Co po Audi A3 1,8T

11 Cze 2019, 20:39

a choćby nawet miał 5 koni mechanicznych więcej to co to da? nic , może jakieś 0,03 sek szybciej do 100km/h :mrgreen:
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
0

11 Cze 2019, 20:58

Wszyscy mi odradzali te jednostki że takie siakie czy owakie, że to się osadza, tu się sypie, paliwo musi być Racing 100 a jednak trzymają serię lepiej niż 1,8T np
Chodziło mi o porównanie jak mam teraz 177 koni to kwestia 20 koni różnicy
A nie ile będzie do setki.
Bylem przekonany że skoro te silniki nie mają prawa jechać i się sypią to sukcesem jest jak wyplują 145 koni w porywach.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
0

11 Cze 2019, 21:23

szybki napisał(a):Gilik napisał(a):
jak tak patrze po forach to na hamowni czasem po 155 osiągają

Dobre
pewnie chodziło o V Max :mrgreen:

Ja bym preferował coś z pośrednim wtryskiem, no ale jak kto woli
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

11 Cze 2019, 21:33

Niekoniecznie Vmax, chodziło o to że 177 koni w turbo które puchnie bo gorąco i klima jeszcze odbiera moc vs 155 koni to tak na prawdę tyle co nic.
Konie to sa konie, niuton spory ale 1,8T jest słabym silnikiem o ile nie ma turbiny 4x większej i chłodnicy sportowej za 1,5 tys zł.

Może odczuje różnicę w doładowaniu i jego braku ale w rezultacie jeden i drugi pojedzie podobnie.
a poza lpg wtrysk bezpośredni jakie ma wady? bo wg mnie dzisiaj to 90% koncernów stosuje bezpośredni.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
0

11 Cze 2019, 21:36

Plusy:
Pomimo upływu lat auto nadal wyglada swiezo
Bardzo dobre właściwości jezdne, precyzyjny uklad zawieszenia (wielowahacz) i uklad kierowniczy
Ciekawie wygladajacy zestaw wskaznikow
Niska utrata wartości
Niska awaryjnosc (jedynie lubi padac zamek tylnej klapy)
Nawet w podstwowej wersji dobre trzymanie boczne foteli
Tanie czesci
Trwałe zawieszenie
Precyzyjnie dzialajaca skrzynia biegow
Duzy wybor wersji silnikowych, poza wyjatkiem jak poliftowe 2.0tfsi 211 koni w wersji FR to kazdy jest godny polecenia, a koszt utrzymania jest odpowiedni dla mocy i frajdy z jazdy

Minusy:
Przy duzych prędkościach dosc glosno w srodku
Fotele sa malo wygodne na dluzsze trasy
Duze połacie szarego plastiku
Skrzypiaca tylna półka i łamiące się jej zawiasy

Gilik napisał(a):a poza lpg wtrysk bezpośredni jakie ma wady

Odkladajacy sie nagar w dolocie ktorego usuniecie kosztuje ok 600zl i robi sie to co ok 60tys km
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

11 Cze 2019, 21:42

Gilik napisał(a):dzisiaj to 90% koncernów stosuje bezpośredni.
słowo klucz - dzisiaj. Zasadniczo stosuje się go tylko pod fałszywym płaszczykiem ekologii i osiągów, co zasadniczo jest bzdetem. Wtrysk bezpośredni jest spoko, ale jak kupujesz auto w salonie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie bój się parkować tyłem - to proste!
    Wąskie miejsca postojowe na parkingach podziemnych, na przykład pod biurowcami czy galeriami handlowymi, to dla wielu kierowców prawdziwe wyzwanie. W takich przestrzeniach najlepiej parkować tyłem – ten manewr ...

11 Cze 2019, 22:04

Raziel11 napisał(a):Niska awaryjnosc (jedynie lubi padac zamek tylnej klapy)
Nawet w podstwowej wersji dobre trzymanie boczne foteli
Tanie czesci
Trwałe zawieszenie
Precyzyjnie dzialajaca skrzynia biegow
Duzy wybor wersji silnikowych, poza wyjatkiem jak poliftowe 2.0tfsi 211 koni w wersji FR to kazdy jest godny polecenia, a koszt utrzymania jest odpowiedni dla mocy i frajdy z jazdy


Niczym MB w124 :D
Nie ... tam było więcej usterek :D

Gilik napisał(a):Niekoniecznie Vmax, chodziło o to że 177 koni w turbo które puchnie bo gorąco i klima jeszcze odbiera moc vs 155 koni to tak na prawdę tyle co nic.
Konie to sa konie, niuton spory ale 1,8T jest słabym silnikiem o ile nie ma turbiny 4x większej i chłodnicy sportowej za 1,5 tys zł.


Obawiam się że masz/miałeś zepsuty ten 1,8t a do tego daj już spokój tym kuniom bo to i tak nie ma znaczenia...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

11 Cze 2019, 22:20

szybki napisał(a):Niczym MB w124
Nie ... tam było więcej usterek

Pozostale usterki dotycza konkretnych wersji silikowych
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

11 Cze 2019, 22:27

Raziel11 napisał(a):Pozostale usterki dotycza konkretnych wersji silikowych


Tia zapomniałem o tym fauckcie... :mrgreen:

p.s.

Dziś akurat byłem u turbiniarzy z turbiną od... hmmm nie sprawdziłem literek :D i nie chcesz usłyszeć od ludzi którzy na półce mają do wszystkich wynalazków z eu turbinki co sądzą na temat samych turbin, zaworów, kolektorów wydechowych czyli generalnie tego co nie obejmuje masturbacja literkami... :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

11 Cze 2019, 22:40

No tak najwiecej wiedza koledzy kolegow co to wszystko wiedza lepiej niz właściciele aut
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

11 Cze 2019, 22:54

Gilik napisał(a):ale w rezultacie jeden i drugi pojedzie podobnie.


Nie pojedzie.
200nm przy 3500rpm to śmiech na sali w dzisiejszych czasach. Pisałeś że miałeś 177 KM w 1.8t czyli pewnie blisko 300nm. Różnica będzie mocno odczuwalna, obstawiam że nawet nie będziesz czuł, że to przyspiesza. Tu nikt nie mówi, że 1.8t to jakiś demon prędkości bo na dzisiejsze czasy to przeciętność, ale od 2.0fsi jeżdzi lepiej, a po chipie dużo lepiej.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

11 Cze 2019, 23:48

Raziel11 napisał(a):Duzy wybor wersji silnikowych
brakuje "których nie należy wybierać". W poliftach były chociaż te TDI CR
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

11 Cze 2019, 23:50

A te PD z przebiegami po 400tys to pewnie na lawecie kilometry nabijaly...
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1478
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

12 Cze 2019, 00:20

duzy90 napisał(a):Tu nikt nie mówi, że 1.8t to jakiś demon prędkości bo na dzisiejsze czasy to przeciętność, ale od 2.0fsi jeżdzi lepiej, a po chipie dużo lepiej.

Dlatego twierdzę że autor ma zepsute 1,8t :no:
Raziel11 napisał(a):A te PD z przebiegami po 400tys to pewnie na lawecie kilometry nabijaly...

Mój też nabił sporo w seacie toledo który kosztował 130k bo to było demo w bicolorze. Żona się zakochała w tym aucie a ja przez kolegę kierownika jednego z aso seata załatwiłem specjalny rabacik. Do 80k.km.był względny spokój a potem 80-130k.km.zaczeły się takie jazdy że lepiej nie gadać. I co z tego że przypuśćmy teraz ma ten samochód 300k.km.jak na gwarancji była wymiana za jakieś 10k.gratów a i tak potem a to niebieskie kopcenia, a to czarne kopcenie, a to ...i tak wiecznie. Więc pytasz o 400k.km.więc może ten typ serwisu za tym się kryje.
Raziel11 napisał(a):No tak najwiecej wiedza koledzy kolegow co to wszystko wiedza lepiej niz właściciele aut

Tia a na czyjej wiedzy mam bazować...? Na Twojej ? Bo posiadasz 2 auta ?
Więc Ci powiem łopatologicznie...problemem viśwagenów nowej ery tsi nie jest tylko silnik o danym oznaczeniu tylko ogólny [...]. Więc co Ci po tym czy dane literki są ok.jak np.masz wynalazek pt.turbo z vtg i kolektorem wydechowym zintegrowanym z turbiną a wszystko plastelina. Więc jak w starym knocie pęknie kolektor to go wymieniasz a jak masz go razem z turbiną to co? Do tego masz masę wynalazków których jakość jest śmieszna i doskonale widać to po flagowych limuzynach wieśvagena. Więc skoro w fajtonie 10letnim nie można zgasić czeka bo ciągle się coś krzaczy to czemu ten sam bajer ale już w nowym aucie ma działać?
I pisze to nie dlatego że to jest jedna jedyna zła marka tylko pianie do niej jest zatrważające i wprowadza ludzi w błąd.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

12 Cze 2019, 00:44

duzy90 napisał(a):Tu nikt nie mówi, że 1.8t to jakiś demon prędkości bo na dzisiejsze czasy to przeciętność, ale od 2.0fsi jeżdzi lepiej, a po chipie dużo lepiej.

Jak będzie mieć 145 koni też? Zagotuje się cooler, klima odbierze z 15 koni i TDI lepiej pojedzie.
Niestety 1,8T to są starocie i rozwiązania szczególnie w tych starszych jak w Audi 80.
Jeżdżą ok jak jest ok 0 za oknem a potem wszystko się gotuje.
Z resztą już o tym rozmawialiśmy po co znowu do tego wracać bezsensu?
Kupowanie za 1500 zł coolera i rozbieranie zderzaka żeby trzymał 177 koni to dla mnie idiotyzm, nie chce już tego auta żeby jeździć jak kretyn i zastanawiać się co jeszcze go zamula.
Niestety taka pogoda jak jest teraz to czas gdzie 1,8T można schować do garażu.

Raziel11, bo Ty siedzisz w Leonach a ile kasiory ale tak na prawdę trzeba mieć na podstawowe 2,0TFSI nie wiem czyt o FR?
Poza tym 15 koni w te czy w tamtą to dla mnie nie jest różnica
A auto nowsze i po prostu lepsze.

Już o tym pisałem że turbo jest ok jak jest nowsze, świeższe auto z nowoczesnymi rozwiązaniami.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
0