Clio II 1,2 - Czy taki kupić?

18 Maj 2017, 22:05

Cześć,

Szukam dla siebie pierwszego samochodu i poważnie myślę nad Clio II raczej w wersji 3 drzwiowej z silnikiem 1,2 i tutaj są wersje 8v i 16v. :ok:

Czy ogólnie możecie polecić ten samochodzik i na co warto zwrócić uwagę przy zakupie? :naughty:

Mam jedną propozycję za 3,5 tys. Rocznik 99 na wyposażeniu bez klimy. Ale samochód 'sprawdzony' od zaufanej osoby, z silnikiem 1,2 8V. Aczkolwiek widzę, że w tej cenie można znaleźć 'teoretycznie dobre egzemplarze' już w rocznikach 2002 nawet w wersji po lifcie (przyznam dużo ładniejsze) i lepiej wyposażone.

Teraz pytanie, czy to realne kupić do takiej kwoty taki egzemplarz po lifcie dobrze wyposażony, czy to będą jakieś trupy? :? - Ogólnie tak do 3,5 tys. Gdyż cena ubezpieczenia wyniesie mnie ok. 2,5 tys. Więc stąd taki budżet. :cry:

Dzięki serdecznie z góry! :ok:
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

19 Maj 2017, 07:02

Budżet jakim dysponujesz jest na granicy wersji przed liftem, oczywiście mowa o sensownych egzemplarzach. Za wersję po lifcie w dobrym stanie trzeba dać w granicach 6-7 tys zł. Co do silników to jak na dzisiejsze czasy są prostymi jednostkami, ten 8 zaworowy to w ogóle silnik prosty, łatwy i tani w naprawach. Główna różnica między innymi to na plus dynamika przy większych obrotach dla 16v oraz droższy rozrząd przy 16v. Zawias w miarę prosty, mankamenty to immobilaiser który lubi płatać figle, wycieki ze skrzyni.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

19 Maj 2017, 11:19

W tej cenie to raczej kupije sie to co jest w lepszym stanie a nie to co ma lepsze wyposazenie. Clio to bardzo dobre auto na pierwszy raz. Jak masz pewne auto to jak najbardziej warto kupic.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Maj 2017, 13:08

Dzięki wielkie! :ok:

Fakt, budżet mały - ale to przez takie ceny ubezpieczeń. Coś kosztem czegoś... Nawet mnie tutaj niska pojemność nic nie ratuje... :x

Tam chyba jest też tylna belka, co? To też pewnie trzeba sprawdzić jej stan. Immobiliser faktycznie czytałem o tym, że najlepiej to chyba w ogóle wymontować i mieć spokój... Hm. A powiedzcie, czy one były w ocynku te blachy? Bo jak patrzę na Clio to nawet te przed liftem wyglądają dobrze i rzadko kiedy widzę egzemplarz, co by miał np. nadkola zjedzone.

Ludzie sprzedają niby tam z roczników 2001-2002 już po lifcie z tymi silnikami po 3-3,5 tys. Jednego z Niemiec widziałem za 3 tys. Do opłat. Ale tak na zdjęciach to stan idealny wręcz. Roczniki 99 to tak 2 - do 2,5 przeważnie, ale są i po ponad 4 przed liftem, więc ja nie wiem - albo tamte zajechane, bo skąd takie rozbieżności. Naiwny nie jestem też, aczkolwiek rozbieżność cenowa dosyć spora na rynku. :unsure:
Ronal123
Początkujący
 
Posty: 136
Zdjęcia: 16
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Mitsubishi Space Star
Silnik: 1.6 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

19 Maj 2017, 13:22

Powiem tak, jakiś czas temu kupowałem taką Cliówkę dla mojej mamy, rocznik 2002, wersja dynamique ( jedna z bogatszych m.in klima automat ) z silnikiem 1.2 16v, auto sprowadzone z Niemiec ale od kilku lat w Polsce, kupiony okazyjnie bo sprzedający potrzebował kasę, kupiliśmy wiedząc że nie działa klima, klakson i przednia szyba jest z 2004 roku. Reszta w aucie ok. Wyceniony był na 6 tys zł, kupiony za 4,5 zł. 1,5 zł zbiłem właśnie na usterkach które znalazłem i widziałem że chłopaka pili brak kasy. Korozji na aucie brak, kiedyś miałem również Thalię i też korozja tam nie występowała. Belka w Clio jest prostą konstrukcją, to nie jest coś takiego jak np. w Peugeocie 206 że regeneracja chłonie od razu 800zł. Koszt wywalenia immobilaisera w wersji przed liftem jest do ogarnięcia tzn. około 200-300zł natomiast w wersji po lificie jest więcej grzebania i z tego co słyszałem koszty nawet w granicach tysiaka.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007