Co wybrać z roczników 2006-2009 z silnikami diesla ?

17 Lis 2021, 23:46

Witam Forumowiczów

Mam budżet max 13 000 zł na zakup samochodu w dieslu z roczników nie starszych niż 2006, z silnikami diesla 1.6 - 2.0 diesla najlepiej 6 biegowa skrzynia manulana. Przebieg nie większy nż 250 tyś km.

Czytam dużo o silnikach i autach i przy tak już wyeksloatowanych

Mazda 3 1.6 HDi 110 KM
Golf V 1.9 TDi 105 KM
Citroen C4 I 1.6 HDi 110 KM lub 2.0 HDi 136 KM
Peugot 308 1.6 HDi 110 KM lub 2.0 HDi 136 KM
Volvo S40/V50 1.5 HDi lub 2.0 HDi 136 KM
Renault Megane 1.9 dCi 130 KM ( bo raczej 1.5 dCi to wadliwe silniki z tego okresu )
Toyota Auris / Corolla 2.0 D-4D 126 KM ( nie 116 KM i silniki 1AD bo podobno awaryjne )
Honda Civic UFO 2.2 CDTi 140 KM tu tylko możliwe autoa z dużymi przebiegami ponad 200 tyś km !

A może z racji tras, które też będa robione ( po kilka w m-cu ) lepiej wybrać większe auta dla komfortu i bezieczeństwa jak :

Reanault Laguna II 1.9 dCi 130 KM
Peugot 407 2.0 HDi 136 KM
Opel Signum 1.9 CDTi 150 KM
Alfa Romeo 1.9 CDTi

Co wybrać za model jeśli śrddnio w zasięgu cenwym są samochody z przebiegami 200 - 250 tyś KM. Czasami są oferty z przebiegami niższymi np. 130 - 180 tyś km i nie wiem czy nie kierować się przy wyborze właśnie tym kryterium dla powyższych wybranych marek i modeli. Czy 6 biegów szkrzynia jest jakimś ważnym czynnikiem. Koszty serwisu i bez awaryjność to też kluczowe parametry. Szczególnie przy takich przebiegach.

Co wybrać ? Uprzejmie proszę o Pańśtwa posty i uwagi. Będą z pewnością bardzo cenne ...

Pozdrawiam

Marcin
Martinus2021
Nowicjusz
 
Posty: 12

18 Lis 2021, 00:15

Martinus2021 napisał(a):Golf V 1.9 TDi 105 KM
Citroen C4 I 1.6 HDi 110 KM lub 2.0 HDi 136 KM
Peugot 308 1.6 HDi 110 KM lub 2.0 HDi 136 KM
Volvo S40/V50 1.5 HDi lub 2.0 HDi 136 KM

W 1.9 tdi uważać na kod silnika BXE, a najlepiej wypada 2.0 hdi, reszta też ok. Dieslom z Azji nigdy nie ufałem, więc się nie wypowiem.

Martinus2021 napisał(a):Opel Signum 1.9 CDTi 150 KM
Alfa Romeo 1.9 CDTi

1.9 w zasadzie JTD jest świetnym silnikiem, ale alfa to już samochód dla miłośnika, który zniesie jej kaprysy. Jeśli chodzi o 1.9 150 to najlepiej wybrać fiata bravo bądź opla astre/signum ew. saaba 1.9 ttid to ten sam silnik, ale sam samochód też nie dla każdego. :yes:

A laguna II to tragedia.
Gość114260
 

18 Lis 2021, 07:38

Alfa 159 do 13k? Trzymaj się z daleka, potrzebujesz co najmniej 20
Podobnie z 308, ufo i tojotami.

Martinus2021 napisał(a): Koszty serwisu i bez awaryjność to też kluczowe parametry.


Więc szukaj auta w dobrym stanie technicznym a nie stawiaj smiesznych wymagań rocznika i przede wszystkim przebiegu kręcąc się wśród kilkunastoletnich diesli i mając do dyspozycji niewielki budżet
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Lis 2021, 18:00

Dziękuję wszystkim za ciekawe i cenne komentarze.

Jak przedstawia się sytuacja z Renault Megane w ersji 1.5 dCi ? Na które silniki uważać ? Któych nie warto kupować ? Słyszałem, że były problemy w tym segmencie silników ? Ale po zmianach 1.5 dCi też były potem ok. Nie wiem jak oceniać Meganki jako auta.

Mazda 3 z silnikiem 1.6 HDi jest ciekawą opcją ? SIlnik z PSA dobry sprawdzony, można trafić na egzemplarz nie skorodowany, reszta podzespołów podobna dobra i trwała. To takie połączenie Japończyka z Francuzem ? Co o tym aucie myślicie ? Tylko nie wiadomo jak części drogie i czy są zamienniki dostępne ?

Rocznik nie jest dla mnie tak istotny, przebieg też choć to już ma znaczenie tak jak fakt napraw jakie były zrobione. Samochód nawet z większym przebiegiem niż 250 tyś ale zrobionym rozrządem czy dwumasą , klockami nowymi tarczami będzie miał większą wartość niż młodsze auto w którym użytkownik nic nie robił. To moja opinia ...
Martinus2021
Nowicjusz
 
Posty: 12

20 Lis 2021, 18:12

SAAB-em 9-5 1.9 JTD jeździłem przez 4-5 lat od nowości. To był pierwszy model już od GM po liftingu. Znam to auto bardzo dobrze. W okresie gwarancji trafiłem ponad 15 razy do serwisu. Na różne akcje serowsowe na szczęście gwarancyjne. Po okresie 24 m-cy miałem wrażenie jak by wszystko zostało zrobione i auto jeździło już bez większych awarii. Ale ceny cześi i koszty serwisu były zawrotne. Ta sama część z grupy GM pasująca do SAABa była czasami o połowe tańsza w GM niż w SAAB-ie. Usługi serwisowe realizowane na stacjach Opla ale dla SAABa znacznie droższy serwis za auto klasy premium. PO moich doświadczeniach nie wiem czy to była klasa premium - orzy najmniej w moim egzemplarzu. Z drugiej strony słyszałem o ludziach zadowolonych z marki SAAB od GM. Bo to że stare SAAB-y były kozakami to wiadomo. Ale przed epoką wersji z GM. Tu mam wrażenie, że SAAB stał się hybrydą z części Fiata, Opla i innych marek tylko nie SABB-a. To oczywiście moja opinia ... Ciekawy jestem opinii innych użytkowników ?
Martinus2021
Nowicjusz
 
Posty: 12

20 Lis 2021, 18:16

Warto dodać że w SAAB 1,9 ,JTD nie miałem problemów z silnikiem ...
Martinus2021
Nowicjusz
 
Posty: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
    Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi. Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ...

20 Lis 2021, 19:14

Martinus2021 napisał(a):Przebieg nie większy nż 250 tyś km.
w pl to jest do ustalenia więc nie martw się, dostaniesz to co chcesz. :ok:

Wszelkiego rodzaju megany laguny czy c4 to sobie odpuść jak nie chcesz umoczyć kasy i nie osiwieć.
Twoje wybory są albo słabe albo nie ten budżet. Stać Cię na golfa i corolle chodź nie pchałbym się w toyotowego wiekowego diesla.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16735
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Lis 2021, 20:52

Czy ja wiem 308 oscylują w granicach 15 tys
Gość114260
 

21 Lis 2021, 01:16

Ok. Czyli raczej szukać marek w kolejności :

1. Mazda 1.6 HDi ,
2. VW Golfa V 1.9 TDI ale nie BXE lub 2.0 HDi
3. Toyota Corolla lub Auris 2.0 D-4D 126 KM ale nie seria 1 AD albo słabsza D-4D 90 KM bez dwumasy i FTP . D-4D 116 KM odradzają serwisy ten silnik .

A może lepiej szukać w markach :

Fiat Brawo 1.9 JTD
Opel Signum 1.9 JTD

Pozdrawiam

Marcin
Martinus2021
Nowicjusz
 
Posty: 12

21 Lis 2021, 01:19

Czy mogę prosić na forum o opinie osób, które mają i użytkują Mazdy 3 z roczników 2005-2009 jak się im spisują Mazdy 3 w silnikach diesla 1.6 HDi i 2.0 HDI po przekroczeniu przebiegów 200 tyś km .

Jakie były problemy - awarie i koszty serwisowania.

Dziękuję

Marcin
Martinus2021
Nowicjusz
 
Posty: 12

21 Lis 2021, 01:47

To co powinienem wybrać w jakich markach się poruszać ? Bardziej w feancuskich czy raczej japan i marki niemieckie ? A może Fiat ?

Serwisy diesli w samochodach japońskich powyżej 200 tyś km to duże ryzyko i koszt serwisowy. Nie wiem też czy wszystkie naprawy można ogarnąć bez ASO. W ASO serwis jest bardzo drogi.

Serwis i części do silników francuskich diesli PSA raczej czy fiatowskich 1.9 JTD nie jest drogi i większość mechaników ogarnia naprawy bez ASO. Podobnie z mechaniką i zawieszeniami.

Podobnie z silnikami Fiata 1.9 JTD

Stąd mój wybór raczej jest w kierunku :

Mazdy 3 1.6 HDI 5 bieg

Citroena C4 1.6HDi 5 bieg lub 2.0 HDI 6 bieg

VW Golfa 1.9 TDi nie BXE 5 bieg albo 2.0 TDi CR 140 KM po 2007 roku.

Fiat Brawo 1.9 JTD 150 KM 5/6 bieg.

Tylko co wybrać najlepiej ?

Pozdrawiam

Marcin
Martinus2021
Nowicjusz
 
Posty: 12

21 Lis 2021, 02:12

Martinus2021 napisał(a):Fiat Brawo 1.9 JTD 150 KM 5/6 bieg

Mam i silnik bezobsługowy, ani oleju nie pobiera, często trafia się fabrycznie bez dpf, przebieg mocy fajny, jedynie trzeba skontrolować pilnie kolektor ssący, klapki się urywają z racji wieku.

Martinus2021 napisał(a):2.0 TDi CR 140 KM po 2007 roku.

Też dobrze wspominam, na pewno lepsza kultura pracy niż 1.9 jtd.

1.9 tdi dobry, ale słaby, będzie też odpowiednio tańszy w zakupie.
Gość114260
 

21 Lis 2021, 09:00

Sporo o Mazdach czytałem ( i nawet nadal szukam) i trochę się dowiadywałem i ponoć autko jest naprawdę fajne, pod względem prowadzenia/spalania, i miejsca w środku, mało awaryjna, jednak ma jeden istotny szkopuł, a mianowicie rdza, no niestety, ale to cholerstwo panoszy się na tym aucie nieziemsko. Jednak jeżeli uda się zakupić autko jeszcze bez tego rudego pieroństwa i zrobi się konserwacje , to naprawdę autko warte polecenia. Te silniki 1.6HDi mają dosyć dobra opinie, tzn jak się o nie zadba to nawet są bezobsługowe.
Hard4
Nowicjusz
 
Posty: 19

21 Lis 2021, 10:04

No patrz a w focusie, volvo c30, v50 i s40 masz to samo zawieszenie, ten sam silnik, a do tego w volvo o niebo lepiej zrobione wnętrze a i nie rdzewieją
szukanie starej mazdy bez rdzy to idiotyzm, tym bardziej kiedy masz dostępne jej odpowiedniki bez takiego problemu
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2810
Przebieg/rok: >50tys. km

21 Lis 2021, 15:48

Czyli Twoim zdaniem ogarniać auto z grupy Volvo np. S40 lub V50 ???
Znam bardzo dobrze te samochody. Jeździłem nimi bardzo dużo. Jedynie to serwis bardzo drogi i części bo to Volvo ... W ASO mają na wszytko chore ceny !

Ale może poza ASO Volvo, usługi napraw i cześci będą cenowo podobne np. do Mazdyczy VW lub francuskich aut. Volvo V50 S40 robią ponad 400 tyś km na wersjach 2.0 Diesel 136 KM bez problemów i zawieszenie jest trwałe . Blacha super rdza nie wychodzi !
Martinus2021
Nowicjusz
 
Posty: 12