Civic VII czy c4 I

12 Paź 2016, 09:24

Hej, od jakiegoś już czasu szukam samochodu do 12tys. zł. Na początku celowałem w leona 1.8, ale nie znalazłem żadnego fajnego w mojej okolicy, szukałem też 1.6 tu trochę lepszy wybór, ale dalej nic konkretnego. Poszukiwania rozszerzyłem o corolle e12, ale chyba mam za mały budżet na zadbany egzemplarz. Zmieniłem więc priorytety, powiedzcie mi tylko czy słusznie. Najbardziej interesuje mnie teraz citroen c4 z silnikiem 1.6 hdi 90KM bez dwumasy i filtra FAP. Benzynę planowałem gazować, ale przy tak ekonomicznym dieslu, chyba nic już robić nie będę, pytanie tylko czy sprawdzi się on na codzienne dojazdy ok 50km, 30% miasto, 70% trasa. Czy taka c4-ka to dobry wybór? W internecie jest pełno sprzecznych opinii, jedni narzekają na elektronikę, inni piszą że nigdy nie mieli z nią problemów, jedyna rzecz która wydaje się być dość pewna, to nie najlepsze zawieszenie. Alternatywą mógłby być civic VII 1.6 VTEC, ale obawiam się trochę że komfort jazdy będzie znacznie gorszy niż w c4.
flamner
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak

12 Paź 2016, 09:39

flamner napisał(a):W internecie jest pełno sprzecznych opinii, jedni narzekają na elektronikę, inni piszą że nigdy nie mieli z nią problemów


Tak to już jest z francuskimi autami - jednemu będzie służyć bezawaryjnie, a drugi nie będzie wychodzić z serwisu :D

flamner napisał(a):Alternatywą mógłby być civic VII 1.6 VTEC, ale obawiam się trochę że komfort jazdy będzie znacznie gorszy niż w c4.


A to na pewno, Hondy nigdy nie były mistrzami komfortu.

Może Focus mk2 z tym samym silnikiem co C4? Wydaje się być złotym środkiem.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

12 Paź 2016, 10:03

łysy30 napisał(a):Może Focus mk2 z tym samym silnikiem co C4? Wydaje się być złotym środkiem.


Fordy średnio mi się podobają, ale może nie ma co wybrzydzać :/ Były w nich montowane diesle bez dwumasy i FAP?
flamner
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak

12 Paź 2016, 10:19

flamner napisał(a):Były w nich montowane diesle bez dwumasy i FAP?


Tak, wersja 90-konna 1.6 TDCi. Dodatkowo masz tam turbinę bez zmiennej geometrii (bardziej trwała).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

12 Paź 2016, 12:45

Focus mk 2 do 12 tys? To tak się da?
MadLoneWolf
Nowicjusz
 
Posty: 30
Auto: Nie mam

12 Paź 2016, 12:54

Wiadomo, że szału nie będzie, ale jakiegoś poflotowca z początku produkcji z ubogim wyposażeniem da się w tej kwocie ogarnąć. Ludzie nie chcą płacić więcej za kilkunastoletniego Forda i często wyjściowa cena z ogłoszenia ma się nijak do kwoty jaką sprzedający faktycznie otrzymuje.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Zamienniki opon - kalkulator
    Zamiennik to opona która ma za zadanie zastąpić nam oponę wzorcową tą którą przewidział do montażu w samochodzie producent. Chodzi tu dokładnie o rozmiar średnicy zewnętrznej opony który będzie jak najbardziej ...

12 Paź 2016, 13:01

To ja już wolał bym chyba zadbane c4 na wypasie, niż flotowego focusa :/ a budżet mogę trochę nagiąć, tak do 13tys. max.
flamner
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak

12 Paź 2016, 13:18

No ale przecież C4-ki z początku produkcji chodzą w bardzo podobnych cenach :)
A może Audi A3 8L? W takim budżecie znajdziesz już coś ciekawego.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

17 Paź 2016, 10:51

Co do C4 to wiadomo - negatywne opinie znikąd się nie biorą. I odsetek tych negatywnych opinii w porównaniu do np. Golfa jest większy. Jednakże, to nie znaczy że każda C4 sprawia problemy.
Sam posiadam to auto od niedawna, a przed zakupem robiłem rozeznanie i sprawa wygląda tak: sąsiad ma 1.4B+G jakieś 1.5 roku - zero problemów. Znajomy z pracy któryś benzyniak - narzekał mocno bo elektryka wariuje i np. przy otwieraniu drzwi włączały się wycieraczki itp. Wymienił którąś wiązkę i od tego czasu ma spokój. Koleżanka z pracy ma 1.6HDI i bardzo sobie chwali - autko się nie psuje, jest mega wygodne na dłuższe trasy a pali tyle co nic.
Zawieszenie nienajlepsze? Zależy jak to rozumieć. C4 ma miękkie zawieszenie więc dobrze tłumi nierówności ale na zakręcie nie daje takiego efektu "przyklejenia" jak np. Seat Leon. Czy jest nietrwałe to w Polsce nie da się powiedzieć bo wiadomo jakie mamy drogi i reguły nie ma
stark
Nowicjusz
 
Posty: 47
Prawo jazdy: 10 10 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C4
Silnik: 1.6 16V 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

25 Paź 2016, 09:12

Mam już mętlik, wiem że nie m idealnego samochodu, w każdym jest coś nie tak, jak nie rdza, to elektryka, zawieszenie itp. Kupno samochodu w tym budżecie to loteria, albo trafi się coś co posłuży mi przez kilka lat, albo coś co co chwile będzie u mechanika. Dla mnie i mojej dziewczyny dość istotnym kryterium jest również wygląd, wydaje mi się że wolimy kupić coś co nam się podoba niż przysłowiowy "dupowóz". Dlatego niechętnie patrzyłem na vw, audi i ople, wsio to samo. Od zawsze marzyła mi się alfa 147, więc skoro jest teraz w moim zasięgu to czemu nie? Niby wszyscy odradzają, ale nie rozumiem dlaczego? Samochód jak każdy inny, też się psuje, jedyną bolączką z tego co się dowiedziałem jest zawieszenie, silnik jdt nie do zdarcia, wydaje mi się że taki samochód daje znacznie większa frajdę z jazdy niż inne w podobnym budżecie.
flamner
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: brak