Co wymienić w aucie z niemiec?

11 Gru 2008, 19:14

a rozrząd, plyny filtry kable tez sie wymienia? co trzeba wymienic w takim aucie? oprocz rozrządu i oleju?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

11 Gru 2008, 21:13

piotrauto napisał(a):a rozrząd, plyny filtry kable tez sie wymienia? co trzeba wymienic w takim aucie? oprocz rozrządu i oleju?


Olej, filtry, rozrząd z napinaczami (no chyba, że są papiery, że było to niedawno robione), można profilaktycznie płyn w chłodnicy i hamulcowy. Co do kabli WN, to jeśli wszystko gra, nie ma potrzeby ich wymieniać, natomiast należy zafundować samochodowi duży przegląd: sprawdzić świece, stan tarcz i klocków, połączeń elektrycznych, ciśnienie w ogumieniu no i tradycyjnie - zawieszenie, amortyzatory - ale tego we własnym garażu nie zrobisz. Kontrola hamulców, zawieszenia i amorów kosztuje w stacji diagnostycznej (bez wbijania pieczątki) 20 - 30 złotych, przy okazji warto sprawdzić spaliny (diagnoza sondy lambda, uszczelki pod głowicą, układu zasilania) Myślę, że warto wydać te kilka złotych by mieć pewność, że auto jest, bądź nie jest sprawne.
Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
qbik
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: Pomorze

11 Gru 2008, 21:33

a po co wymieniac filtry? nei wystarczy rozrząd i olej
jesli filtry to jakie trzeba wymienic?
a termostat, płyn chłodzący, hamulcowy także?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

11 Gru 2008, 22:12

Wymieniasz filtr powietrza, filtr oleju (przy każdej wymianie oleju), filtr paliwa (jeśli jest). To, co masz w chłodnicy nie może zamarzać - to jest jasne, termostatu nie wymieniasz jeśli jest sprawny, a płyn hamulcowy należy wymieniać, co dwa lata. Jest to ciecz higroskopijna, pochłania wodę i z biegiem czasu traci swe właściwości. Jeśli jest stary, to w ekstremalnej sytuacji woda w płynie (na skutek ciśnienia w układzie), może się zagotować, a wtedy pedał hamulca "wpada" w podłogę i... jeśli jesteś wierzący, to zaczynasz się modlić, a jeśli nie jesteś, możesz kląć, że tego nie zrobiłeś;)
Dno jest dnem, nawet jeśli jest obrócone do góry.
qbik
Początkujący
 
Posty: 105
Miejscowość: Pomorze

12 Gru 2008, 10:07

jesli plyn chlodzący pokazuje zaly czas ze silnik jest w 1/3 rozgrzany to cos nei tak z termostatem? chyba sie odpowiednio nie rozgrzewa?
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie silniki wybierają Europejczycy?
    Analitycy sygnalizują, że październik 2017 r. był momentem przełomowym pod względem wybieranego przez kierowców rodzaju paliwa. W ciągu tego miesiąca zarejestrowano ponad 619 tys. pojazdów z silnikami benzynowymi, ...