Wybrałbym zdecydowanie Audi A3,stylistyka bardziej dynamiczna moim zdaniem i wyrazista to po pierwsze,po drugie zarówno w Civic jak i A3 mogą trzeszczeć plastiki,wszystko zależy od przebiegu i przejściach samochodu,bardziej przemawia za mną Audi A3 (niemiecka precyzja),co do silników gama rozwinięta dosyć szeroko wiec znajdziesz i dobrego diesla i benzynę odradzam 2.0 TDI PD i 1.9 TDI PD (problematyczne wtryskiwacze),jednak w 1.9 TDI PD sa one tańsze w naprawie i zakupie niż w 2.0 TDi,który jest po prostu silnikiem nieudanym moim zdaniem,ponieważ sprawia najwięcej problemów.
Polecam szukać silnika 2.0TDI CR który występował w wersji po Liftingu.
Wszystkie benzyniaki mają bezpośredni wtrysk paliwa,więc tutaj jest ciężko.
Ewentualnie 2.0 FSI / TFSI.
FSI nie znajdziesz bo już została wycofana,ale TFSI można szukać ale tu podkreslam NALEŻY ZACHOWAC SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ,ponieważ silnik 2.0 TFSI może byc kosztowny w naprawach jesli jest coś nietak,wystarczy mały błąd z czujnbika np spalania stukowego odpowiedzialnego za poprawną pracę jednostki i może wyświetlić się
kontrolka "check engine".
Byle jaka pierdółka w zakłoceniu poprawnej pracy silniki i ta kontrolka się pojawia.
Dlatego w zakupie tego silnika ważne jest bardzo dokładne przeanalizowanie jego stanu.
Mozna też szukać egzemplarza ze skrzynią DSG ale wtedy musi mieć bardzo mały przebieg oczywiście sprawdzony.
2.0 TFSI :
-kadłub,tłoki i głowica wykonana z aluminium.
-16 zaworowa głowica.
-zastosowano układ DOHC.
-zastosowani kolektor ssący z klapami sterującymi przeplywem powietrza.
-zmienne fazy rozrządu.
Samochód ciekawy i bardzo pociągający co do stylistyki zarówno zewnętrznej jak i wewnętrznej ale można wpakowac się w kłopoty.
Co do Hondy nie ma zielonego pojęcia więc nie zabieram głosu
![Uśmiechnięty :)]()