Cordoba 1.4 SE 1997 AEX pasek rozrządu i napinacz

05 Sty 2008, 15:24

Witam,

Panowie bede wymieniał uszczelkę pod głowicą i przy okazji chcę wymienić co tylko dam radę. Auto ma przejechane 270 tyś więc się to przyda.

Chce kupić na allegro pasek i napinacz, bo u mnie w mieście pasek to cena około 65 zł a napinacz 120 zł.

Na allegro znalazłem dwie aukcje którą byście polecali wybrać, a jest dużo taniej:

[link do oferty na Allegro wygasł]

lub

[link do oferty na Allegro wygasł]

Poradzcie, czy to są dobre firmy?

I czy jeszcze coś dodatko wymienić?
qauczuq
Nowicjusz
 
Posty: 33
  • 05 Sty 2008, 20:50

    Sam bedziesz to robil ,czy u jakiegos mechaniorka :lol: ?
    wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
    turbojajko
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 136

    05 Sty 2008, 21:27

    JA bym proponował ten drugo zestaw,czyli pasek z Boscha i napinacz z Egona.A co z pompą wodną?Piszesz komplet...Nie jestem teraz pewien,ale u ciebie chyba pompa wody jest napedzana przez pasek rozrządu?Pompka kosztuje około 45 zł.Więc chyba nie duży wydatek...A ona równiez dochodzi do kompletu.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Sty 2008, 21:42

    sam, z ojcem któy już kilka uszczelek wymienił (a to przy okazji wymiany uszcelki), z pompą to faktycznie pomyślę jeżeli kosztuje tak do 50 zł.

    Wymienie pasek, napinacz i powiedzmy pompę i czy coś jeszcze przy tej okazji warto wymienić, jakieś tulejki, uszczelki?

    Eh.. troche się boję bo warto by było sprawdzić szczelność zaworów to podobno naftą się sprawdza, czy nie ma progów na zaworach.
    Docieranie zaworów też nie wiem czy robić?
    Wymiana popychaczy?
    qauczuq
    Nowicjusz
     
    Posty: 33

    05 Sty 2008, 22:02

    A chcesz w końcu wymieniać rozrząd,czy robić remont silnika?Jak silnik pracuje bez zarzutu,to nic nie kombinuj.Pompę wody wymienia się razem z paskiem.Nie ma czegoś takiego,jak "chyba też wymienię".Pompa nalezy do kompletu.Do kompletu dochodzi jeszcze rolka prowadząca i uszczelniacz.I chyba to wszystko.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Sty 2008, 22:13

    a rolka prowadząca i uszczelniacz są w komplecie z pompką czy to jest osobny element obok paska i napinacza, bo nie mogę tych rolek znaleźć na allegro czy w sklepach internetowych?


    EDIT:

    Masz rację MotoAlbercik, że nie ma co sobie szukać, to wszystko zaczęło mnie już przerażać. Skupię sie na tym co trzeba zrobić i tyle, jak ktoś kiedyś powiedział nadgorliwosć jest gorsza od faszyzmu.
    Ostatnio edytowany przez qauczuq, 05 Sty 2008, 22:19, edytowano w sumie 1 raz
    qauczuq
    Nowicjusz
     
    Posty: 33

    05 Sty 2008, 22:18

    Zalezy na jaki komplet trafisz...Te na allegro nie mają nawet rolki prowadzącej...Najlepiej będzie jak poszukasz wsklepach motoryzacyjnych.Czasami osobne części wychodzą taniej niż w komlecie.Zależy tez co w tym komplecie jest.Zapytaj w erwisie Seata co jest w komplecie i ile kosztuje,następnie podjedz do najbliższego warsztatu i zapytaj ile kosztuje wymiana całego kompletu rozrządu z częsciami i porównaj te ceny z cenami w sklepach zarówno kompletów jak i osobnych części.W rozrządzie ceny są tak zróżnicowane,że warto troszkę poszperać.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Sty 2008, 22:23

    ale chodzi o komplet z paskiem i napinaczem? Bo jeżeli tak to faktycznie kupując osobno wychodzi taniej.

    NIestety serwis Seata mam najbliżej za 100 km.

    Czyli że rolka nie jest przy pompie tylko można ją kupić osobno.
    A uszczelniacz to co to może mógłbyś coś w allegro mi wskazać:

    [link do oferty na Allegro wygasł]
    qauczuq
    Nowicjusz
     
    Posty: 33

    05 Sty 2008, 22:42

    [link do oferty na Allegro wygasł]
    Coś takiego jak to,tylko nie wiem,czy akurat ten numer katalogowy jest do twojego samochodu.
    Co do serwisu - nie musisz tam od razu jechać - można przeciez zadzwonić i zapytać co ile kosztuje.Chodzi o różnicę w cenie między serwisem,warsztatem,a sklepem.Czasami różnica w cenie między sklepem,a warsztatem z robocizną,wynosi 5 zł,a wtedy już nie warto jeździć za częściami po sklepach.Dodatkowo musisz wziąść pod uwagę to,że jak kupujesz częsci w warsztacie i ten warsztat ci to wymienia,to w razie uszkodzenia rozrządu(a co za tym idzie i silnika) z powodu którejś części,bedziesz miał prościejszą drogę do reklamacji...Ale coś za coś...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    05 Sty 2008, 23:11

    Jeżeli masz kupić rozrząd z Allegro to zdecydowanie lepszy jest ten gdzie pasek jest firmy ContiTech a napinacz INA.Ważne żeby wyroby z gumy nie były zleżałe.Simmeringi dobre robi firma Erling.Pompy wody szukaj firmy SKF lub innych ale Long Live.Przy okazji można zmienić płyn chłodzący.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    06 Sty 2008, 08:21

    No jak płyn chłodniczy to i moze przy okazji termostat :lol: . Koszt 23 zl 8)
    wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
    turbojajko
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 136

    07 Sty 2008, 19:02

    Panowie, dzisiaj dzwoniłem do warsztatu spytać o cenę mierzenia ciśnienia na tłokach i pewien Pan przy okazji rozmowy powiedizał że dla mojego silnika 300 tyś to już góra możliwości.... co o tym sądzicie?

    Chcaiłem też zaczerpnąć Waszej opini na temat ewentualnego uszkodzenia bloku lub głowicy silnika. Czym takie coś mogo by być spowodowane i jakie by były wtedy objawy?

    I ostatnie co byście zrobili na moim miejscu mając rozebrane pół silnika strali byście się wymieniać bądz regenerować szklanki, popychacze, pierścienie itp elemnty które mogły choć nie musiały (silnik pracuje róno i dobrze pali) ulec pewnemu zużyciu, ciągle mnie to męczy, wiadomo kasy nie ma w tym śmiesznym kraju na nic poza żarciem i dodatkowe wydatki to kwestia rezygnacji z czegoś. Ojciec mówi: "skoro wszystko dobrze pracuje nie ma co sobie szukać", jak wy byście postąpili i co byście wymieniali czy regenerowali?
    seat cordoba 1.4 8 zaworów, 1997, LPG, AEX, 270 tyś km
    qauczuq
    Nowicjusz
     
    Posty: 33

    07 Sty 2008, 20:15

    To nie silnik od poloneza że 300 000 km to jego kres.Jak będziesz miał ściagniętą głowicę to wymień uszczelniacze na zaworach i simmering na wałku rozrządu.Pierścienie też można zmienić.Nasze pierścienie z PRIMY kosztoją ok 110 zł,firmy GOETZ dwa razy tyle.Przy okazji obowiązkowo wyczyść odpowietrznik silnika.To jest taka plastikowa czarna puszka przykręcona 3 śrubkami do bloku przy pierwszym cylindrze.Często w tych silnikach pękał kolektor wydechowy.Jak będziesz zmieniał uszczelniacze na zaworach to dokładnie sprawdź zawory,zwłaszcza wydechowe.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704

    07 Sty 2008, 22:32

    A zrobić ten pmiar ciśnienia na tłokach?

    Czy pierścienie zgraniające też wymieniać, czy tylko sprawdzić ich stan?

    to czyszczenie odpowietrznika to jak zrobić, szmatką czy benzyną i czy są tam uszczelki które trzeba przy okazji czyszczenia wymienić?

    Kolektor wydechowy czyli zawory wydechowe czy jest element bloku czy głowicy silnika?

    I ostatnie moje pytanie czy u Was olej też troche czuć benzyną?
    seat cordoba 1.4 8 zaworów, 1997, LPG, AEX, 270 tyś km
    qauczuq
    Nowicjusz
     
    Posty: 33