Co sądzicie o opel calibra?

19 Paź 2009, 09:25

TDI :P Jeżeli o to się rozchodzi to trzeba było tak od razu

Czerwone I = 110 KM
Czerwone D i I = 130 KM
Cały napis czerwony = 150 KM

To wiem doskonale bo ojciec ma golfa :P
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Paź 2009, 10:24

I tu kolego jesteś w błędzie TDI ma 115KM a nie 130
Który rok produkcji tego Golfa?
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

19 Paź 2009, 10:50

1,9 były 90, 100, 105, 110, 115, 130KM z czego 90 miał całe srebrne TDI a reszta to chyba ciężko będzie dociec... Co do objeżdżania Fiatem z JTD wszystkiego co się rusza to oczywiście jest to możliwe ale pod warunkiem, że inni kierowcy nie wiedzą, że mają się ścigać. Generalnie silniki TD mają tego charakterystycznego kopa i dają wrażenie niesamowitego przyspieszenia do czasu aż nie spotkamy kogoś szybszego na drodze ;)
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

19 Paź 2009, 11:01

artj, albo 2000 albo 2001 nie pamiętam ale na 100% ma 130 KM
115KM miały te nowsze późniejsze silniki... TD ma kopa ale od znacznych obrotów... w JTD obroty się elimują on ma kopa od samego początku... Mam w domu TDI to mam porównanie....
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Paź 2009, 11:06

Od znacznych obrotów to ma kopa benzyna...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

19 Paź 2009, 11:28

Kubuch, ja pisze o dieslowskich obrotach czyli od 2400 :D
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator LPG
    Kkalkulator pozwala obliczyć szacunkową różnicę w kosztach eksploatacji samochodu w zależności od zasilania silnika benzyną, a gazem (LPG). Na podstawie danych wprowadzonych do formularza obliczymy przyblizony czas ...
    Dwie lewe ręce - obsługa własnego auta
    Mogłoby się wydawać, że włączenie świateł przeciwmgłowych, wymiana koła na zapasowe czy znajomość sygnalizacji świateł ostrzegawczych na desce rozdzielczej to podstawowe umiejętności, jakie powinien posiadać kierowca. Tymczasem ...

19 Paź 2009, 11:29

To 2400 to dla TDI czy JTD?
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

19 Paź 2009, 11:35

TDI w JTD przyśpieszenie czuć od samego początku i nie ma takiej turbo dziury od samego początku jak to występuje w TDI że dopuki obroty nie dojdą gdzieś tak właśnie 2400 2350 to samochód to straszny muł...
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Paź 2009, 11:35

Luke16 napisał(a):artj, albo 2000 albo 2001 nie pamiętam ale na 100% ma 130 KM
115KM miały te nowsze późniejsze silniki... TD ma kopa ale od znacznych obrotów... w JTD obroty się elimują on ma kopa od samego początku... Mam w domu TDI to mam porównanie....

Kolego nie wiem skąd masz te informacje ale są błędne bo 130KM miały dopiero od 2002r.
I tak jak pisze kubuch od znacznych obrotów to mają benzyniaki a nie diesle
A ten Golf w domu ile ma koni i który rok? bo z tego co piszesz to wnioskuje że 90KM więc od Fiata mniej o 15KM i kilka Nm więc nie dziw się że jest odczuwalnie gorszy od Fiata
Mam kumpli w łodzi jeżeli ich poprosze to na pewno mogą podjechać i sprawdzić co i jak, tak dla jasności sytuacji, bo coś strasznie kręcisz i się gubisz w wyjaśnieniach
Tu masz wersje silnikowe i roczniki:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

(od 1996-2000r.)

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

(od 2000-2002r.)

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

od 2002-2005r.)
I jak widzisz w 2 pierwszych tj. do 2002r. nie było takiego silnika w produkcji
Tu natomiast poczytaj sobie o pompowtryskiwaczach i common rail wtryskach
http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=925&f=wf_2016.xml
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

19 Paź 2009, 11:46

2001 rok 130 KM [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
seat toledo 2001 rok 130KM [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
seat leon 2001 rok 130KM [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] 2000 rok 130KM
Kilka przykładów ...

Tak ojca golf ma 90KM ale nie wiem czy jeździłeś kiedyś JTD bo byś zmienił zdanie o tym silniczku ;)
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Paź 2009, 11:48

Luke16 napisał(a):TDI w JTD przyśpieszenie czuć od samego początku i nie ma takiej turbo dziury od samego początku jak to występuje w TDI że dopuki obroty nie dojdą gdzieś tak właśnie
2400 2350 to samochód to straszny muł...

Jakiej turbo dziury o czym Ty piszesz? słyszałeś o czymś takim jak zmienna geometria łopatek turbiny? od jakiego samego początku?
Może ten Golf to szrot? a nie pojazd?, jak ktoś go zakatował to nie dziwne że nie jedzie od samego początku tylko od wyższych obrotów, zastanów się co piszesz!!!
przy 2300-2400 to masz max Nm (moment obrotowy) a nie że dopiero zaczyna ciągnąć
Masz wklejony mój wykres zobacz ile koni i Nm mam przy tej wartości ok 60KM i prawie 200Nm (Jest to benzyna gdybyś nie zauważył) a nie diesel który posiada większy moment od benzyniaka
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

19 Paź 2009, 11:58

auto jest jak najbardziej ok... Jeździłem nie jednym TDI i w każdym jest tak samo że turbo załącza się wysoko przy obrotach dopiero i czuć gwałtowne przyśpieszenie ale jak kręce go do 2000 obrotów to wtedy czuję się jakbym jechał samochodem który ma z 50KM ale za to spalanie mam super niskie gdzie jtd zawsze spali o 1l więcej... :/ I wypraszam sobie takie teksty ... OK?? Jechałeś JTD kiedyś wogóle?? U mnie turbo w JTD słychać od samego początku jak delikatnie świszcze od razu po odpaleniu autka.... W TDI tego nie słychać dopiero jak się przygazuje....
JEST:
- Renault Scenic II ph2 1.6 16V LPG 115KM 2008r
- Fiat Panda 1.2 8V LPG 60KM 2003r
- Ford Galaxy 1.9 TDI 115KM 2000r
- ZIPP VZ-2 125cm3 2015r
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Paź 2009, 12:00

Luke16 napisał(a):2001 rok 130 KM [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
seat toledo 2001 rok 130KM [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
seat leon 2001 rok 130KM [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] 2000 rok 130KM
Kilka przykładów ...

Tak ojca golf ma 90KM ale nie wiem czy jeździłeś kiedyś JTD bo byś zmienił zdanie o tym silniczku ;)

A czy ja powiedziałem że JTD jest zły? nie wydaje Mi się abym to stwierdzenie gdzieś napisał
I znowu sam z siebie robisz ofiarę
Szkoda słów, sprzedawcy wszystko napiszą aby tylko sprzedać nawet przebieg z 100.000 zrobią 10.000 km
Mam propozyce zadzwoń do jednego z nich i powiedz że kupujesz to auto, lecz przed tym chcesz widzieć wykres z hamowni, nawet zaproponuj że ty zapłacisz za nią, i na 90% nie zgodzą się (będą kręcić że brak czasu, lub nie wiedzą gdzie coś takiego jest), a to dla tego że VW zaczęło wypuszczać z oprogramowaniem na 130KM dopiero od 2002r.
Tak 115KM jest to ten sam silnik co 130KM jednak jest on oryginalnie zblokowany (inny soft) do tych 115 i nie ma siły abymiał 130KM bez ingerowania w jego elektronike

[ Dodano: Pon Paź 19, 2009 13:10 ]
Luke16 napisał(a):auto jest jak najbardziej ok... Jeździłem nie jednym TDI i w każdym jest tak samo że turbo załącza się wysoko przy obrotach dopiero i czuć gwałtowne przyśpieszenie ale jak kręce go do 2000 obrotów to wtedy czuję się jakbym jechał samochodem który ma z 50KM ale za to spalanie mam super niskie gdzie jtd zawsze spali o 1l więcej... :/ I wypraszam sobie takie teksty ... OK?? Jechałeś JTD kiedyś wogóle?? U mnie turbo w JTD słychać od samego początku jak delikatnie świszcze od razu po odpaleniu autka.... W TDI tego nie słychać dopiero jak się przygazuje....

W każdym aucie turbo pracuje cały czas tylko jego prędkość obrotowa się zmienia
A co do twojego to prawdopodobnie masz napęd odrzutowy bo coraz to inne auta wymiatasz, wyłącz NFS-a i wyjrzyj przez okno co się dzieje, ba faktycznie za niedługo to zaczniesz wyprzedzać swoim autem nawet Porsche 911 turbo lub F1
Tak jechałem JTD i to nie tylko Fiatem
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

19 Paź 2009, 12:13

pare przykładów:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

To chyba mikrofalówką nagrywane :D

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



I kończymy temat ... Ok??


P.S. W żadne gry nie gram już od dobrych 3 lat :P
Luke16
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 835
Miejscowość: KNZ
Prawo jazdy: 12 03 2008
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Scenic II ph2/Panda II/Galaxy
Silnik: 1.6/1.2/1.9
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Paź 2009, 12:52

ten ostatni ścigał się z BMW 318 a nie jak Ty 525 (różnica w koniach jest ogromna) a przewaga nie wielka
A na pierwszym filmiku Albo Fiatem zrobił falstart, albo gość w skodzie się zagapił bo widać że spóźniony miał start w stosunku do Bravo, niestety czasów przejazdu nie widać więc możemy domyślać się
A tu masz Calibre bo o niej jest temat a nie o TDI i JTD

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jak na leciwe auta o których masz takie złe zdanie to całkiem jeszcze nieźle sobie radzą
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska