CIVIC 8 "UFO"

06 Mar 2019, 20:42

Mam pytania dotyczące CIVIC 8 czyli popularne "UFO"
1. Czym różni się V-Tec czyli zmienne fazy rozrządu od typowej turbosprężarki??
2. w tych silnikach Hondy Civic 8 np. 1.4 benzyna i 1.8 benzyna nie ma typowej turbosprężarki?
3. i pytanie czy można ten mechanizm zmiennych faz wyłączyć?
corsa
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 01 2007
Auto: Corsa

07 Mar 2019, 09:49

corsa napisał(a):1. Czym różni się V-Tec czyli zmienne fazy rozrządu od typowej turbosprężarki??
Są to całkowicie różne rozwiązania turbosprężarka ma za zadanie dostarczenia większej ilości powietrza do komory spalania niż można to zrobić używając tylko ciśnienia atmosferycznego przez to można podać większą ilość paliwa a to z kolei wiąże się z większą sprawnością i mamy dzięki temu większą moc przy niższych obrotach. W przypadku rozwiązania V-TEC mamy doczynienia ze zmiennymi fazami rozrządu które kontrolują czas otwarcia i wznios zaworów w zależności od obrotów silnika, stopnia otwarcia przepustnicy, oraz obciążenia silnika. W silniku 1.8 V-TEC zmieniają się one gdzieś przy 3,6 - 3,8 tyś. obr. można to spokojnie wyczuć i usłyszeć bo zmienia się również dźwięk silnika i wydech bardziej buczy. Poza tym auto od tego przedziału obrotów bardzo fajnie reaguje na pedał gazu. Jeździłem wersją S-TYPE z tym silnikiem i jeżdżąc spokojnie do 3,5 tyś. obr. pali bardzo mało i przyjemnie się prowadzi ale jak chcemy pojechać szybciej to musimy pamiętać żeby używać V-TEC wtedy dynamika naprawdę fajnie się zmienia spalanie też sporo wzrasta.

corsa napisał(a):2. w tych silnikach Hondy Civic 8 np. 1.4 benzyna i 1.8 benzyna nie ma typowej turbosprężarki?
Nie ma, lepszym wyborem jest silnik 1.8.

corsa napisał(a):3. i pytanie czy można ten mechanizm zmiennych faz wyłączyć?
Nie, jeździsz do 3,5 tyś. to on nie działa, ale trzeba tu pamiętać że od czasu do czasu żeby zachować pełną sprawność V-TECa trzeba go używać.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Mar 2019, 00:16

a ten V-TEC jest zintegrowany z łańcuchem rozrządu i w razie awarii trzeba wymienić całość??
corsa
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 01 01 2007
Auto: Corsa