Civic VI Coupe 105KM vs 125KM

14 Kwi 2014, 19:32

Ktoś mi powiedział, że 125KM jest dużo żwawsza, ale jak to z tym jest? Kiedy ta żwawość dała będzie się odczuć? Pytam, bo ludzie wrzucają filmy z kamerą na prędkościomierzu na YT tych Hond i różnica pomiędzy niemodowaną jednostką 105 i 125 koni jest praktycznie niezauważalna. Oba silnika cisną do 100km/h w ~8 sekund.

Chyba że jestem ślepy.

Spójrzcie sami:

105KM

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



125KM VTEC

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Ta 105 będzie łatwiejsza w zakupie, 125 jest dużo rzadsza, a i też 105KM zawsze trochę mniej spali. Co sądzicie?
Silu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Auto: E46, CX-7
Silnik: M54, 2.3 Tubo DISI
Paliwo: Benzyna

14 Kwi 2014, 19:41

Jak się trafi D16Y8 (125 KM) to dlaczego by nie. VTEC wbrew różnym opiniom jest bardzo przemyślaną konstrukcją i nie żłopie wcale dużo benzyny (ja w mieście zamykam się w 10 litrach, lanos mi potrafił tyle spalić benzyny). Ale faktem jest, że słabszej odmiany jest dużo dużo więcej do kupienia.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

14 Kwi 2014, 19:59

Citron napisał(a): Ale faktem jest, że słabszej odmiany jest dużo dużo więcej do kupienia.
Otóż to. Tyle że zastanawiam gdzie się ta "słabszość" przejawia jak nie w 0-100km/h, co widać na powyższych linkach. Przy wyższych prędkościach i obciążeniu? Zdziwiło mnie to, nie powiem.
Silu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Auto: E46, CX-7
Silnik: M54, 2.3 Tubo DISI
Paliwo: Benzyna

14 Kwi 2014, 20:23

Osiągami niewiele się różnią, niecała sekunda szybciej od 0-100 km/h na korzyść 125 KM wersji.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

14 Kwi 2014, 21:30

Przyłączam się do pytania:
czy Vtec jest faktycznie warty szukania?
misiekmr
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 81
Auto: Nie mam
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna

14 Kwi 2014, 22:05

Nie wiem dlaczego drugi raz zakładasz taki temat...

http://www.zeperfs.com/en/duel1173-1893.htm

Tak jak pisałem wcześniej - 105 km to przeciętniak typowy będzie...

125 km to już można mówić o jakiejś tam dynamice, chociaż i tak powyżej stówki szybko spuchnie.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowe hity pierwszej połowy 2019 roku w Polsce
    Produkujący od 22 lat samochody z napędem hybrydowym, japoński koncern Toyota w tym roku na polskim rynku bierze niemal wszystko. Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w segmencie aut z napędem spalinowo-elektrycznym, ...

14 Kwi 2014, 23:46

Tego vteca na siłę nie ma co szukać to taki 'niby vtec :D ". Cała seria B jeśli chodzi o silniki począwszy od B16A2 jest godna uwagi, ale w coupe tego bez swapa nie uświadczysz.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

15 Kwi 2014, 11:44

Czyli w civicach VI cudow nie czyni :D?
misiekmr
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 81
Auto: Nie mam
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna

15 Kwi 2014, 12:26

Ten konkretny silnik nie czyni. 1.6 vti 160 KM może jakimś cudem w budzie coupe znajdziesz. To już w miarę jedzie. Tylko też za dobrą VI z serią B pod maską trzeba nieco pieniędzy wyłożyć. A na dobry początek z civiciem to ten 105 konny silniczek też wystarczy do w miarę żwawego przemieszczania się, sam w swojej taki miałem i nie było na co narzekać.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

15 Kwi 2014, 13:35

105 koni to może być na pierwsze auto, w innym przypadku będzie to błąd jeżeli ktoś oczekuje dynamiki... Zwłaszcza powyżej 100 km/h.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

15 Kwi 2014, 13:52

Zależy kto i gdzie jeździ. Trudno oczekiwać super dynamiki w mieście, gdzie w większych miastach średnia prędkość rzadko przekracza 30 km/h z resztą na drogach międzymiastowych gdzie przejeżdża się przez wsie rzadko kiedy przekracza się te 120 km/h . A do ścigania się są lepsze auta :naughty:
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

15 Kwi 2014, 14:59

Citron napisał(a):Zależy kto i gdzie jeździ. Trudno oczekiwać super dynamiki w mieście, gdzie w większych miastach średnia prędkość rzadko przekracza 30 km/h z resztą na drogach międzymiastowych gdzie przejeżdża się przez wsie rzadko kiedy przekracza się te 120 km/h
Też mi się tak wydaje. Z tego co widziałem na powyższych filmach to niemodowane silniki 105 i 125 do setki idą praktycznie równo. Pewnie później zaczyna 105 odstawać, załadunek go bardziej zamula itp. Prawda jest taka, że 95% to jeżdżę po mieście (240 tys), robię około 200 kilometrów miesięcznie, jeżdżę w maks 2 osoby i nie zapowiada się na razie, by to miało się zmienić. Praktycznie nie wykorzystywałbym tych 20 koni więcej, a jest ich jak na lekarstwo, nie ma w czym wybierać. Po mieście rzadko zdarza się wyprzedzać powyżej 100km/h :twisted:. Potrzebuję samochodu, który potrafi się poderwać od świateł. Jak się siedzi w Golfie 1.4 to każdy się podrywa lepiej ;)

Będę celował w 105, chyba, że naprawdę trafi mi się jakiś zdrowy okaz 125, za którym nie trzeba jeździć po całej Polsce.

Citron, a powiedz mi jeszcze jak ze spalaniem tej 105, skoro ją miałeś? Pewnie nie ma sensu brania LPG?
Ostatnio edytowany przez Silu, 15 Kwi 2014, 15:10, edytowano w sumie 1 raz
Silu
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 117
Auto: E46, CX-7
Silnik: M54, 2.3 Tubo DISI
Paliwo: Benzyna

15 Kwi 2014, 15:09

W mieście średnio mi spalał jakieś 8-9 litrów.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

15 Kwi 2014, 15:10

Dlatego proponowałem BMW gdzie z RWD oderwać się od świateł można naprawdę sprawnie, no i nie ma problemu z dostaniem egzemplarza o większej mocy, a silniki używane nie kosztują kroci jak do Hanki.

Wklejałem również testy niezależne z których jednoznacznie wynika, że wersja 125 km przyspieszy do setki około sekundę szybciej (co jest oczywiste), no ale cóż... pop swoje, a chłop swoje. Jedno jest pewne, sto koni to teraz nawet każdy przeciętny 1.9 TDI ma... powyżej setki, w trasie niestety taka moc kompletnie rozczarowuje.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

15 Kwi 2014, 15:19

Jak to złomnik napisał:

"Da się jeździć wtedy, kiedy po wciśnięciu gazu tak cię wbija w fotel że nie wiesz co się dzieje. Nooo, takie auto to jest dobre, bo jest szybkie! Nieważne, że dzięki szybszemu autu nie dojedziesz szybciej, zwłaszcza w mieście lub na wąskich drogach międzymiastowych, ważne że CZUJESZ TAKĄ MOC i ona przepływa przez Ciebie jak przez Luka Skajłokera."
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006