Co wybrać w dieslu - Peugeot 508, Citroen C5 II, Audi A4 B8?

23 Wrz 2020, 13:54

Witam. Jak w temacie, zastanawiam sie nad jednym z 3 aut, ktore z nich wedlug was warto wybrac? Wszystkie w cenie do 40 tys.

- Peugeot 508 2.0 HDI
- Citroen C5 II 2.0 HDI
- Audi A4 B8 2.0 TDI
WCJ
Obserwowany
 
Posty: 1

23 Wrz 2020, 14:03

Zarówno C5 jak i 508 są zdecydowanie bardziej przestrodze niż a4. C5 najwygodniejsze z tej trójki. Techniczne wszystkie spoko. Alternatywnie masz jeszcze mondeo (wielkość 508/c5) i lagune (porównywanie do a4)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Wrz 2020, 14:25

Jeśli ma być tańszy w utrzymaniu to Audi A4. Jeśli najbardziej komfortowo to Citroen C5.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2020, 14:48

Z jakiego powodu a4 miałoby być najtańsze w utrzymaniu?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Wrz 2020, 14:56

Bo np nie będzie miało hydro-zawiasu jak c5?
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2020, 15:00

demirbiras napisał(a):Bo np nie będzie miało hydro-zawiasu jak c5?


1. Hydro było opcją, jest go na rynku zdecydowana mniejszość
2. Hydro w dobrej kondycji nie jest droższe w utrzymaniu niż aluminiowy wielowahacz
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Wrz 2020, 15:07

Tak jak napisał kolega poniżej. Dodatkowo sprawdź sobie ile wyjdą poszczególne wymiany eksploatacyjne.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2020, 15:15

Invi napisał(a):1. Hydro było opcją, jest go na rynku zdecydowana mniejszość
2. Hydro w dobrej kondycji nie jest droższe w utrzymaniu niż aluminiowy wielowahacz


Serio porównujesz eksploatacje do swego rodzaju wady takieo rozwiązania? Poza tym trapiące zawieszenie to było w A4 B5 a nie B8, z resztą to dużo świeższe auto i mniejsze przebiegi, mniej wyjechane, więc myślenie o wymianie kompletu wielo-wahaczu jest głupie.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

23 Wrz 2020, 15:20

Idąc tym rokiem rozumowania w jeszcze swiezszym c5 koszty zawiasu będą jeszcze niższe. Już pomijam, że hydro to ma może 20% aut na rynku.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Wrz 2020, 18:15

Miro12 napisał(a):Jeśli ma być tańszy w utrzymaniu to Audi A4.

Miro12 napisał(a):Tak jak napisał kolega poniżej. Dodatkowo sprawdź sobie ile wyjdą poszczególne wymiany eksploatacyjne.


Poświęciłem na to 15 minut swojego życia więc przestań pisać głupoty

C5 2.0/163
508 2.0/163
A4 2.0/170
Wszystkie ceny z jednej hurtowni, części takie jakie wkładałbym do swojego auta

Filtr paliwa MANN
C5, 74
508, 74
A4, 85

Filtr powietrza MANN
C5, 48
508, 48
A4, 58

Filtr paliwa Knecht
C5, 23
508, 23
A4, 22

Tarcza przód ATE
C5, 224
508, 190
A4, 272

Koło+sprzęgło Sachs
C5, 1875
508, 1875
A4, 2184

Amortyzator przód monroe
C5, 195
508, 156
A4, 185

Komplet sprężyn eibach
C5, 624
508, 861
A4, 630

Rozrząd z pompą INA
C5, 423
508, 423
A4, 561
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Wrz 2020, 11:23

Z tym rozrządem w c5 to ciekawe.
Znajomy z wymianą w 1.6 hdi zapłacił 1200zł, także nie wiem skąd te ceny bierzesz. ;)
Śmieszy mnie stwierdzenie, że francuz jest tani w utrzymaniu.
Taki pech kolego, że miałem 3 auta marki Peugeot i płaciłem jak za BMW.
Np. Peugeot 307 olej + filtry z wymianą 500zł
Mondeo mk4 to samo do zrobienia nie całe 400 zł
Ten sam mechanik, oba diesle. ;)

Chodź dla tego nie kupię więcej auta francuza. Pomijam, że są przeciętne.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2020, 13:53

Nadal pytam w którym miejscu audi jest najtańsze w utrzymaniu bo o tym ani słowa.
Masz twarde dane w postaci cen części i nadal będziesz pisał nieprawdę xd

Miro12 napisał(a):Np. Peugeot 307 olej + filtry z wymianą 500zł
Mondeo mk4 to samo do zrobienia nie całe 400 zł
Ten sam mechanik, oba diesle.


To teraz pogadaj z mechanikiem kto kogo dyma, bo w mk4 masz silnik psa, ten sam który w c5 czy 508. Zresztą 1.6 w fordzie też jest robiony przez psa
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Wrz 2020, 14:50

Ja podaję jak wygląda w praktyce, a nie jakieś suche ceny. Skąd mam wiedzieć czy to oryginał, chinol zamiennik czy inne cudo?
W ostatnim czasie wpadło mi w oczy jak ktoś na jednej z grup na FB naprawiał Peugeot i szukał identycznej części z przeznaczeniem do Forda, bo tam było dużo taniej za to samo. Także przykro mi ale nie znam mechanika, który powie, że francuz jest tani w naprawach.
Z tych 3 dla mnie żadne nie wygrywa, bo Audi nie miałem dlatego pomijam.

Są jeszcze inne opcje w postaci Ford Mondeo, Opel Insignia, Skoda Octavia itd.
Miro12
Początkujący
 
Posty: 139
Miejscowość: Wrocław
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307 SW
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

24 Wrz 2020, 15:04

Co podajesz "w praktyce"? Że znajomy znajomego zapłacił 1200 za rozrząd albo że wymiana oleju w mondeo jest tańsza niż w peugeocie? A wiesz ile rodzajów oleju i w jakich cenach jest na rynku? Ile razy droższy jest filtr knechta od np. filtrona?

Masz suche, przystępnie podane ceny z iparts ma te same części, od tych samych producentów do różnych aut. Co ile kosztuje sam widzisz

Miro12 napisał(a): ale nie znam mechanika, który powie, że francuz jest tani w naprawach


A ja nie znam mechanika, który powiedziałby coś tak głupiego, nie chce takiego znać
Stereotypy w motoryzacji (a już szczególnie w tym kraju) to największy rak
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Wrz 2020, 17:56

Miro12 napisał(a):Znajomy z wymianą w 1.6 hdi zapłacił 1200zł, także nie wiem skąd te ceny bierzesz.


Cena rozrządu to cena rozrządu
Ale do kosztów wymiany dochodzi jeszcze robocizna...a za to mechanicy biorą nie wiem ile ale mniej więcej 300-400 czy 500zł .

Do tego pytanie rozrząd z pompą wody czy bez ? jeżeli z pompą no to dodatkowy koszt pompy i dodatkowy koszt płynu.

Przy tego typu pracach zawsze dochodzi coś jeszcze a to pasek na alternatorze, a to filtry a to coś innego.

Więc twój znajomy owszem mógł zapłacić troche więcej

Może wziął komplet rozrządu np. oryginał więc tez to podnosi cenę.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie