od czego zacząć. Po włączeniu zapłonu na kablu jest 13V i słychać pstrykanie na elektrozaworze. Ale kontrolka nie gaśnie.
Panowie jeśli już ktoś coś takiego robił proszę o pomoc od czego zacząć.

Pozdrawiam
Z góry dzięki za każde info.
mahermnih1
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Rzeszów

18 Lut 2011, 17:00

Immo to nie elektrozawór. To elektroniczne urządzenie blokujące rozruch silnika.
Musisz się podłaczyć pod komputer i sprawdzić jaki bład wyświetli się od immo. Dopiero potem będzie można zacząć naprawiać.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lut 2011, 17:32

Hmm tam elektryka i tak już pomieszana jest strasznie,
nawet nie wiedziałem, że takie stare łupy idzie podłączyć do kompa.
mahermnih1
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Rzeszów

18 Lut 2011, 19:31

W tamtym czasie były robione osłony na elektrozawór na pompie. Na elektrozaworze jest moduł podłączony na 3 piny do wiązki ktorą należy sprawdzić, przy stacyjce jest czytnik kodu z kluczyka i centralka. Podstawowe pomiary można przeprowadzić zwykłym multimetrem.
Z usuwaniem tego zabezpieczenia przy pompach Boscha nie było problemów (30 minut, bez specjalistycznego sprzętu) gorzej jest przy Lucasach.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

18 Lut 2011, 19:40

Właśnie kurcze była ta wtyczka ale teraz jest przerobione i nie wiem co oryginalne a co nie.
Zlokalizowałem elektrozawór od niego odchodzi jeden kabel.
Tylko miałem banie bo sprawdzałem i ma on styczność z masą.
To nie wiem czy na elektrozaworze było jakieś zwarcie czy co ?
Nie wiem jaka to pompa dopiero jutro sprawdzę to dam znać.
Zrobić fotki ?
Co jeszcze musicie wiedzieć, żebym mógł coś podziałać ?

[ Dodano: 19 Luty 2011, 09:41 ]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Która to jest pompa Lucasach czy Boscha ?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Do tej wtyczki partyzancko podłączony jest kabel od elektrozaworu.
mahermnih1
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Rzeszów

19 Lut 2011, 12:24

Ten czerwony przewód dochodzący do elektrozaworu to prąd po zapłonie. Częstą usterką ducato ,boxerów, jumperów był właśnie blokujący się system immobilizera. Najkrótsze rozwiązanie i najlepsze to właśnie poprowadzenie przewodu po zapłonie do zaworu. Naprawy immo- tego ustrojstwa często kończyły się awarią drodze i nigdy nie wiadomo kiedy to mogło nastąpić./ Tak więc jak chcesz mieć święty spokój to przewód po zapłonie (oczywiście przez bezpiecznik) na zawór i masz 100% pewności że będzie działał.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wyprawa na narty: jak się do niej przygotować?
    Rodzinna wyprawa na narty może okazać się wspaniałą przygodą. Im więcej śniegu, im nowocześniejsze wyciągi i piękniejsza okolica – tym więcej wspaniałych wspomnień z takiego wyjazdu. By móc jednak korzystać z ...

19 Lut 2011, 15:43

Z twojej pompy Bosch już ktoś usunął mechaniczno-elektroniczne zabezpieczenie do którego była podłączona ta wtyczka.
Teraz nie masz immo. Silnik odpali jak podasz plus na czerwony kabel
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

19 Lut 2011, 18:44

Właśnie w tym problem, że kluczyk nie gaśnie zawsze jak podłącze na żywca.
Czasem zgaśnie ale i tak nie chce odpalać. I pojawia się znowu.
mahermnih1
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Rzeszów

19 Lut 2011, 19:11

KOntrolka z kluczykiem nie ma już znaczenia, na próbę podaj plus z aku na ten przewód czerwony. Możliwe że trzeba zmienić rozwiązanie zasilania przewodu czerwonego na elektrozaworze. Oryginalnie elektrozawór jest zasilany z tej wtyczki.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

19 Lut 2011, 19:46

Ok, czyli jak podłącze i nie będzie działał to przyczyny w niepaleniu trzeba szukać gdzieś indziej ?
mahermnih1
Nowicjusz
 
Posty: 13
Miejscowość: Rzeszów

19 Lut 2011, 23:09

andrzej_124 napisał(a):KOntrolka z kluczykiem nie ma już znaczenia, na próbę podaj plus z aku na ten przewód czerwony. Możliwe że trzeba zmienić rozwiązanie zasilania przewodu czerwonego na elektrozaworze. Oryginalnie elektrozawór jest zasilany z tej wtyczki.


Potwierdzam Immo jest usuniete "normalnie' dla ego auta
Odkodowanie radii samoch [email widoczny po zalogowaniu] tel 509674475 GG 6005324
elektron1234
Aktywny
 
Posty: 306
Miejscowość: Rzeszow