21 Lis 2021, 19:18
Toyota 1.4 D-4D 90 KM nie ma dwumasy nie ma filtrów FPA, itd. Auto super. Mój sąsiad ma i śmiga już parę latek bez awarii tylko normalne koszty eksploatacji. Po mieście super auto. Na trasy już nie do końca bo brakuje 6 biegu i samochód się męczy na wyższych obrotach. Z reszta nie pogonisz też szybko. Ktrótkie trasy ok. Dłuższe to już słabo.
Ale samochód bardzo fajny , dobrze tłumi nierówności, dobrze wyciszony, skrzynia ładnie chodzi choć mogli by dać 6 bieg bo niby tylko 90 KM ale ma się wrażenie nadmiaru mocy na 5 biegu. Toyka warta polecenia.
Tylko ja mam często też dłuższe trasy stąd szukam auta troszkę większego i 6 biegowego a zarazem ekonomicznego. Volva znam od dawna. Prawie od początku modelu V50 ... Myślałem, że inne marki będą bardziej konkurencyjne, ciekawsze i lepiej doposażone. Wychodzi jednak na to, że porównując ceny, wady i zalety to Volvo V50 czy S40 będzie bardziej konkurencyjne do Mazdy 6, lepsze blachy bez rdzy, dobre komponenty w środku, dobra elektronika raczej nie awaryjna. Samochód też rozmarem wydaje się większy od Mazdy 3 . Szczególnie wersja V50 kombi. Tylko wyposażenie często tylko podstawowe bez bajerów jak w innych markach. W podobnych budżetach do Volvo V50 można mieć marki francuskie i większe jak np. Peugota 407 SW Kombi, ze znacznie lepszym wyposażeniem ,skóry navi, xenony nawet czasami w automacie. Auto większe i bardziej komfortowe. Automat jest atutem a czasami nie .
Zależy kto na co patrzy i czego oczekuje.
Golf V w dieslu czy to 1.9 TDi czy 2.0 TDi w rocznikach 2003-2009 to silniki na wtryskach pompo-wtryskiwaczach PD nie naprawialnych. Dopiero po 2007 roku wchodza silniki z Common Rail 2.0 TDi CR 140 KM na wtryskiwaczach piezoelektrycznych BOSH. Wersje Golfów V 1.9 wszystkie 5 biegowe. Dopiero silniki 2.0 TDi 140 KM mają 6 biegowe skrzynie i raczej w Golfach VI.
Francuskie auta typu Citroen C4 czy Peugot 307 / 308 lub 308 SW to fajne auta z wyposażenia i parametrów. Silniki diesla PSA 1.6 czy 2.0 HDI generalnie dobre silniki nie obarczone wadami tak jak u innych. Części dostępne i raczej tanie. Silniki 1.6 HDI raczej tylko z 5 biegowymi skrzyniami. Wersje 2.0 HDI 136 KM już są z 6 biegami. Co do awaryjności to na pewno więjszy poziom niż u konkurentów japońskich, VW, czy Volvo. Ale za to koszt mniejszy. Komfort jazdy w mojej ocenie lepszy z racji bardziej miększych zawieszeń. Na trasy znacznie wygodniejsze i po dziurach na mieście. Do jazdy sportowej nie nadają się ale kt mówi o jeżdzie sportowej samochodem z np. 2006 roku ...
Fiaty Brawo i Ople Astra czy Signum 1.9 JTD z roczników 2006-2009 to ciekawe propozycje z racji silników. Fiaty chyba też borykają się z problemami rdzy podobnie jak Mazdy. Nie wiem tez jak się spawują ogólnie. O Oplach nic nie wiem ... Model Signum wiem, że był bardzo komfortowym modelem i bardzo ciekawym
bo miał być bardziej komfortowy od Vectry. Ale nie wiem jak inne jego podzespoły i ewentulane historie serwisowe.
SAAB 1.9 JTD 150 KM to samochód komfortowy i ciekawy . Dla miłośników marki bardzo interesujący. Ale nie mam zdania po swoich włąsnych doświadczeniach negatywnych. Choć tak jak pisałem bardziej negatywnych na początku niż końcu użytkowania. Stąd ciekaw jestem innych opinii od osób mających SAAB 9-5 z 2006-2009 rocznika.
Pozdrawiam
Martinus