Co podejrzewacie wysoka temp cieczy chłądzacej do 110 stopni C

03 Lip 2017, 17:34

Gdy podpiąłem program diagnostyczny zauważyłem, że po 15 km miałem temp 110 stopni, a na wskaźniku pokazuje normalnie 90 stopni gdy sięgam prędkości 90 i jadę takim samym tempem spada do 105 i jak zmienię prędkość na niższa 60-80 znowu rośnie do 110.
Gdy włączam klimę tak samo rośnie do 110.
Co może być przyczyną?
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Lip 2017, 13:21

Jak stoisz i auto chodzi na biegu jałowym to przy jakiej temperaturze załącza się wentylator?
Czy ubywa ci płynu chłodzącego?
Sprawdź czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony.

marica1990 napisał(a):gdy siegam predkosci 90 i jade takim samym tempem spada do 105 i jak zmienię predkość na niższa 60-80 znowu rosnie do 110.
Przy większej prędkości masz lepsze chłodzenie przez większą ilość powietrza przepływającego przez chłodnicę.
Z tego co napisałeś wynika że temperatura płyny chłodzącego na rozgrzanym silniku waha się w granicach 105 - 110 stopni. Dobrze rozumiem?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Lip 2017, 05:13

dokładnie tak! wczoraj zauważyłem ze przy 110 stoopniach nie włączaja się wentylatory ( gdy włacze klime odrazu sie włączają) co może być przyczyną co trzeba wymienić? mój samochód to golf 4 jak by co.
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Lip 2017, 10:15

marica1990 napisał(a): wczoraj zauważyłem ze przy 110 stoopniach nie włączaja się wentylatory ( gdy włacze klime odrazu sie włączają) co może być przyczyną co trzeba wymienić?
Jeżeli układ nie zapowietrza się to ja bym w pierwszej kolejności sprawdził czujnik temperatury, ale ty piszesz że jest ok jak ją sprawdzasz. Może być zatem wina rezystora wentylatora chłodnicy który nie działa poprawnie przez co wentylator nie włącza się na niższym biegu niż najwyższy.

Przy włączonej klimatyzacji jak pracuje sprężarka zawsze startuje wentylator i działa w tym czasie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

05 Lip 2017, 11:32

Tak jak kolega wyżej napisał, sprawdź opornik wentylatora chłodnicy, Kosztuje to grosze, a bez tego w upał ani rusz.
damian8595
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Kunów
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Lancia Kappa
Silnik: 2.4 20v 175KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Lip 2017, 15:32

temperature sprawdzam przez komputer na desce cały czas 90 nie jestem pewien czy może ten czujnik temp jest sprawny jesli różnią sie o 20 stopni.
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Bezpieczna zmiana pasa ruchu - martwe pole w lusterku
    W ubiegłym roku nieprawidłowa zmiana pasa ruchu była przyczyną 480 wypadków drogowych spowodowanych przez kierujących(1). Manewr ten wykonujemy tak często, że łatwo możemy zapomnieć się i nie skontrolować wcześniej ...

05 Lip 2017, 17:25

Ja w swoim miałem podobną sytuację, choć u mnie jest to trochę inaczej skonstruowane pomógł reset ECU, odpinasz klemy na co najmniej 15 minut, spróbuj może pomoże. Jak nie to wymień czujnik. Sprawdź jeszcze przy jakiej temperaturze termostat puszcza płyn. Podłącz go pod kompa, zostaw na wolnych niech się grzeje, zobacz gdzie jest główny przewód z chłodnicy do termostatu. Sprawdź ręką kiedy będzie gorący przewód przy jakiej temp.
damian8595
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Kunów
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Lancia Kappa
Silnik: 2.4 20v 175KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Lip 2017, 17:37

Najpierw trzeba ustalić, czy masz dwa czujniki dwuprzewodowe ( pomarańczowy ), czy jeden czteroprzewodowy ( zielony ). Może być tak, że jak masz dwa, to jeden jest ok, a drugi świruje i stąd inne wskazania z ECM, a inne na wskaźniku na desce. A i tak, jak masz czterowprzewodowy, to też warto sprawdzić jaki opór pokazują piny, bo nie wiem teraz na 100%, ale coś mi się kojarzy, że ten czteroprzewodowy, to są dwa w jednym, ale tak jakby oddzielne ( ma dwa termistory w środku ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Lip 2017, 17:48

Masz tutaj nr twojego czujnika
059 919 501A
damian8595
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Kunów
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Lancia Kappa
Silnik: 2.4 20v 175KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

05 Lip 2017, 19:04

marica1990 napisał(a):gdy podpiąłem program diagnostyczny zauważyłem
Jaki to program diagnostyczny ?
marica1990 napisał(a):to golf 4 jak by co.

Jak by co to za mało . Kod silnika by się zdał.
damian8595 napisał(a):Tak jak kolega wyżej napisał, sprawdź opornik wentylatora chłodnicy, Kosztuje to grosze,
Tutaj chyba nie ma zewnętrznego opornika dla wolnych obrotów wentylatora. Jest zabudowany w jego silniku.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lip 2017, 09:20

Z tego co się dowiedziałem to faktycznie może być zabudowany w silniczku.
damian8595
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Kunów
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Lancia Kappa
Silnik: 2.4 20v 175KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

06 Lip 2017, 10:15

Sprawdż i ewentualnie napraw. Co do tematu to może być to normalna temperatura silnika. Możesz mieć termostat sterowany przez ECU. Przeczytaj https://pl.wikipedia.org/wiki/Termostat_(silnik_spalinowy)
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Lip 2017, 15:44

byłem dziś u mechanika i zobaczył że chłodnica jest chłodna i powiedział ,że termostat nie puszcza płynu i dla tego czujnik w chłodnicy nie włącza wentylatorów ale górny przewód chłodnicy był gorący.
Gdy spytałem ile termostat by kosztował powiedział ze do tego silnika jest tylko razem w obudowie (260zł) albo w króćcu(170zł) , mój silnik ma oznaczenie AKL, chce mnie naciągnąć czy naprawde tak jest?
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Lip 2017, 21:39

marica1990 napisał(a):mój silnik ma oznaczenie AKL
Czy aby na pewno?
Gdzie to odczytałeś ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lip 2017, 05:00

dziś się upewnię ale chyba mechanik mi tak mówił.
jeśli chłodnica jest chłodna to możliwe, że termostat nie puszcza płynu i przez to sie tak grzeje i wentylatory się nie włączają?
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999