Witam, zastanawiam się (ze względu na ceny ropy) by przerzucić się na tankowanie oleju opałowego do dostawczego sprintera 2.3 58kW oraz fiata ducato 2.5, oczywiście obydwa w starej technologi, (fiat ma tylko jedną świece żarową). Wiecie może jak to się spisuje? W końcu 4,75zł a 3zł za litr robi różnice ogromną
![Wink :wink:]()
.
Troszkę poszukałem i...
Olej opałowy lekki:
Właściwości ogólne
Stan fizyczny : ciecz
Barwa : czerwona
Zapach : charakterystyczny
Właściwości istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa
Temperatura krzepnięcia : -20 °C
Temperatura początku/końca wrzenia : 180 – 360 °C
Temperatura zapłonu : min. 56 °C
Temperatura samozapłonu : 270 °C
Granice wybuchowości : 0,7 – 8,0 % obj.
Gęstość w temperaturze 15 °C : maks. 860 kg/m3
Olej napędowy:
Właściwości ogólne
Stan fizyczny : ciecz
Barwa : jasnożółta
Zapach : charakterystyczny
Właściwości istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa
Temperatura krzepnięcia : -5 °C gat. B
: -20 °C gat. D
: -35 °C gat. F
: -40 °C arktyczny klasa 1
Temperatura początku wrzenia : ok. 180 °C
końca wrzenia : ok. 360 °C
Temperatura zapłonu : nie niŜsza niŜ 56 °C
Temperatura samozapłonu : 270 °C
Granice wybuchowości : 3,11 – ok. 15,0 % obj.
Gęstość w temp. 15 °C : 820 - 845 kg/m3 (gatunki B, D i F)
800 - 845 kg/m3 (klasa 1)
Prężność par: : brak danych
Nikt nic nie wie?
![Confused :???:]()
Może chociaż coś o kontrolach na jakich paliwach jeżdżą samochody, czy w ogóle takie istnieją
[ Dodano: 26 Grudzień 2010, 22:02 ]Ręce opadają
![Sad :sad:]()
Tak jak bym założył jakiś bezsensowny wątek
![Shocked :shock:]()