Co wybrać z roczników 2006-2009 z silnikami diesla ?

21 Lis 2021, 16:50

LOL kto serwisuje tak stare auta w ASO?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lis 2021, 16:56

galakty napisał(a):LOL kto serwisuje tak stare auta w ASO?


Mam teraz samochód, który przez 13 lat był w aso serwisowany, i to w PL

[url] Jedynie to serwis bardzo drogi i części bo to Volvo ... W ASO mają na wszytko chore ceny ! Ale może poza ASO Volvo, usługi napraw i cześci będą cenowo podobne np. do Mazdyczy VW lub francuskich aut.
[/url]

Dlaczego części do volvo mają kosztować więcej niż do mazdy skoro są te same? Zresztą focus 2 to również technicznie to samo co volvo jak i mazda. Silnik też wszystkie mają francuski jak i całe psa
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2633
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lis 2021, 16:59

Jak ktoś chce to niech sobie serwisuje, ale branie tego jako argument przy kupnie używanego auta to głupota. Ceny... zresztą niejeden niezależny warsztat będzie rzetelniej podchodził do naprawy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lis 2021, 17:19

Jak masz serwisowe auto w ASO to masz pewność zrobionych wszystkich akcji serwisowych producenta i w mojej ocenie jednak lepszy poziom serwisu i diagnostyki ( jeśli ASO jest ok i mają usługi na poziomie ).

Oczywiście serwisy nie ASO też świadczą często usługi na wysokim poziomie. Ale też często są to proste warsztaty bez sprzętu i stosownej wiedzy o danym modelu - marce.

Tylko koszty za zwyczaj o min 30% drożej w ASO . Czasami Volvo ma akcje serwisowe na stare roczniki. Nie wiem jak w innych markach.
Martinus2021
Nowicjusz
 
Posty: 12

21 Lis 2021, 17:23

Martinus2021 napisał(a):Jak masz serwisowe auto w ASO to masz pewność zrobionych wszystkich akcji serwisowych producenta i w mojej ocenie jednak lepszy poziom serwisu i diagnostyki ( jeśli ASO jest ok i mają usługi na poziomie ).


Wiesz że książkę można łatwo podrobić?

Poza tym bym zrozumiałbym gdybyś szukał jakieś wersji specjalnej, a nie populusa z klekotem pod maską za 13k.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lis 2021, 17:44

W Toyocie lepiej szukać 1.4 d4d. Fakt, jest słabszy, ale praktycznie bezproblemowy i nie trzeba rozgraniczać go na #tenpoprawiony etc.

Martinus staraj się edytować posty, a nie pisać jeden pod drugim. To nie konwersacja na messengerze :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Stresujący manewr parkowania dla Kierowcy
    Umiejętne parkowanie jest równie ważnym elementem bezpiecznej jazdy jak poruszanie się po drogach. Tymczasem jeden na czterech kierowców ma problemy z parkowaniem(1). Kierowcy przyznają, że wolą zaparkować dalej ...

21 Lis 2021, 19:18

Toyota 1.4 D-4D 90 KM nie ma dwumasy nie ma filtrów FPA, itd. Auto super. Mój sąsiad ma i śmiga już parę latek bez awarii tylko normalne koszty eksploatacji. Po mieście super auto. Na trasy już nie do końca bo brakuje 6 biegu i samochód się męczy na wyższych obrotach. Z reszta nie pogonisz też szybko. Ktrótkie trasy ok. Dłuższe to już słabo.

Ale samochód bardzo fajny , dobrze tłumi nierówności, dobrze wyciszony, skrzynia ładnie chodzi choć mogli by dać 6 bieg bo niby tylko 90 KM ale ma się wrażenie nadmiaru mocy na 5 biegu. Toyka warta polecenia.

Tylko ja mam często też dłuższe trasy stąd szukam auta troszkę większego i 6 biegowego a zarazem ekonomicznego. Volva znam od dawna. Prawie od początku modelu V50 ... Myślałem, że inne marki będą bardziej konkurencyjne, ciekawsze i lepiej doposażone. Wychodzi jednak na to, że porównując ceny, wady i zalety to Volvo V50 czy S40 będzie bardziej konkurencyjne do Mazdy 6, lepsze blachy bez rdzy, dobre komponenty w środku, dobra elektronika raczej nie awaryjna. Samochód też rozmarem wydaje się większy od Mazdy 3 . Szczególnie wersja V50 kombi. Tylko wyposażenie często tylko podstawowe bez bajerów jak w innych markach. W podobnych budżetach do Volvo V50 można mieć marki francuskie i większe jak np. Peugota 407 SW Kombi, ze znacznie lepszym wyposażeniem ,skóry navi, xenony nawet czasami w automacie. Auto większe i bardziej komfortowe. Automat jest atutem a czasami nie .
Zależy kto na co patrzy i czego oczekuje.

Golf V w dieslu czy to 1.9 TDi czy 2.0 TDi w rocznikach 2003-2009 to silniki na wtryskach pompo-wtryskiwaczach PD nie naprawialnych. Dopiero po 2007 roku wchodza silniki z Common Rail 2.0 TDi CR 140 KM na wtryskiwaczach piezoelektrycznych BOSH. Wersje Golfów V 1.9 wszystkie 5 biegowe. Dopiero silniki 2.0 TDi 140 KM mają 6 biegowe skrzynie i raczej w Golfach VI.

Francuskie auta typu Citroen C4 czy Peugot 307 / 308 lub 308 SW to fajne auta z wyposażenia i parametrów. Silniki diesla PSA 1.6 czy 2.0 HDI generalnie dobre silniki nie obarczone wadami tak jak u innych. Części dostępne i raczej tanie. Silniki 1.6 HDI raczej tylko z 5 biegowymi skrzyniami. Wersje 2.0 HDI 136 KM już są z 6 biegami. Co do awaryjności to na pewno więjszy poziom niż u konkurentów japońskich, VW, czy Volvo. Ale za to koszt mniejszy. Komfort jazdy w mojej ocenie lepszy z racji bardziej miększych zawieszeń. Na trasy znacznie wygodniejsze i po dziurach na mieście. Do jazdy sportowej nie nadają się ale kt mówi o jeżdzie sportowej samochodem z np. 2006 roku ...

Fiaty Brawo i Ople Astra czy Signum 1.9 JTD z roczników 2006-2009 to ciekawe propozycje z racji silników. Fiaty chyba też borykają się z problemami rdzy podobnie jak Mazdy. Nie wiem tez jak się spawują ogólnie. O Oplach nic nie wiem ... Model Signum wiem, że był bardzo komfortowym modelem i bardzo ciekawym
bo miał być bardziej komfortowy od Vectry. Ale nie wiem jak inne jego podzespoły i ewentulane historie serwisowe.

SAAB 1.9 JTD 150 KM to samochód komfortowy i ciekawy . Dla miłośników marki bardzo interesujący. Ale nie mam zdania po swoich włąsnych doświadczeniach negatywnych. Choć tak jak pisałem bardziej negatywnych na początku niż końcu użytkowania. Stąd ciekaw jestem innych opinii od osób mających SAAB 9-5 z 2006-2009 rocznika.

Pozdrawiam

Martinus
Martinus2021
Nowicjusz
 
Posty: 12

21 Lis 2021, 20:20

Serwis w ASO Volvo jest bardzo drogi. Jak jedziesz do serwisu nie autoryzowanego to oni wiedzą ile serwis Volvo kasuje i od tych stawek też ustalają sowja cenę. Czasami nie wiele taniej ... Czy macie podobne spostrzeżenia, że ceny serwisów i części w ASO dyktują ceny zamienników i usługi w stacjach nie autoryzowanych dla danych marek ?

A może jest inaczej ? Jakie macie doświadczenia własne w tej materii ?
Martinus2021
Nowicjusz
 
Posty: 12

21 Lis 2021, 20:32

Martinus2021 napisał(a):Toyota 1.4 D-4D 90 KM nie ma dwumasy nie ma filtrów FPA, itd.
mylisz się, faktem jest ze 2 masy nie ma ale co z tego jak zestaw sprzęgła jest kosmicznie drogi a od 2008 roku wszystkie są wyposażone w FAP i inne EGR.
Martinus2021 napisał(a):to silniki na wtryskach pompo-wtryskiwaczach PD nie naprawialnych
pleciesz głupoty, regenerują bez problemu.

Ps. Nie pisz posta pod postem, istnieje opcja edytuj.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lis 2021, 20:53

Wez sobie 1.9 tdi i odpuść patrzenie na przebieg bo w dieselu, to nie ma sensu. Patrz na stan auta, co było wymieniane itd.
air40
Nowicjusz
 
Posty: 21

21 Lis 2021, 20:58

Wbrew pozorom 1.9 tdi to nie jakiś super silnik. Jedyne plusy to niskie koszty napraw + względna bezawaryjność. Te 2 rzeczy wystarczyły, żeby był kochany przez Polaków. :yes:
Gość114260
 

21 Lis 2021, 21:01

1.9 TDI to na pompie, potem pancerność się skończyła i już np. PSA robiła lepsze silniki.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

21 Lis 2021, 21:06

air40 napisał(a):Wez sobie 1.9 tdi i odpuść patrzenie na przebieg bo w dieselu, to nie ma sensu. Patrz na stan auta, co było wymieniane itd.


szkoda, że nie ma na forumku reakcji "hahaha"

1.9tdi na pompie niby pancerny a w praktyce taki sam jak każdy inny o tej samej konstrukcji, nie było się co zepsuć to się nie psuło. To samo mieli w ofercie praktycznie wszyscy producenci, nieważne czy japońska toyota czy francuski peugeot, wszystko przejeżdża setki tysięcy kilometrów bez większych problemów. Nooo ale skoro w tym dzikim kraju nic innego niż vag nie było to sobie janusze motoryzacji dorobili ideologię
A późniejsze pd? silnik jak silnik, konstrukcja na wynalazku - pompowtryskiwaczach kiedy cała reszta robiła już CR
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2633
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lis 2021, 21:14

franccc napisał(a):konstrukcja na wynalazku - pompowtryskiwaczach kiedy cała reszta robiła już CR
a w czym CR był lepszy? Mozesz nazywać to wynalazkiem ale był bardziej wytrzymały niz CR
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16531
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lis 2021, 21:26

Kao napisał(a):Mozesz nazywać to wynalazkiem ale był bardziej wytrzymały niz CR

Szczególnie wspaniała była praca silnika pd, niczym sieczkarnia. :ok:
A tak serio, to niskie spalanie w połączeniu z dużą mocą + tani serwis i tyle. Wycofany przez normy spalin i dobrze. :happy:
Gość114260