qki007 napisał(a):Moja Alfa ma niecałe 7 sekund do 100 kmph, coś koło 6,9 wychodziło by se średnich pomiarów biorąc pod uwagę że na jedynce i dwójce są piski opon do końca, na trójce już zaczyna jako tako pod koniec łapać przyczepność także jak by wsadzić w opony kolce a asfalt był z gumy to wynik by był dużo lepszy i tu właśnie pojawia się kwestia trakcji.
BMW ma tylny napęd z którym trudno konkurować jeśli chodzi o przyspieszenie, po prostu dupę wgniata w ziemię a d..a ciągnie auto do przodu - logiczne. W Alfie przednionapędowej (niestety) koła dają dużą moc ale są "odbijane" od asfaltu z racji tego że masa auta idzie na tył. Przy oponach szerokości 270 itp. może te różnice były by mniejsze jednak 205-225 to są za cienkie laczki na taką moc. Zresztą każde auto tylko przednionapędowe z mocą powyżej 200KM nie jest dobrym pomysłem ze względu właśnie na marnotrawstwo energii przy rozpędzaniu. Różnice te jednak miękną przy większych prędkościach, tak jak kolega wyżej wspomniał o elastyczności.
Elastyczność w Alfie jest bardzo dobra ze względu na duży moment obrotowy, niską wartość maksymalnej jego wartości oraz długi jego przebieg. Elastyczność zwykle się mierzy w przedziale prędkości: 60-100, 80-120 na poszczególnych biegach, zwykle jest to 4rka bądź 5tka (różnie do testów biorą).
ok ok tylko, że 156 ro inna epoka. Zobacz jakie przyspieszenie ma 159 200koni JTD. 8.3 do 100:)
[ Dodano: Pon Sie 10, 2009 00:09 ]zresztą suche dane na papierze są g...o warte:) Znam przypadki gdzie samochody, które katalogowo mają 10sec do 100 biorą na kresce auta, które mają w papierach 8sec.