Co lepsze? Corsa 1.7dti vs Ibiza 1.4tdi vs polo 1.4tdi

12 Lut 2012, 15:51

Witam, co sądzicie o tych trzech samochodach pod względem wykonania, awaryjności i ogólnie koszty ekspolatacji i zużycie paliwa.

1) Opel corsa C 1.7dti 2001- powiedzmy ten [link do oferty na Allegro wygasł]

2) Seat ibiza 1.4 tdi 2003- np ten [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


3) Vw polo 1.4 tdi 2002- np ten [link do oferty na Allegro wygasł]

Które z nich waszym zdaniem jest lepsze pod względem mechanicznym - mniej awaryjne, które będzie tańsze w eksploatacj, które mniej paliło? Podobno seat pali 5-6L ON po mieście, w trasie 4.5-5L, mowa oczywiście o jeździe ekonomicznej.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Lut 2012, 17:04

Zdecydowanie Seat wygrywa wyglądem jak i przestronnością.
Wszyscy wiedzą że zbiegają się laski,gdy widzą śmigło na rancie maski.
Miłośnik BMW i SEATA
S3AT
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 243
Miejscowość: GKW
Prawo jazdy: 06 05 2011
Auto: Toledo III

12 Lut 2012, 21:10

S3AT tu nie chodzi o to co Ci się podoba tylko jakie są zalety pod względem mechaniczynym (!) tych samochodów... Ty naprawde nie umiesz czytać ze zrozumieniem... wygląd ocenia kupujący!

wracając do tematu:
Seat i Polo to ten sam silnik, trzycylindrowy (1,9 bez jednego tłoka). Pod względem kultury pracy Opel będzie lepszy z racji 4 cylindrów. Pod względem zużycia paliwa 1,4TDI bedzie lepsze, a wybór pomiędzy Polo, a Ibizą to kwestia gustu, bo to te same auta pod względem konstrukcyjnym. Jednak ta Polówka nie należy do zbyt bezawaryjnych sądząc po teście długodystansowym w autoświecie - ostatnie miejsce.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Lut 2012, 15:09

brać corse DTI ! ekonomiczniejszy jest 1.4 , pod warunkiem jazdy w trasie na 5 biegu , 70 na godzine , wtedy naprawde widać ekonomie . jako że jednostka 1.4 TDI nie była specjalnie udana VAG zrobił juz 1.2 i gość w fabi green line 1.2 TDI na trasie 2000 km spalił średnio 2,2 na 100 można sprawdzić całość w sieci . corse chipuje się na 95 koni i 230 NM przy czym spalanie zostaje bez zmian. 1.4 TDI ze względu na konstrukcje i wyważenie jak i charakterystyke pracy powinno mieć gorszą żywotność , wkoncu mniej o jedną podpore wału natomiast co sie tyczy wnętrza to ibiza wygrywa , ale prawde mówiąc patrząc na ekonomie , po co komu spalanie diesla 5-6 L , przecież to 12Litrów LPG , a znamy auta spalające 9L LPG w mieście i nie jest to jakies wybitnie ekonomiczne :) za te same pieniądze możemy kupić 1,4 czy 1,6 ibize z lpg lub zamontować bo benzynówka z tego samego rocznika bedzie albo tansza albo miała mniejszy przebieg , dodatkowo nie ma turbiny , drogich wtrysków , ani CR , ani dwumasu wiec nawet w serwisie sie zwraca , czyli co , 15 L LPG - 7,5 PB - taniej niż 6l ON
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

13 Lut 2012, 20:59

nie mam mowy o lpg. Jak już to benzyna, albo diesel. Ale, że chce tańsze
w utrzymaniu to wole diesla. Polo odpada. Zostaje corsa 1.7 dti i ibiza 1.4 tdi.
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Lut 2012, 21:54

Atlasik20 napisał(a): Ale, że chce tańsze
w utrzymaniu to wole diesla.


Twój wybór , twoja decyzja , twój portfel ....... Od czasu do czasu siadam z kolegą mechanikiem przy piwku i analizujemy , dyskutujemy na temat kosztów napraw , obsługi tych oszczędnych diesli. Często dochodzimy do wniosku że ( tak jak kolega wyżej napisał ) wcale takie oszczędne to one nie są . Wcześniej czy póżniej przysłowiowy kowalski i tak nadpłaci z nawiązką za domniemaną taniochę ropoli . Wszystko sprowadza się do tego że jak jeżdzi i nie marudzi to jest kul , ale jak się spartoli ..........miesięczna pensja to mało ........Jak ropa to nówka z salonu. Obyś dobrze trafił na zadbaną używkę.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

14 Lut 2012, 14:23

Twój wybór , twoja decyzja , twój portfel ....... Od czasu do czasu siadam z kolegą mechanikiem przy piwku i analizujemy , dyskutujemy na temat kosztów napraw , obsługi tych oszczędnych diesli. Często dochodzimy do wniosku że ( tak jak kolega wyżej napisał ) wcale takie oszczędne to one nie są . Wcześniej czy póżniej przysłowiowy kowalski i tak nadpłaci z nawiązką za domniemaną taniochę ropoli . Wszystko sprowadza się do tego że jak jeżdzi i nie marudzi to jest kul , ale jak się spartoli ..........miesięczna pensja to mało ........Jak ropa to nówka z salonu. Obyś dobrze trafił na zadbaną używkę.


Twoim zdaniem co będzie tańsze w utrzymaniu, auto którym aktualnie jeżdżę czyli civic 1.4 90km benzyna czy ta corsa 1.7dti? Dodam, że civic pali mi teraz zimą 7.5-8L/100km ( 75% miasto i 25% trasa), chciałbym autko które będzie paliło max 6L/100km
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998