Co trzeba wiedzieć odnośnie Diagnostyki samochodowej?

30 Lip 2012, 14:27

Witam! Jestem początkującym majsterkowiczem, i chciałbym się dowiedzieć wszystkiego na temat rodzajów wtyczek, oprogramowań itp. Potrzebuje tych informacji gdyż chce sobie kupić takowy kabel z oprogramowaniem, ale najlepiej żeby pasował do wielu samochodów.

-Myślałem o takim kablu:
[link do oferty na Allegro wygasł]


Z góry dziękuje i pozdrawiam :)
Samouczek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 24 10 2010
Auto: Mazda MX3
Silnik: 1.8 v6 16v 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

24 Sie 2012, 22:28

Jakimi funduszami dysponujesz?? Jakie auta chcesz robić?? prywatnie czy w zakładzie?? co chcesz robić programować czu tylko diagnozować??
Sprawa wygląda tak:) sam przez to przechodziłem miałem proste ,,lewe" kabelki z allegro i z nich tak naprawdę jest nic. Sprzęt diagnostyczny sporo kosztuje, ja za swojego Launcha "legalnego klona'' dałem 3750 złcale robote robi:)
Już jest troche tańszy, to jest ''legalny klon''
[link do oferty na Allegro wygasł]
A to jakbyś chciał mieć go w warsztacie całkowicie legalnie
[link do oferty na Allegro wygasł]
Różnica spora a jest to identyczny sprzęt.
Fajnym urządzeniem jest autocom
[link do oferty na Allegro wygasł]
tylko do niego jeszcze jakiś w miare laptop.
Do grupy VW polecam:
http://www.vcds.pl/index.php?mod=sklep&item=6
Podobno lepszy od serwisówki:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Lub jeszcze takie coś:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Takie są koszty sprzętu i jedna istotna sprawa nie ma całkowicie uniwersalnego sprzętu. Mój Launch x431 diagun bardzo dobrze pracuje ale nie wszystkie auta robi tak samo część np grupa vw jest wręcz identyczna jak programy serwisowe i pracuje sie na niej super za to renault to jest po prostu tragedia, więc nie ma czegoś super do wszystkiego. A i daruj sobie kable za 100 zł z allegro bo owszem kabel obd jak kabek gorsza sprawa jest z oprogramowanie do tego badziewia <sam sie na tym już przejechałem> bo każdy rzadko sie zdarza żeby wszystko było cacy lala jak sie już <w ogóle> połączysz z autem. Odpowiedz sobie na te pytanie na początku i w tedy może znajdziemy coś dla Ciebie:)
Ps znajomy kupił coś takiego jak ten kabelek co myślisz o kupnie i siedzi mu na półce bo owszem kable jest gwarancja na niego też jest ale niestety oprogramowanie do kabla nie jest częścią produktu tylko darmowym dodatkiem i nie podlega gwarancji, bo oni nie mogą sprzedawać takich rzeczy a później będziesz siedział na np chomiku.pl i szukał programu+craka:/ szkoda zachodu, już to przerabiałem:)

Pozdrawiam Przemek
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

12 Lis 2012, 23:04

Raczej myślałem żeby sobie prywatnie dorabiać po godzinach w garażu. Fajnie by było jakby takowy kabelek współpracował z prawie każdym samochodem... Kasa to jest duży dylemat, bo tak jak napisałeś nie chce wyrzucać pieniędzy w błoto, jakby był dobry i sprawdzony sprzęt to mógłbym wydać więcej niż myślałem, a mój kosztorys zamykał się w granicach 300zł.

Wielkie dzięki za odpowiedz :)

Pozdrawiam i liczę na następne porady :D
Samouczek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 24 10 2010
Auto: Mazda MX3
Silnik: 1.8 v6 16v 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

22 Lis 2012, 11:00

Witam:)
Jeśli interesuje Cie diagnoza tylko silnika możesz zakupić sobie kabel elm 327 lub elm scan cudów tym sprzętem nie zrobisz ale podstawową diagnoze silnika przeprowadzisz, tylko jak będziesz kupował na allegro skontaktuj sie ze sprzedawcą jak wygląda sprawa programu do tego kabla czy jest w zestawie z kablem <w co wątpie> a jeśli tak to czy jest on w pełnej wersji czy demo <programy to np:
Digimoto 5.0.1.22
EFILive Scan Tool V4.6.5.Build.305
Euroscan
FiatEcuScan 2.1 PL
MyScanTool ProScan v5.7 PL
PCMSCAN v2.4.12(Build_1194)
Scan Tool 1.08 PL
VitalScan

Tylko jeśli sprzedawca potwierdzi że kompatybilny program jest dołączony do kabla domagaj sie tego na piśmie żeby sie tego po kupnie nie wyparł a Ty zostaniesz na lodzie i będziesz przekopywał strony żeby znaleźć program.

Jeśli zaś masz upatrzone jakieś konkretne marki pojazdów do diagnostyki to może lepiej kupić kable dedykowane na kable vag do grupy vw tu nie ma problemu z programem bo zawsze jest darmowy vwtools i kupa innych programów którymi zrobisz dużo dużo więcej niż elm, sprawdzisz poduche, abs, silnik itp.... Oczywiście jeszcze jest sprawa szyny CAN ale to do nowszych aut i tu niestety dużo z niską ceną nie poszalejemy:/. Zastanów sie jakie auta chcesz robić i daj znać to coś dla Ciebie dobierzemy:D
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

22 Lis 2012, 23:44

jak on ma mi konkretnie wysłać to na pismie? Wolałbym żeby to było do większości samochodów, i najlepiej żeby mozliwosci nie kończyły się na silniku. Ale rozumiem że koszty wzrastaja...
Samouczek
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 24 10 2010
Auto: Mazda MX3
Silnik: 1.8 v6 16v 136KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

23 Lis 2012, 10:19

Sprawa wygląda tak że jeśli jest coś do wszystkiego to tak naprawdę jest do niczego, sam używam Diaguna <koszt w granicach 9 tyś zł> a dokupiłem sobie Vag Com Pro bo dużo grzebie z grupą VW a to jest dedykowany kable pod tą grupe. Jest coś takiego:
[link do oferty na Allegro wygasł]
ale czy to bedzie poprawnie działać nie mam pojęcia, i druga sprawa masz zarejestrowany warsztat samochodowy?? Bo jeśli tak to wszystko musi być oryginalne w razie kontroli:/.

Osobiście poleciłbym Ci jeśli chcesz mieć kombajn to coś takiego:
[link do oferty na Allegro wygasł]
Owszem jest 4x droższe niż masz przewidziany budżet ale jak dobrze pokalkulujesz sprzęt na 100% szybko sie wróci, ale tu musisz uważać na buble z licznikiem bo po kilkunastu uruchomieniach sie blokują.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowa Toyota Auris debiutuje w Polsce
    Toyota Auris drugiej generacji zadebiutowała w Polsce w styczniu 2013 roku. Samochód otrzymał zupełnie nowy wygląd nadwozia i wnętrza niż poprzednik, zyskując sobie sympatię klientów zarówno w całej Europie, ...

02 Gru 2012, 19:19

Fakty są takie,że jeśli masz ograniczoną wiedze na ten temat to lepiej nie kombinować samemu. Można sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc,co innego kiedy mamy doświadczenie z dziedziny mechaniki,wtedy jak najbardziej powyższy program jak i cały sprzęt będzie tutaj przydatny.
Savro
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 42
Auto: BMW M3
Paliwo: Benzyna

02 Gru 2012, 20:50

Ale w tym przypadku mówimy o diagnostyce i testerach a nie o kodowaniach i programatorach a to są dwie różne rzeczy. A jeśli chodzi o doświadczenie to jak sobie wyobrażasz jego zdobycie jak nie przez samodzielne nauczenie sie i czas spędzony na czytaniu?? bo ja już dłuższy czas szukam szkoleni tematycznych w swoim regionie i niestety nic takiego nie znalazłem.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

01 Lip 2013, 09:30

Witam,

jestem początkujący(czytaj żółtodziób) jeśli chodzi o samochody.
Dopiero przymierzam się kupić samochód ze stajni VW. Stąd moje kilka pytań.

Znalazłem sklep z różnego typami skanerów diagnostycznych.

http://www.programatory.com/index.php?k68,urzadzenia-diagnostyczne

Między innymi był tam tester OBD2 czy takim urządzeniem( nad którym się zastanawiam) będę wstanie sprawdzić samochód (golf) przed kupnem.

Czy cena tego urządzenia jest normalna za oryginał czy to jakiś klon(o których trochę piszą w necie)?

Pozdrawiam
Krótki
krotki
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: nie mam

10 Lip 2013, 07:37

Do testowania starszych aut z grupy vw wystarczy kupić kabelek za mniej więcej 50 złotych poszukać jakiegoś dobrego programu i robisz sobie wszystko sam ze swoim autem:)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

31 Lip 2013, 12:13

Dokładnie, zawesze lepiej zrobić samemu. Trochę poczytać, wykonać i zaoszczędzić kilka stówek!
beemwuszka
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 03 03 1972
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: Nissan Terrano 1
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1987

02 Sie 2013, 15:20

Tylko z tym ,,wszystko samemu" to na początku trzeba bardzo uważać żeby nie przedobrzyć i trzy razy wcześniej dobrze sie zastanowić co sie robi i czy robi sie to dobrze :wink:, bo może to dużo kosztować;)
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

23 Kwi 2018, 11:54

trochę trzeba, ale jak już mamy niezły komputer do diagnostyki, to jest połowa sukcesu :)
anitam
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 15 06 2012
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: kia sportage