Co podejrzewacie wysoka temp cieczy chłądzacej do 110 stopni C

07 Lip 2017, 05:23

przepraszam mój silnik ma oznaczenie APF, patrzylem na tą chłodnicę i nie mogłem znaleść tam żadnego czujnika.
Ale rzeczywiście jesli chłodnica jest chłodna to chyba termostat jak myślicie?
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 08:18

marica1990 napisał(a):mój silnik ma oznaczenie APF
Tutaj masz ten drogi termostat , sterowany przez ECU silnika.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lip 2017, 12:51

marica1990 napisał(a):Ale rzeczywiście jesli chłodnica jest chłodna to chyba termostat jak myślicie?
A wąż między termostatem, a chłodnicą jest ciepły? Jeżeli chłodnica będzie nie drożna to również nie będzie dużego obiegu ale to się rzadziej zdarza niż usterka termostatu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 15:13

to jesli termostat jest sterowany przez ecu silnika i po 30 km wąż między termostatem jest chłodny to wymieniać termostat? czy szukać czegoś z tym komputerem?
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 15:59

marica1990 napisał(a):to jesli termostat jest sterowany przez ecu silnika i po 30 km wąż między termostatem jest chłodny to wymieniać termostat? czy szukać czegoś z tym komputerem?
Nie sprawdzaj w trasie tylko na postoju. Zostaw samochód niech się rozgrzeje obserwując temperaturę. Tu masz pewność, że termostat będzie musiał się otworzyć.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 16:01

Jeśli przewód między chłodnicą a termostatem jest zimny to termostat do wymiany. Możesz zrobić jeszcze tzw. próbę garnkową, ale to musisz mieć wymontowany.
damian8595
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Kunów
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Lancia Kappa
Silnik: 2.4 20v 175KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VERVA Street Racing 2010 / relacja
    Wyścigi, pokazy i atrakcje dla każdego - to wszystko można było zobaczyć dzisiaj w centrum Warszawy Rywalizacja sportowa podczas VERVA Street Racing odbyła się dwuetapowo. Podobnie jak podczas prawdziwego Grand Prix, każdy ...
    Biały osad pod korkiem oleju
    Zauważyłem, że pod korkiem wlewu oleju mam sporo białego osadu i na bagnecie nie widać poziomu oleju wogóle. Czytałem trochę na ten temat ale mi np. płynu chłodniczego nie ubywa, nie robię tylko krótkich odcinków ...

07 Lip 2017, 17:07

Przedwod jest leko cieply ale obudowa za termostatem jest chlodna a przed termostatem gorąca czyli termostat do wymiany?
Zauwazylem chyba wpięcie przewodu z ecu do termostatu ma dwa piny a niedaleko obok jest czujnik zielony.
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 17:14

marica1990 napisał(a):Przedwod jest leko cieply ale obudowa za termostatem jest chlodna a przed termostatem gorąca czyli termostat do wymiany?
Ten objaw wskazuje na to że termostat nie otwiera się.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 17:21

Czyli trzeba wymienic trmostat.
A zauwazylem , ze gorny przewód jest do połowy gorący a bliżej chlodnicy chłodny to też objaw termostatu czy może czegoś innego?
Jesli mam sterowany termostat przez ecu to niekoniecznie moze być termostat ale też może być coś z ecu czy raczej nie?
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 17:50

damian8595 napisał(a):Możesz zrobić jeszcze tzw. próbę garnkową, ale to musisz mieć wymontowany.
Ten termostat katalogowo ma temperaturę otwarcia 105 °c
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lip 2017, 18:02

A da sie dobrac taki żeby miał niższą temp otwarcia?
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 18:08

marica1990 napisał(a): da sie dobrac taki żeby miał niższą temp otwarcia?
Powiedz mi co się dzieje z motorem ? Gotuje , wyrzuca płyn z układu ?
Dlaczego ten temat ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lip 2017, 18:15

Traci moc i robi sie gorący, płynu nie wyrzuca. Jeśli chłodnica jest chłodna to znaczy ,że cos jest źle.
Macie może numer tego termostatu do mojego silnika?
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 18:35

marica1990 napisał(a):Traci moc
Podłączałeś coś tam do diagnostyki więc czy jakieś błędy są w sterowniku silnika ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lip 2017, 18:45

podgrzewanie sondy lambda drugi czujnik.
znalazłem termostat z temp otwarcia 100stopni będzie pasować do mojego silnika?
http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogue/articledetail.aspx?a=&b=&c=&d=&node=&pnode=&t=1&ta=TE6976~9100J&te=0215&tg=00316&tl=&item=TE6976~9100J
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999