Co podejrzewacie wysoka temp cieczy chłądzacej do 110 stopni C

07 Lip 2017, 19:13

marica1990 napisał(a):podgrzewanie sondy lambda drugi czujnik.
No to prawdopodobnie trzeba wymienić sondę . Numerek błędu masz ?
marica1990 napisał(a):znalazłem termostat z temp otwarcia 100stopni będzie pasować do mojego silnika?
Powinno pasować . Co do temperatury otwarcia to zdarzają się błędy w opisach. Poza tym o ile wiem to Edpol nie prowadzi sprzedaży wysyłkowej . Podglądając ich stany magazynowe to mają od ręki jedną sztukę na centrali w Częstochowie i też jedną sztukę na filii w Łodzi.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lip 2017, 19:18

Jutro podam numer błedu bo dzis nie mam laptopa i nie mam jak sprawdzić.
Nie uważacie, że tem otwarcia 105 to dużo?
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

07 Lip 2017, 19:33

marica1990 napisał(a):Nie uważacie, że tem otwarcia 105 to dużo?
Pewne rzeczy mogą szokować bo woda się gotuje w 100 stopniach ale w układzie zamkniętym , pod ciśnieniem to normalna temperatura. Bez paniki :wink:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

07 Lip 2017, 22:30

W tym silniku ponoć nawet 115 to norma.

Tu masz taki post, przeczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=447660
damian8595
Nowicjusz
 
Posty: 30
Miejscowość: Kunów
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Lancia Kappa
Silnik: 2.4 20v 175KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

07 Lip 2017, 23:08

bonifacy napisał(a):Pewne rzeczy mogą szokować bo woda się gotuje w 100 stopniach ale w układzie zamkniętym , pod ciśnieniem to normalna temperatura.
Dokładnie im wyższe ciśnienie, tym, wyższa temperatura wrzenia. Dlatego sporo samochodów nie ma na podziałce podanych temperatur tylko zaznaczony środek i czerwone pole. Ja ostatnio chyba w Civicu 1.8 patrzyłem na temperaturę i też dochodziła do 110 stopni i było wszystko ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Lip 2017, 20:02

marica1990 napisał(a):Jutro podam numer błedu bo dzis nie mam laptopa i nie mam jak sprawdzić.
Nie odpowiedziałeś na pytanie :
bonifacy napisał(a):Jaki to program diagnostyczny ?

Jeśli to któryś z programów VAG to odnośnie termostatu podaj tutaj wartości odczytane z bloków pomiarowych nr 130 i 131 na rozgrzanym silniku.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

08 Lip 2017, 21:03

Nie mialem mozliwosci dzis podpiać pod komputer.
To jest program sdprog i chyba nie jest tak rozbudowany aby odczytac tamte wartości.
W pon mam wymoeniać termostat dam znać co i jak
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

08 Lip 2017, 21:26

marica1990 napisał(a):To jest program sdprog
No fakt , tylko OBD2 i nic więcej. Prosty bez możliwości podglądu wszystkich parametrów bieżących a to bardzo istotne .Ale mechanik Twój żeby strzelał na ślepo :shock: Nie ma nic do diagnozy ? Tylko przypuszczenia ? No nic , wymieniajcie i zdawajcie relację.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Lip 2017, 06:58

W pon lub wtorek dam znać co i jak jeśli termostat nie pomoże pojade pod kompa do mechanika i podam wam pomiary z bloków 130 i 131 a te bloki co pokazują?
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Lip 2017, 16:47

Wymieniony termostat i temp od 102-109
Po 20 km przewod od termost cieplawy
Wczesniej po 40km zrobil sie goracy :/
marica1990
Nowicjusz
 
Posty: 36
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 19 10 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: volkswagen
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

26 Lip 2017, 14:42

marica1990 napisał(a):Wymieniony termostat i temp od 102-109
Czyli podobnie do tego co było przed wymianą.

Wentylatory teraz włączają się poprawnie bo wcześniej przed wymianą był jakiś problem z nimi.

Przypomnij jeszcze w czym dokładnie jest teraz problem bo to że temperatura może być taka wysoka w układzie chłodzenia ustaliliśmy już wyżej.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Lip 2017, 20:37

Kacper napisał(a): bo to że temperatura może być taka wysoka w układzie chłodzenia ustaliliśmy już wyżej.
Dzisaij zmieniałem w tym silniku termostat bo był błąd obwodu grzałki. Zgnił pin od nieszczelności na gnieżdzie . Płyn chłodniczy zrobił swoje. Poza tym zrobiłem diagnostykę podczas jazdy. A więc tak Podgląd bloku pomiarowego nr 131. Odczytujemy:
1- temperatura silnika
2- temperatura na wyjściu chłodnicy ( jest tam czujnik )
3- wysterowanie / załączenie grzałki termostatu w procentach.
4- pomijam
Najpierw uwagi do pozycji 2 : gdy jest załączona klimatyzacja tam temperatura nie jest wysoka 30-50 stopni . Chodzą cały czas wiatraki na chłodnicy . W takim przypadku macanie węży nic nie da dla oceny sprawności termostatu bo chłodnica wody jest cały czas schładzana. Dopiero wyłączenie klimy powoduje tutaj wzrost temperatury do około 95 stopni i wyżej.
Pozycja 1 czyli temperatura silnika. Warunki - klima załączona , wolne obroty, auto stoi. Temperatura tutaj dochodzi do 111. Wysterowanie grzałki ( pozycja 3 ) 1.18 procent i tak trzyma , przy czym jej załączenie jest przy 109,5 .
stopnia. .
W czasie jazdy układ chce utrzymać 105 stopni. Przy bucie po przekroczeniu 106,5 stopnia wysterowanie grzałki to już 100 procent i temperatura spada do tych 105 stopni grzałka się wyłącza.
Testowałem sam , na osiedlowych uliczkach. Patrzeć na wyświetlacz skanera i na drogę trochę to upierdliwe i być może obarczone błędami. Ciekaw jestem jak by to wyglądało na trasie przy ciężkim bucie. Spadnie wtedy temperatura poniżej 100 stopni ? Jakby co oddaje auto i podpisuje się że jest OK !
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4927
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna