Citroen jumper 2.2 hdi 2006 ładowanie aku

04 Gru 2014, 21:24

witam mam pytanie dotyczące ładowania w tym autku , kupiłem te autko i od początku szybko padał akumulator wyglądał na bardzo stary wiec kupiłem nowy koszt 400 pln
niestety samochód z dnia na dzień rano coraz słabiej kręcił
w samochodzie było radio sony podłączone tak ze jak wyjełęm kluczyk to nadal grało , poczytałem poprawiłem podłączenie teraz po wyjęciu kluczyka radio gaśnie . Myślałem ze to było przyczyna jednak nie nadal było tak samo coraz słabiej autko kręciło z rana .
Pojechałem do mechanika stwierdził że autko ma za słabe ładowanie ok
wymienił regulator okazało się że jest zatarte sprzęgło regulatora że trzeba wymienić łożysko koszt 600 pln dobra teraz powinno być wsio dobrze .
Niestety nadal podobne objawy , coś mnie tkneło sprawdziłem ładowanie wynosi 13.50 v ? pojechałem do tego mechanika sprawdził powiedział że tak ma być że różne samochody mają różny poziom ładowania ???

zanim oddam komukolwiek autko powiedzcie mi jaki poziom ładowania powinien być w tym konkretnym samochodzie

ewentualnie jak ktoś spotkał sie z takim przypadkiem co można sprawdzić

Pozdrawiam
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

06 Gru 2014, 01:54

amik napisał(a):niestety samochód z dnia na dzień rano coraz słabiej kręcił

Zmierz prąd jaki pobiera instalacja przy wyłączonych odbiornikach i wyjętym kluczyku.
Odłącz akumulator na noc i sprawdź czy rano będzie różnica przy odpalaniu.
amik napisał(a):wymienił regulator okazało się że jest zatarte sprzęgło regulatora że trzeba wymienić łożysko koszt 600 pln dobra teraz powinno być wsio dobrze .

Zatarte sprzęgło regulatora?
Taki masz alternator?
http://www.rollco.pl/alternator-citroen ... -1497.html
amik napisał(a):pojechałem do tego mechanika sprawdził powiedział że tak ma być że różne samochody mają różny poziom ładowania ???

Zmień mechanika na elektryka bo nie bardzo wie co mówi.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

06 Gru 2014, 19:38

Nigdy nie widziałem sprzegła w regulatorze napięcia :shock:
Te 13,5V to przy wyłączonych wszystkich odbiornikach? Napięcie ładowania mierzy się przy wyłączonych wszystkich odbiornikach kóre pobierają dużo prądu czyli światła, radio, dmuchawa itd itd. W sumie najlepiej jak podczas pomiaru jest w aucie wszystko powyłączane. Ksiązkowo powinno być 14,4V, ale zazwyczaj jest to około 13,9V. Po włączeniu świateł mijania napięcie ładowania nie powinno spaść poniżej 13,7V. JAk jest mniej, to coś jest nie tak.
No i trzeba też sprawdzić, ile ciągnie instalacja z aku przy wyłączonym silniku, tak jak pisał kolega wyżej. Maxymalnie może to być 50mA, czyli 0,05A. Jak jest więcej, to trzeba szukać co zżera prąd. Standardowo pobierany prąd to około 25mA, czyli 0,025A
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Gru 2014, 19:51

amik napisał(a):wymienił regulator okazało się że jest zatarte sprzęgło regulatora że trzeba wymienić łożysko koszt 600 pln dobra teraz powinno być wsio dobrze

Przy takiej kwocie za naprawę alternatora trzeba się zastanowić. Nowy , zamiennik kwotowo zbliżony. Jeśli chodzi o sprzęgło to nie regulatora a być może tzw wolnobieżka koła pasowego- sprzęgło jednokierunkowe. Nie ma bezpośredniego wpływu na napięcie ładowania, a na długowieczność paska wielorowkowego ( klinowego) napędzającego alternator i inne agregaty.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4907
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Ogniwa paliwowe Toyoty zasilają budynki
    Dążąc do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla związanej z działaniem firmy, Toyota uzupełniła system zasilania zakładu Honsha w prefekturze Aichi o pionierskie rozwiązanie wykorzystujące stacjonarne wodorowe ogniwa paliwowe. ...