Cordoba gaśnie...dlaczego??

21 Wrz 2008, 16:12

Mam Cordobę 1.6 z 98r. z LPG
Problem pojawia się podczas odpalania zimnym silniku, bez dodania gazu samochód nie odpali. Przekręcam kluczyk i się dławi do czasu kiedy nie dodam gazu a gdy odpali i nawet podjadę kilka metrów, zatrzymam się na jałowym biegu i puszczę gaz to obroty spadną do 400 i przez dławienie silnik zgaśnie. Po lekkim przegazowniu, obroty ustabilizują się na wartości ok 500 i silnik ciężko, bo ciężko ale będzie pracował i nie zgaśnie, pochodzi tak z 1,5 minuty i obroty podniosą się do wartości 900 i auto zachowuje sie już normalnie. Zauważyłem również, że po przekręceniu kluczyka przepustnica od gazu zaczyna lekko się wychylać w dwie strony, słychać to całkiem dobrze a nawet czuć pod pedałem gazu ( wygląda to tak jak by komputer nie mógł jej prawidłowo ustawić).

Co może być tego przyczyną??
kolo__20
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • 22 Wrz 2008, 21:30

    mam obecnie dokladnie ten sam problem. moja cordoba jest z 2000. Dzisiaj byelm na diagnostyce komputerowej i przy pierwszym podejsciu komputer pokazal wlasnie usterke przepustnicy i slaby sygnal od sondy lambda. przegazowalem go do okolo 4-5 tys. obrotow na postoju i juz chodzi normalnie. za drugim podejsciem do diagnostyki nie pokazal usterek, ale mechanik mowil, ze akumulator daje troche niskie napiecie. polecam diagnostyke. Moze wina lezy w jakosci gazu, bo mi sie cos takiego odezwalo zaraz po zatankowaniu. Wina moze tez lezec w silniczku krokowym, bo on odpowiada za wolne obroty.
    pyta88
    Początkujący
     
    Posty: 60
    Miejscowość: WPN
    Prawo jazdy: 01 06 2006
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Ford Mondeo mk3
    Silnik: 1.8 DURATEC-HE 125KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Liftback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    23 Wrz 2008, 17:37

    Jeżeli sprawa dzieje się na zimnym silniku,to warto też zainteresować się czujnikiem temperatury - tym od komputera.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Wrz 2008, 22:47

    Dzięki za odpowiedzi...
    pyta88--> Piszesz że mechanik mówił Ci coś o niskim napięciu akumulatora, problem może tkwić właśnie w nim. W niedzielę słuchałem muzyki w samochodzie ok 1h na zimnym silniku i po odpaleniu musiałem mu dawać znacznie więcej gazu, żeby mi nie zgasł a i tak zrobił to dwa razy.
    MotoAlbercik--> a można jakoś samemu sprawdzić ten czujnik temperatury??
    Możesz mi podpowiedzieć czym może być spowodowane ciągłe ustawianie przepustnicy na wyłączonym silniku ale z przekręconym kluczykiem.
    kolo__20
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    25 Wrz 2008, 11:35

    Czujnik temp. mozna sprawdzić omomierzem.Ale trzeba mieć dane producenta,przy jakiej temp. jaki powinien być opór.Ale zawsze jest tak,że im wyższa temperatura,tym mniejszy opór.Można go tez sprawdzić na komputerze porónując wartości napięcia,oporu i temp.
    Po przekręceniu stacyjki,przepustnica zawsze ustawia się w ostatnim zapamiętanym przez ECU miejscu(zazwyczaj jest to pozycja dla wolnych obrotów,bo silnik wyłączamy na wolnych obrotach).A jeżeli będzie potrzebna inna pozycja tej przepustnicy do uruchomienia silnika(np. jest inna temp. cieczy chłodzącej),to ECM ją przestawi.Dlatego po przekręceniu kluczyka,ona się ustawia.Poprostu ECM przygotowuje silnik do uruchomienia( dodatkow jeszcze włacza pomkę paliwa,jeżeli w układzie jest słabe ciśnienie paliwa).
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    10 Mar 2009, 20:22

    PROBLEM ROZWIĄZANY
    W aucie uszkodzeniu uległa przepustnica, nie trzymała niskich obrotów.
    Koszt używanej, oryginalnej przepustnicy do mojego modelu to 350 zł. Wymieniłem ją sam.
    kolo__20
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Instalacja LPG do Toyoty Avensis T27 2.0 Valvematic
      Jaką instalację polecacie do samochodu Toyota Avensis z silnikiem 2.0 benzyna Valvematic 152KM? Jak wyglądałaby cała instalacja i jakich podzespołów by się składała? Na jaki okres jest gwarancja i jakiej wielkości ...