Co to znaczy że samochód jest na ssaniu?

06 Maj 2012, 21:38

Witam znajomy jezdzi cinqecostam 700tka i mowi ze jest na ssaniu, i ze w zime wystepuja problemy z odpalaniem... Kupilem wczoraj Tico 97 czy ono jest tez na ssaniu (i na czym ono polega)
RomualdPLN
Początkujący

Prawo jazdy: 09 06 2009
Auto: OPEL ASTRA ll CABRIO BERTONE:)

06 Maj 2012, 22:01

ssanie=wyzsze obroty silnika na zimnym silniku,w CC kolega ma od tego wajche,a Ty w tico masz juz tak zrobione ze auto samo sobie tym steruje i dlatego po odpaleniu po nocy np glosniej ci chodzi napewno niz jak jest cieply
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany

Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Maj 2012, 22:14

Wczesniej mialem matiza czy matiz i tico silnikowo to jedno ?
RomualdPLN
Początkujący

Prawo jazdy: 09 06 2009
Auto: OPEL ASTRA ll CABRIO BERTONE:)

07 Maj 2012, 07:28

no,praktycznie tak
Pozdrawiam
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany

07 Maj 2012, 15:08

seba145 napisał(a):ssanie=wyzsze obroty silnika na zimnym silniku

Wskoczyłeś od razu na efekt, a może wyjaśnisz koledze skąd się te obroty biorą ??

Aby ułatwić rozruch zimnego silnika dawka paliwa jest zwiększana, podawana jest bogatsza mieszanka do komory spalania.. Na okres silnik ,,złapie'' odpowiednia temperaturę - wtedy samemu (jeśli ssanie jest manualne jak w CC) lub automatycznie jest wyłączane...
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG