Civic VI Coupe 105KM vs 125KM

15 Kwi 2014, 21:56

Silu napisał(a): jakieś Volvo S60 czy coś takiego :)

Dla rodziny to tylko V8 :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11110
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Kwi 2014, 22:25

BMW to fajna propozycja. Lecz w przedziale 1.4 - 1.6 hondy mają całkiem niezłe (jak na moc i moment obrotowy) "osiągi" + całkiem niezłą ekonomię przez 'wysokoobrotowość' - niskie obroty = małe spalanie. W bawarce osiągi zaczynają się od silnika 1.8 is a ogólnie przyjemność użytkowania jest wtedy gdy pod maską jest v6. Z resztą tobie tego pisać nie muszę.


Nigdy nie było V6 w BMW... Druga sprawa to Hondy mają osiągi, bo są LEKKIE jak piórko i tylko dlatego. Silniki same w sobie są średnie, a gdyby nie vtec to by były kiepskie, bo nic już by nie ratowało tego ich niskiego momentu dostępnego gdzieś wysoko...

316i? To jedzie na równo z Civic 1.4i 90KM praktycznie, wg oficjalnych danych i filmów z YT, gdzie się zapaleńcy ścigają na prostych. Jak na BMW to to auto praktycznie nie jedzie. 318Ti lepiej, ale to są porównywalne, może ciut lepsze osiągi niż 105KM w kupeku Civica.

Jesteś fanem BWM, ale mnie się starsze BWM nie podobają, a starsze BWM z małymi (jak na BMW) silnikami już w ogóle. Jak Citron pisze, takie żeby fajnie jeździło to od 140KM, a pali już jednak więcej.


Civic 1.4 jedzie zdecydowanie gorzej, bo ta buda już nie jest tak lekka jak poprzednie, a znowu spadła pojemność w stosunku do starszego Civica o podobnej mocy... Tyle o ile do setki może jeszcze dużo nie będzie odstawał, tyle potem i pod względem elastyczności padaka.

318Ti będzie jechać już znacznie lepiej od 1.5 105 ps, zarówno do setki, a powyżej będzie już katecheza.

Widzisz... nie jeździłeś nawet 316Ti, a wiesz lepiej. Tak się składa, że jeździłem 316Ti (316i w sedanie też) i jeździłem również kolegi civic 1.5 16V coupe 105 ps w tej starszej budzie, czyli lżejszej niż Ty szukasz. No i nacodzień zdecydowanie wolałbym nawet 316Ti, bo tyle o ile do 120 km/h piłując silnik to taka Honda ładnie szła (podobnie do mojej E30 320i) o tyle elastyczności zero i do 3 tysięcy się nic nie działo - kompletny muł, a dynamika się zaczynała powyżej 4 tysięcy. A jak będziesz tak kręcił to spokojnie spali Ci tyle co 316Ti...które to do 3 tys kręcąc pozwala na naprawdę sprawne przemieszczanie się między skrzyżowaniami. Na koniec i podsumowanie dodam, że ten Civic palił koledze w trasie porównywalne ilości paliwa do mojej ex E36 328i.

Dla ścisłości podam masy aut:

Civic - 1000 kg, E36 316Ti - jakieś 1175 kg, E30 320i z lpg miałem to 1200 kg.

Chyba nie muszę mówić co by się działo jakby silnik z Hondy wsadzić do BMW, a z BMW do Hondy przy tych różnicach mas. 8)
Ostatnio edytowany przez jiGsaw, 16 Kwi 2014, 11:05, edytowano w sumie 1 raz
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

15 Kwi 2014, 23:07

Znaczy wiesz, kolega będzie w mieście użytkował auto. Także prawdopodobnie raz na tydzień przekroczy 120 km/h i to bez gazu w podłodze. A wciskaczy gazu od świateł do świateł nie tylko w bmw można spotkać, chociaż takich najwięcej. Równie dobrze mógłby kupić lanosa, vectre itd. ale wybrał japońca, ja mu się nie dziwię z oczywistych względów.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

16 Kwi 2014, 06:22

No dobrze, ale pisał o żwawym, dynamicznym aucie, a wybrał auto z najsłabszą wersją silnikową, mające muła na niskich obrotach i tłumaczy się, że idzie przecież tak samo jak mocniejsza wersja. :lol: :lol: :lol: Przecież to śmieszne...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

16 Kwi 2014, 10:33

Też aż taki muł to z tego nie jest przecież, dla przeciętnego zjadacza chleba poruszającego się w mieście 0-100 pokroju katalogowych 9 sekund i tak nie będzie prawdopodobnie nigdy wykorzystane. A w miarę dynamicznie (czyt. nie być zawalidrogą) po większych miastach to idzie praktycznie wszystkim jeździć, nawet vw t4 z 1.9 tdi (coś o tym wiem :lol: ).
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

16 Kwi 2014, 11:01

Na niskich obrotach będzie muł niestety.
Ten 105 ps katalogowo ma 10.1 bodajże i niżej nie zejdzie. No spoko, wszystko fajnie tylko można było napisać, że szukam auta o przeciętnych osiągach, bo mój golf 4 muli okrutnie i chcę coś trochę szybszego jednocześnie w miarę ekonomicznego i trwałego.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


16 Kwi 2014, 11:25

Znaczy wiesz, przy golfie 4 1.4 to 'praktycznie cokolwiek' będzie żwawsze i bardziej dynamiczne nawet 1.4 90 KM :mrgreen: . Jak będzie chciał coś dynamicznego to seria k i h w hondach spełni jego oczekiwania.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006