Co mogłoby rozwiązać problem powstawania korków drogowych?

Co wg. Ciebie mogłoby rozwiązać problem powstawania korków drogowych?

zwiększenie przepustowości dróg
11
38%
likwidacja sygnalizacji na skrzyżowaniach i rondach
1
3%
wprowadzenie inteligentnych systemów sterujących ruchem
8
28%
brak ograniczeń prędkości
3
10%
zmniejszenie liczby samochodów na drogach (np. opłaty od przejechanego kilometra)
1
3%
jednolita prędkość samochodów
3
10%
wprowadzenie automatycznego kierowcy
2
7%
Razem głosów : 29

10 Sie 2010, 14:50

fajna ta makieta :D, Wygląda skomplikowanie i też całkiem przemyślanie ,ale nie jestem inżynierem ruchu nie mnie się wypowiadać :)

P.S właśnie otworzyłem makietę czy utworzyłem ? :D hehe
Agatka
Nowicjusz

Miejscowość: Kraków

10 Sie 2010, 16:42

Owszem, w dużych miastach i aglomeracjach praktycznie niewykonalne jest wyeliminowanie korków, nie przy takim wzroście i przy takich władzach ;/
Co do tej makietki, to wygląda sprytnie. Jeśli rzeczywiście zbuduja coś takiego, to będzie gitara ;)
Moim zdaniem w takich wypadkach najkorzysniejsze są skrzyżowania typu koniczynka. Takie na przykład jak to
Ruch w każdą stronę po uprzednim zrobieniu adekwatnie długich pasów rozbiegowych odbywa się bezkolizyjnie. Do tego nie potrzeba żadnych świateł ani żadnej kontroli ruchu, jedynie dobre oznakowanie oraz trochę wyobraźni ze strony kierowców (o co niestety coraz ciężej).

Btw. Agato, otwiera się np. piwo bądź zeszyt, tudzież plik. Utworzyć, czyli wykonać, zrobic można projekt makietę, tudzież też plik. Obie więc formy są prawidłowe w zależności od celu jaki sobie obierasz używając ich.
MoDComp
Początkujący

10 Sie 2010, 19:23

aaa MoDComp mi chodziło o to czy shilay utworzył makiete :D w sensie czy ją sam zrobił czy otworzył w sensie kogoś makietę :D , wiem co to znaczy utworzyć i otworzyć :P

ale mniejsza o ...całkiem fajne to skrzyżowanko typu koniczynka. :D
a wiedzieliście to rondo : MAgic roundabout ? napewno nie rozwiązało by toruńskich problemów no ale.... :D