Co wybrać Volvo V40, Passat B5, Accord, BMW E46 (benzyna)

07 Maj 2011, 13:20

Witam,

Zastanawiam sie nad kupnem auta i prosiłbym o opinie, informacje które pomogą mi w wyborze. wstepnie wybrałem te trzy modele ale moze ktos mi doradzi - odradzi wybór.
Rocznie robie około 20 tys w tym około 70 % to miasto. Na 100 % chciałbym przerobic na gaz sekwencyjny i tu tez pytanie jakie silniki z tych aut najlepiej współpracuja z LPG.
Fajnie gdyby był to kombi, ale sedan tez może być nie jest to jakiś wielki problem, poprostu chciałby mieć miejsce na bagaże przy ewent. wyjazdach na wakacje ( 3 os - 4 os.). Ważne jest również dla mnie aby auto miało swoja moc, ale silniki powyżej 2.0 l raczej nie biore pod uwage ze wzgledu na wyzsze koszty ubezpieczenia.
Prosiłbym również o opinie na temat kosztów eksploatacji, części zamienne - jak sie trzymaja blachy, chciałbym tym autem pojeżdzic conajmniej 5 lat.

Poniżej linki do wybranych aut:

Volvo:
[link do oferty na Allegro wygasł]

VW Passat
[link do oferty na Allegro wygasł]

Honda Accord:
[link do oferty na Allegro wygasł]

BMW E46
[link do oferty na Allegro wygasł]

Z góry dziekuje za pomoc i rzeczowe opinie.
Pozdrawiam
boonial7
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Rzeszów

07 Maj 2011, 18:18

Ja polecam BMW lub Accorda.
BMW auto klasy premium. Najlepsze prowadzenie, bardzo dobry silnik.
Accord najmniej awaryjny i całkiem fajnie się nim jeździ.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

07 Maj 2011, 20:25

Z tym że honda (szczególnie starsze egzemplarze) może mieć problem z korozją. Volvo bym sobie odpuścił szczególnie v40 (pomimo wielu modernizacji ma wiele problemów) choć ta z linku jest z końca produkcji. A Passat tak jak i większość aut VW jest przereklamowany , poza tym lepiej kupić auto bez instalacji gazowej i samemu taką założyć bo wtedy będziesz maił pewność co siedzi pod maską. Więc szukał bym jakiegoś zadbanego BMW
Grigorij
Początkujący
 
Posty: 111
Miejscowość: Wrocław

09 Maj 2011, 14:41

Jesli chodzi o zakładanie gazu to jak najbardziej mysle kupic bez instalacji, a pozniej ja załozyc. Tez kwestia który z w/w modeli nie ma prolemów ze współpraca z LPG.

Z tych modeli które wymieniłem nie ukrywam ze pod wzgledem wygladu najbardziej odpowiada mi BMW ( ostatnio ogladałem ten modem w wersji kombi i strasznie sie zdziwiłem ze ma bardzo niewiele miejsca w bagazniku!!! jak na model kombi) jednak brałbym go jako pierwsze z wymienionych gdybym trafił fajny model.

Dziwią mnie natomiast ceny Volvo V40, są sporo nizsze niż E46, Passat czy nawet Accord, pytanie co jest powodem, czy silniki, blacha, a może cos jeszcze?? Bo nie ujkrywam że to był do tej pory mój nr 2 :???:

Jesli chodzi o Accord to akurat wiem że jest praktycznie bezawaryjna (ma ja mój szwagiel z silniekiem 1.8 z LPG) i sobie chwali, ale znów słyszałem (czyt. na forach) ze V-tec żle współpracuja z gazem :?:
Aha i Accord najmniej podoba sie mojej żonie :roll: , a nie wiem czy to nie wystarczjący powód do zrezygnowania z tego modelu :lol:
boonial7
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Rzeszów

09 Maj 2011, 20:37

Bo Volvo jest znacznie mniejsze niż pozostałe auta. Ja jeżdżąc Focusem wsiadłem do V40 i wg mnie tam było mniej miejsca niż w Focusie.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

09 Maj 2011, 21:00

Volvo będzie drogie w utrzymaniu, miałem przyjemność naprawiać i do polifta części mają cenę z kosmosu. Dlatego nie trzymają się w cenie.
Honda typowo po Fotoszopie więc zdjęcia pierwszoklasa, niezawodny Japoniec z tym że trzeba uważać na korozję,
Passat - przednie zawieszenie, bolączka przy wymianie około 1500-2000pln bez amorów.
Auto ma najlepszy silnik do gazu 1.6, nie wiem jak 2.0 , licz się z tym że sprowadzony i tak musi mieć homologację na zbiornik także dodatkowo dochodzą koszty.
Bmw bolą drobne awarie: częste czujników parkowania i Abs ale ceny przystępne i ten komfort jazdy z tylnym napędem i dlatego wybrałbym BMW.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    GT86 – Toyota, która kocha jazdę bokiem
    Przepis na klasyczne sportowe coupé jest od lat niezmienny i bajecznie prosty. Bierzemy dwudrzwiowe nadwozie o opływowym, smukłym kształcie, w jego przedniej części umieszczamy silnik, a siłę napędową kierujemy na ...

09 Maj 2011, 22:11

Ceny zawieszenia do Passata/A4/A6 nie są aż tak wysokie poza tym jest bardzo dużo porządnych zamienników w przyzwoitych cenach. Kolejnym aspektem jest to że bardzo rzadko trzeba wymieniać komplet. Najczęściej padają górne wahacze i łączniki stabilizatora, dolne trzymają się dłużej. A komplet 8 wahaczy i 2 łączniki stabilizatora wynosi około 800-900PLN + robocizna.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

10 Maj 2011, 08:47

Co do miejsca w V40 zgodze się, że pasażerowie tylenj kanapy nie mają go na tyle dużo na ile byc powinno ale bagażnik ma całkiem całkiem. Ale jak słysze, że części sa kosmicznie drogie to już wiem, że ktoś powtarza bajeczki zasłyszane od kogoś. Ja już tyle się osłuchałem, że kup volvo to na części nie wyrobisz - i gdybym się posłuchał to bym żałował, że nie kupiłem auta tej wspaniałej marki. A do BMW to może na szrocie leżą oryginalne częśći za 1/4 ceny ? Albo do Japońskiej Hondy. Ja z tych wszystkch wybrałbym Accorda mimo to, na Chorwację 4 osoby z bagażem zabrał, komfort duży, taki elegancki sedan o sportowej sylwetce.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

11 Maj 2011, 00:49

havoc rozumiem że miałeś V lub S 40 po face-lift i kupowałeś części zamienne w sklepie na rogu. Klocki czy filtry owszem taniocha ale np regulator termiczny wentylatora chłodnicy to około 600pln, osłona -wlot na chłodnicę obok reflektora to wydatek ponad 500pln za kawałek plastiku 10X25cm. a za używany przedni zderzak trzeba wyłożyć od 1100 pln. Może dla Ciebie to betka ale osobiście uważam że jednak to sporo jak na 10 letnie auto . Nie porównujmy cen 850 do 40 bo nawet cena kosmicznie rośnie w porównaniu 40 przed i po lifcie.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

11 Maj 2011, 10:26

arciasty napisał(a): a za używany przedni zderzak trzeba wyłożyć od 1100 pln. Może dla Ciebie to betka ale osobiście uważam że jednak to sporo jak na 10 letnie auto . Nie porównujmy cen 850 do 40 bo nawet cena kosmicznie rośnie w porównaniu 40 przed i po lifcie.

za uzywany kompletny zderzak przod do mojej V50 po FL z 2008 placilem w zeszlym tygodniu 800zl, wiec watpie zeby do s40/v40, nawet po fl, bylo drozej.
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

11 Maj 2011, 10:49

JerzyB333 napisał(a):za uzywany kompletny zderzak przod do mojej V50 po FL z 2008 placilem w zeszlym tygodniu 800zl, wiec watpie zeby do s40/v40, nawet po fl, bylo drozej.

JerzyB333 Sprawdź nawet na alledrogo, komplecik od 1100 i nie każdy jest z belką , tudzież nie ma ślizgów do błotnika :neutral:
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

11 Maj 2011, 11:25

ja mam stalych dostawcow czesci, dokladnie to samo trafia na allegro z tym ze z 3x wieksza marza :razz:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

12 Maj 2011, 23:03

A to śmieja się że właściciele Alf ciagle w serwisie, a majac Volvo trzeba mieć stałych dostawców części :mrgreen:
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

12 Maj 2011, 23:24

Ty udajesz ze jesteś tak tepy? Trudno żebym nie miał dostawców czesci blacharskich prowadzac zakład lakierniczy. Do focusa i alfy, toyoty, fiata, BMW tez mam taniej niż na Allegro, czy to oznacza ze awaryjne? No Twoim zdaniem tak. Gratuluje
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

13 Maj 2011, 06:02

Szkoda że niezrozumiałes że sobie zażartowałem. A jak nie zrozumiales to co teraz mam zapytać dlaczego jestes taki tępy? Troszkę kultury a nie obrażasz innych. To że mamy inne zdanie na temat danej marki nie oznacza że mamy się obrażać, chyba ze inaczej nie potrafisz.
Poza tym skąd mialem wiedziec że prowadzisz zakład blacharski?
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok