
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Są to całkowicie różne rozwiązania turbosprężarka ma za zadanie dostarczenia większej ilości powietrza do komory spalania niż można to zrobić używając tylko ciśnienia atmosferycznego przez to można podać większą ilość paliwa a to z kolei wiąże się z większą sprawnością i mamy dzięki temu większą moc przy niższych obrotach. W przypadku rozwiązania V-TEC mamy doczynienia ze zmiennymi fazami rozrządu które kontrolują czas otwarcia i wznios zaworów w zależności od obrotów silnika, stopnia otwarcia przepustnicy, oraz obciążenia silnika. W silniku 1.8 V-TEC zmieniają się one gdzieś przy 3,6 - 3,8 tyś. obr. można to spokojnie wyczuć i usłyszeć bo zmienia się również dźwięk silnika i wydech bardziej buczy. Poza tym auto od tego przedziału obrotów bardzo fajnie reaguje na pedał gazu. Jeździłem wersją S-TYPE z tym silnikiem i jeżdżąc spokojnie do 3,5 tyś. obr. pali bardzo mało i przyjemnie się prowadzi ale jak chcemy pojechać szybciej to musimy pamiętać żeby używać V-TEC wtedy dynamika naprawdę fajnie się zmienia spalanie też sporo wzrasta.corsa napisał(a):1. Czym różni się V-Tec czyli zmienne fazy rozrządu od typowej turbosprężarki??
Nie ma, lepszym wyborem jest silnik 1.8.corsa napisał(a):2. w tych silnikach Hondy Civic 8 np. 1.4 benzyna i 1.8 benzyna nie ma typowej turbosprężarki?
Nie, jeździsz do 3,5 tyś. to on nie działa, ale trzeba tu pamiętać że od czasu do czasu żeby zachować pełną sprawność V-TECa trzeba go używać.corsa napisał(a):3. i pytanie czy można ten mechanizm zmiennych faz wyłączyć?
Baza z danymi technicznymi samochodów marki HONDA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne HONDA