Co po Audi A3 1,8T

12 Cze 2019, 01:14

szybki napisał(a):Więc jak w starym knocie pęknie kolektor to go wymieniasz a jak masz go razem z turbiną to co?

To go wymienie razem z turbo i nie bede z tego powodu plakal i narzekal jaki to vag jest zly.

Piszac wieśwagen sam pokazujesz swoje uprzedzenie.

Gilik napisał(a):Raziel11, bo Ty siedzisz w Leonach a ile kasiory ale tak na prawdę trzeba mieć na podstawowe 2,0TFSI nie wiem czyt o FR?

W zależności od rocznika, przebiegu, wyposażenia ok 30-35tys za FR 2.0 TFSI 200km + 4tys na pakiet startowy.

Na Cupre trzeba liczyc juz ok 38-42 i Cupra R blizej 50tys.

Tarcze + klocki na 2 osie 1700zl poza aso
Kpl dobrych opon ok 2000zl

Cokolwiek kupisz musisz miec kilka tys w zapasie na wymiene takich rzeczy jak wlasnie hamulce czy opony. 4tys na pakiet startowy to tez nie jest jakos duzo bo nawet w zwykłym prostym silniku za rozrzad, filtry, olej, swiece itp zaplacisz ze 2 tys

Przejedz sie, zobacz jak sie siedzi, jakie daje odczucia.

Wg mnie to jeden z najciekawszych hothatchy za rozsadne pieniądze, byl moment ze po weekendzie z M2 Competition zachcialo mi sie RWD i sprzedalem swoja Cupre ale za ok 60tys nie bylo nic ciekawego i po kilku dniach kupilem ponownie Cupre ale tym razem R. lepiej i drozej to juz tylko S3 8P, Focus RS mk3
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1468
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

12 Cze 2019, 07:31

Gilik mialem 4 sztuki 1.8t w domu, 2 mam nadal, zadna z nich nie ma coolera niefabrycznego za 1,5k i jakos kazde jechalo i trzymalo swoja moc, w upaly tez.
To ze sie na nim nie znasz, miales najstarsza i najgorsza wersje z przepustnica na lince i do tego oddawales auto do najglupszych mechanikow, ktorzy nie potrafiliby sc 0.9 serwisowac, to nasza wina? Czy Twoja?
Zobaczymy jak bedziesz ogarnial 2.0fsi i Twoi "dobrzy" mechanicy, to przekonamy sie ile KM z tych fabrycznych 150KM wypluje i jakie bedziesz mial odczucia z jazdy... Bo nawet jesli trzyma te 150KM to do 1.8t nie ma zadnego podejscia. Aha, i uzywanie klimy powoduje spadek mocy w kazdym silniku, w 2.0fsi tez. Ja juz to wiem ale Ty przekonasz sie niedlugo :lol:
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
1

12 Cze 2019, 08:31

Raziel11 napisał(a):o go wymienie razem z turbo i nie bede z tego powodu plakal i narzekal jaki to vag jest zly.

To może informuj swoich słuchaczy jaki jesteś wyluzowany a nie piszesz o tych autach jak o cudach techniki które ewentualnie mają problem "z zamkiem" .

Raziel11 napisał(a):Piszac wieśwagen sam pokazujesz swoje uprzedzenie.

Chłopie za dużo aut oglądam żeby mieć uprzedzenie do danej marki tak za nic. Piszę tak bo idealnie wpisuje się ta nazwa w cały klimat...

Zawsze psioczyłem i auta z fr i mam tetaz auto z fr w topowej wersji dla malkontenta czyli 1,5dci więc w poważaniu mam uprzedzenia.

A
duzy90 napisał(a):z.
To ze sie na nim nie znasz, miales najstarsza i najgorsza wersje z przepustnica na lince i do tego oddawales auto do najglupszych mechanikow, ktorzy nie potrafiliby sc 0.9 serwisowac, to nasza wina? Czy Twoja?
Zobaczymy jak bedziesz ogarnial 2.0fsi i Twoi "dobrzy" mechanicy, to przekonamy sie ile KM z tych fabrycznych 150KM wypluje i jakie bedziesz mial odczucia z jazdy...

Chyba to jest podstawa "mechanik" ... sądzę że wersja 1,8t na lince nic nie zmienia bo jak jest normalny mechanik to normalnie ogarnie a tu jak widać ani mechanika ani stroiciela... przy 2,0fsi jedyne co się zmieni to zestaw tłumaczeń i na 100% nie przy zamku drzwi czyli jedynej usterce trapiącej to auto :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

12 Cze 2019, 09:06

szybki napisał(a):przy 2,0fsi jedyne co się zmieni to zestaw tłumaczeń i na 100% nie przy zamku drzwi czyli jedynej usterce trapiącej to auto

Autor nie zapytał o Leona z konkretnym silnikiem tylko ogólnie dostał więc ogólną odpowiedz nt. auta bez wskazania typowych usterek konkretnych wersji silnikowych, wiec kolejny raz darował byś sobie takie kiepskie docinki

szybki napisał(a):To może informuj swoich słuchaczy jaki jesteś wyluzowany a nie piszesz o tych autach jak o cudach techniki które ewentualnie mają problem "z zamkiem" .
Pękające kolektory wydechowe nie są zadna wadą fabryczna, to ze znalazles jakis przypadek o niczym nie swiadczy, dziwnym trafem nie przeszkadza Ci to w polecaniu np silnikow HDI gdzie notorycznie pekaja muszle i padaja lozyska po kilkudziesieciu tys km wiec faktycznie ani troche nie jestes uprzedzony
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1468
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

12 Cze 2019, 09:09

Alternatywnie dla Leona można poszukać Golfa V 2.0 GTI.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

12 Cze 2019, 09:56

Raziel11 napisał(a):Pękające kolektory wydechowe nie są zadna wadą fabryczna, to ze znalazles jakis przypadek o niczym nie swiadczy, dziwnym trafem nie przeszkadza Ci to w polecaniu np silnikow HDI gdzie notorycznie pekaja muszle i padaja lozyska po kilkudziesieciu tys km wiec faktycznie ani troche nie jestes uprzedzony


Czy Ty się dobrze czujesz w te upały?

Co Ty mi wyskakujesz z jakimś hdi ...

Napiszę Ci łopatologicznie (znowu) w d...pie mam marke dla mnie liczy się co sobą reprezentuje konkretne rozwiązanie techniczne...żeby to zrozymieć musisz mieć porownanie tak jak ja mam gdzie wczoraj jeździłem ople, tojotą i fiatem. Do tego posiadam prywatnie mocne rwd, bardzo mocne awd słabe/mocniejsze fwd więc pogląd mam.
Ty niestety go nie masz co już nam udowodniłeś czyli skrobiesz jakim to jesteś znawcą a jedno fwd zamieniłeś na drugie fwd tylko mocniejsze.

Więc przestań wyskakiwać mi że jestem ideologiem bo po prostu jeżdże a robię to wieeeloma autami z podziałem na przeznaczenie danego rozwiązania.
Więc jeżeli grupa wieśvag to rs/r/s i nie dlatego bo jestem fanem tabelek tylko dlatego że te auta wypełniają pewną lukę rynkową oraz reprezentują fajny poziom techniczny w stosunku do kosztów. Reszta ferajny to sązwyklaki które nic nie wyróżnia a już na 100% nie jest to bezawaryjność gdzie wystarczy wybrać literki silnika żeby mieć spokój.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10745
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1

12 Cze 2019, 15:19

Raziel11 napisał(a):W zależności od rocznika, przebiegu, wyposażenia ok 30-35tys za FR 2.0 TFSI 200km + 4tys na pakiet startowy.
Tyle aż?? myślałem że 20 z hakiem a np Octavia RS?

duzy90 napisał(a):Gilik mialem 4 sztuki 1.8t w domu, 2 mam nadal, zadna z nich nie ma coolera niefabrycznego za 1,5k i jakos kazde jechalo i trzymalo swoja moc, w upaly tez.
To ze sie na nim nie znasz, miales najstarsza i najgorsza wersje z przepustnica na lince i do tego oddawales auto do najglupszych mechanikow, ktorzy nie potrafiliby sc 0.9 serwisowac, to nasza wina? Czy Twoja?
Zobaczymy jak bedziesz ogarnial 2.0fsi i Twoi "dobrzy" mechanicy, to przekonamy sie ile KM z tych fabrycznych 150KM wypluje i jakie bedziesz mial odczucia z jazdy... Bo nawet jesli trzyma te 150KM to do 1.8t nie ma zadnego podejscia. Aha, i uzywanie klimy powoduje spadek mocy w kazdym silniku, w 2.0fsi tez. Ja juz to wiem ale Ty przekonasz sie niedlugo


Ale co to za różnica czy mam przepustnicę na linkę czy nie?
Octavia RS ma nowszą elektronikę a tam 200 koni to z wielkim wszystkim osiągniesz i się cooler zagotuje i tak cofnie zapłon
To nie ma znaczenia, znaczenie ma to że graty są za słabe i takie auto nie jedzie.
A różnica 5% 2,0 150 vs 1,8T to jest żadna dla mnie.
Poza tym co chwilę mówisz co innego na poprzedniej stronie sam przyznałeś racje że nawet w serii się cooler gotuje a po dowaleniu mocy to jest bezsens bez dołożonego Intercoolera coś robić
A teraz twierdzisz że wszystkie któe miałeś świetnie jechały i cooler niepotrzebny nawet jak za oknem jest 40stopni

Takie teorie każdy potrafi pisać
i tak 2,0 jest nowszy, mniej zmęczony i ma inne rozwiązania i nie ma turbo, podciśnień, setek węży i innych gówien które non-stop się rozlatuja
Przede wszystkim nowsze auto
duzy90 napisał(a): oddawales auto do najglupszych mechanikow, ktorzy nie potrafiliby sc 0.9 serwisowac, to nasza wina? Czy Twoja?
To jest wina silników i ludzi którzy pompują jakieś głupie propagandy że 1,8T jest cudowny bo ma 20 lat i 400 tys przebiegu, każdy zdrowy na umyśle woli kupić coś nowszego nawet z tsi/ecoboost itd, bo 1,8T był dobry ale na początku lat 2000, dzisiaj to już są złomy i tyle. Kupujesz auto nie po to żeby grzebać w nim miesiącami tylko jeździć, jak ktoś jest miłośnikiem i wsadza każdą pensję to sobie doprowadzi do porządku ale tak to głupota dla mnie.


a co do klimy obejrzyj ten filmik i wytłumacz mi dlaczego w jednym aucie spada moc a w innym nie?

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]




P.S. dzisiaj byłem na wymianę oleju i tłumaczę mechanikowi że coś świszczy przy przyspieszaniu czy to turbina?
A gość do mnie że może turbo a może czasem jakaś dziurka się zrobi ale on mi nie powie bo turbina jest głęboko schowana i ciężki dostęp, jeździć i się nie przejmować.
Dlatego chce sobie dać spokój z tym autem, mechanikiem nie mam zamiaru być.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
0

12 Cze 2019, 16:12

Dlatego mowie: kup sobie 2.0fsi i zobaczysz ile bedziesz mial problemow, jak to bedzie jechac i jak Twoi "eksperci - mechanicy" beda umieli je diagnozowac i naprawiac :lol:
Wystarczylo u siebie dolozyc drugi ic z s3, z bexa lub 2.5tdi, bo tam dsmic sobie bez problemu radza przy 250 KM. Ja tak robilem u siebie np w bfb czy aeb. Nie trzeba wiec montowac fmica za 1,5k. U Ciebie nic dziwnego ze bylo kiepsko bo nie ogarniasz tematu i zabrales sie do tuningu od dupy strony. Ale to samo mialbys w kazdym silniku.
O tsi, radosnych oznaczeniach tych silniczkow i ich problemach (ktorych jest troche wiecej niz w 1.8t) mysle ze masz wiedze zerowa, podobnie jak i o 1.8t, skoro chcesz kupic leona fr za 20k :happy:
To mowi juz samo za siebie.

Jak chcesz dobre auto za 20k to daj sobie spokoj z gownianymi tsi, fsi itp, a szukaj np volvo s60 I gen 2.4 lub 2.4t. Bardzo fajne auto i niezawodne, a jedzie calkiem spoko.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

12 Cze 2019, 16:35

A ile kosztuje IC z S3 50 zł? albo montaż? chyba nie ma o czym rozmawiać.
Tak samo jak Volvo S60, polecasz z 2,4 który nie jedzie a wcześniej pisałeś że 2,0 150 w Golfie jest powolny.
Warto się zdecydować jak to w końcu jest bo się pogubiłem.

Poza tym nie chce 18 letnich aut i silników turbo już mam takiego.
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
0

12 Cze 2019, 17:07

2.4t jedzie calkiem spoko, a do tego jest niezawodny. A o 2.4 bez turbo mozna powiedziec ze to trwale i niezawodne silniki, choc fakt dla mnie nie jedzie. 2.0fsi ani nie jest niezawodny, a do tego nie jedzie. Czegos jeszcze nie rozumiesz?
Drugi ic wraz z montazem za 500zl mozna ogarnac jak sie dobrze poszuka. To chyba nie 1500zl?
A poza tym do tuningu to sie zabiera gdy sie ma o tym pojecie i liczy z kosztami. Ogarnia sie wtedy lepsze hamulce, zawias. Ale widac chciales po taniosci no to masz problemy. Proste :lol:
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
1

12 Cze 2019, 17:18

Tak w sumie czytam tą epopeję i chcesz autko za 15 tys jak piszesz w 1 poście, miałeś audi A3 1.8T nie wiem z jakiego rocznika ale pewnie też wartości ok. 15 tys. i nagle chcesz auto nowocześniejsze, mocniejsze i jak najmniej awaryjne to troche tak jakby z pod deszczu pod rynnę.

Wg. mnie ....dozbieraj trochę i wtedy myśl.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie
0

12 Cze 2019, 17:54

Duży90, tylko że 2,4 ma 5 cylindrów może i trwałe silniki ale jak przyjdzie do naprawy to śmiałeś się z 2,0 4 cylindrowego a uważasz że każdy mechanik sprytnie ogarnie stare 2,4? pomijam już cewki, świeczki itp

A co do intercoolera czyli za 500 zł się znajdzie a montaż? i robi się prawie 1000 faktycznie szalona różnica.
duzy90 napisał(a):A poza tym do tuningu to sie zabiera gdy sie ma o tym pojecie i liczy z kosztami.
No wiesz nie przypuszczałbym żeby niby takie super rozwojowe przez teoretyków 1,8T wymagało dla 20 paru koni nowych hamulców, zawiasu, intercoolera nawet jak 500 zł kosztuje itd..i robi się 3 tys zł To lepiej serio sprzedać i kupić wolnossaka ok 150-160 koni wyjdzie na to samo

Moje auto jest warte ok 7-8 tys a nie szukam limuzyny klasy wyższej, szukam fajny kompakt za te 15 tys który powstał po 2000 roku i nie będzie miał rozwiązań jak w Audi 80.
Najlepiej wolnossący silnik mocniejszy ale o tym już pisałem.

Już serio myślałem nawet pomijając wolnossące jednostki żeby jakaś Ibizę 1,9 tdi kupić, lekkie to zwinne a przy tym taka trójeczka majątku nie kosztuje a nie będzie to staroć a przy tym maleńkie spalanie.

np.
[link do oferty na Olx wygasł]
Gilik
Początkujący
 
Posty: 50
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: Golf VII
Silnik: 1,6 tdi
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
0

12 Cze 2019, 18:09

Gilik, sprawdź dolot kompresorem bo jak świszczy to pewnie nieszczelny a z resztą co ja tam się znam wg Szybkiego jestem Adamem Słodowym więc nie ma co, lepiej auto sprzedać bo naprawić się nie da a doradzać zabronione.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
0

12 Cze 2019, 18:25

Gilik za 15tys to na pewno znajdziesz szybszy w miare mlody kompakt i z wolnossakiem na dodatek. Powodzenia zycze.
Dozbieraj troche i kup np focusa mk2 2.0, astre h z mocniejsza benzyna. Ale za 15k to nic z tego nie bedzie, od 20k mozna zaczac reaalnie myslec. Honda civic 1.8, ale to kolo 25k. Dobre, bezawaryjne i zadbane auta kosztuja.
Co do tuningu, to tak, z bexa zrobilem 240 KM, z bama 270 KM, z bfb mialem 210 KM. We wszystkich tych autach sprawdzalem zawias, robilem swap hamulcow na mocniejsze, turbiny szly do regeneracji, wymieniane przeplywki, dv, n75, wstawiane wieksze wtryski, dp, do bfb prawy ic z bexa + program. Koszt modyfikacji i uzyskania tych 50 KM ksztaltowal sie w okolicach 5tys, czasami wiecej. Wiec tak, tuning kosztuje, tanio to jest gownotuning, ktory zrobiles.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
0

12 Cze 2019, 18:37

Gilik napisał(a):Tyle aż?? myślałem że 20 z hakiem

20 to kosztuje Leon z 1.6 MPI albo klekotem 1.9

Jeśli celujesz w wolnossące silniki to ciezko cos polecic co pojedzie chociazby podobnie do 1.8T w tym budzecie

a co do naprawy jedz do kogos kto ogarnia vagi ale nie pana stasia tylko serwisu ktory zeby zjadl na takich silnikach jak frog racing, vag-serwis, rs-serwis albo jedz do aso
Ostatnio edytowany przez Raziel11, 12 Cze 2019, 19:04, edytowano w sumie 1 raz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1468
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0