Cordoba vs. astra II

14 Kwi 2010, 12:04

Cześć,
jestem tu nowy więc witam wszystkich forumowiczów. Dylemat jak w temacie. Studiuję, potrzebuję auta do jazdy z punktu A do B, bez wariacji na drodze. fundusze do 15 tys. zł. Generalnie szukam auta ekonomicznego i mało awaryjnego z perspektywą posiadania tego auta przez kolejne 3-5 lat póki nie odłożę na coś lepszego. Mam 190cm wzrostu więc małe samochody odpadają.Od czasu do czasu zdarzy się zabrać na pokład 4 dorosłe osoby. Rocznik szukanego od 2000, silnik TD. Nie pogardzę przestronnym bagażnikiem. Upatrzyłem sobie 2 modele: Czytałem już o nich trochę jednak wybór nie jest łatwy

Seat Cordoba 1.9 td
Opel Astra II 1.7 lub 2.0 td

Proszę o pomoc w miarę waszych możliwości i doświadczeń oraz o ewentualne alternatywy dla tych modeli.

Pozdrawiam
ajciu
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Gniezno

14 Kwi 2010, 12:06

Zdecydowanie Astra. W Cordobie będzie Ci ciasno a jak jeszcze dopakujesz 4 (do)rosłe osoby...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

14 Kwi 2010, 13:28

ok, jeśli chodzi o przestrzeń to się zgadzam że astra ma więcej miejsca. Jednak co z awaryjnością ? o seatach nie czytałem negatywnych opinii pod tym względem. Z astrą spotkałem się znacznie częściej, ale to chyba wynika z tego że tych opli jeździ znacznie więcej po drogach więc więcej też komentarzy się pojawia. Z drugiej strony wykończenie seata wydaje mi się bardziej staranne.
ajciu
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Gniezno

14 Kwi 2010, 13:33

Astra z silnikiem 1,7 Isuzu nie ustępuje pod względem awaryjności Cordobie. Będzie mniej dynamiczna ale nie bardziej awaryjna. Wnętrze jest smutniejsze ale na pewno materiały nie będą gorszej jakości. Proponuję pochodzić po komisach i przymierzyć się do obu aut, przejechać się i wybrać co lepiej Ci będzie odpowiadało :)
Ostatnio edytowany przez Kubuch, 14 Kwi 2010, 14:00, edytowano w sumie 1 raz
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

14 Kwi 2010, 13:43

ojciec doradza mi seata. Fakt że wyposażenie jest ciut lepsze niż w większości modli astry (fabryczne radio CD, tempomat się zdarzy). Naprawdę bardzo ciężki wybór, ale dziękuje za sugestie :)
ajciu
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Gniezno

14 Kwi 2010, 14:37

Z tych podanych wybierałbym zdecydowanie Cordobę. Natomiast gdybym mógł, dołożyłbym do tego wyboru mojego zdecydowanego faworyta (w tych kryteriach) - Mazdę 323F. Zobacz proszę np. tę Mazdę: [link do oferty na Allegro wygasł]
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

14 Kwi 2010, 16:19

no nie powiem, ciekawa propozycja ta Mazda. Mówi się o małej awaryjności tych aut więc jest opcja godna rozważenia :)
ajciu
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Gniezno

14 Kwi 2010, 21:00

Nie przywiązuj się do konkretnego modelu. Szukaj aut w segmentach B i C.
Np. Opel Astra II, Ford Focus, Seat Cordoba, Seat Leon (ale w benzynie, na dobrego diesla Ci nie stać w Leonie), Golf IV, Mazda 323.

I
Seat Ibiza II FL, VW Polo, Opel Corsa (tutaj uważaj, na auta po nauce jazdy i poflotowe).

Każde auto ma swoje wady i zalety. Ale za te pieniądze kupujesz auta ok. 10-letnie. tutaj ważniejszy jest stan techniczny takiego egzemplarza, niż znaczek na masce.
Np. Do 15 tys. zł kupisz Fiata Bravo/Brava z bardzo dobrym dieslem 1.9 JTD (105 KM) z najmłodszego rocznika - 2001 i z najbogatszym wyposażeniem i Ci jeszcze kasy zostanie.

Ale żadne auto nie jest niezniszczalne. Patrz na stan techniczny, a nie że koniecznie musisz mieć Seata.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

14 Kwi 2010, 21:38

mamy w rodzinie fiata (multipla 1.9 jtd). Na silnik nie można narzekać no ale to zawieszenie... przednie naprawiać można bez końca :/ nie wiem jak to się przekłada na modele Bravo/Brava ale jakoś zaufania nie mam. Wiadomo nie należny się przywiązywać do marki bo i dobre auto z porządnej stajni można zajeździć. Jednak tendencje co do awaryjności poszczególnych elementów myślę że są zauważalne a jak się mylę to mnie poprawcie.

Zdaję sobie sprawę że na naszych drogach prędzej czy później trzeba będzie w zawieszeniu pogrzebać, ale czy któryś z tych modeli jest bardziej odporny i potrafi dłużej być eksploatowany bez wizyty w warsztacie ?
ajciu
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Gniezno

14 Kwi 2010, 22:25

Do tego moge dodac Xsare II
illusion
Aktywny
 
Posty: 343
Miejscowość: Poznań

15 Kwi 2010, 22:43

Widzę kolega "illusion" ma opelka astre II. Może mógłbyś wskazać jakieś mankamenty tego modelu ? będę wdzięczny
ajciu
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Gniezno

15 Kwi 2010, 22:53

sam w sobie nie ma zadnych mankamentow jednak polecam silniki poczawszy od 1.4 16v 90 km wzwyż, 1.6 8v bylo montowany tylko na poczatku produkcji jest slabszy od wersji 16 zaworowej az o 25 km i jest do odczowalne aczkolwiek jest to najlepszy silnik do zagazowania, roznica w mocy nie zauwazalna. Nie psuje sie! czesci latwo dostepne i tanie, 1.6 pali mi w miescie niecale 8 litrow benzyny, w trasie 6,5 w srodku klasycznie ja akurat to lubie ale sa ludzie ktorzy potrzeboja bajerow i mowia ze w niemieckich autach jest nudno to juz ich wybor jesli lubisz klasyczne wykonczenie wnetrza, w miare dobry standard zawieszenia , dynamiki przy malym spalaniu to polecam astre.
illusion
Aktywny
 
Posty: 343
Miejscowość: Poznań

15 Kwi 2010, 23:15

dzięki bardzo. Raczej rozważam tylko silniki diesla. Akurat stylistyka wnętrza odgrywa u mnie marginalną rolę. Auto będzie do jeżdżenia a nie do oglądania.
Kurcze, trochę w tym seacie mało miejsca z tyłu. W oplu bardziej przestronnie i nie czuć ciasnoty. Mam nieustanne wrażenie jakby karoseria tego seata była ciut za duża do podwozia. No ale to już temat na inną dyskusję :wink:

Silniki i zawieszenie te dwa modele mają bardzo podobne pod względem jakości, a nie wiecie jak z blachami i cenami części ?
ajciu
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Gniezno

16 Kwi 2010, 20:29

ajciu napisał(a):Mam nieustanne wrażenie jakby karoseria tego seata była ciut za duża do podwozia. No ale to już temat na inną dyskusję

Cordoba to po prostu Ibiza z doczepionym kufrem. Stąd też fakt, że Cordoba jest od Astry mniejsza.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

18 Kwi 2010, 14:50

hmmmm.... im więcej czytam o Astrze II tym mniejsze mam zaufanie. Wszystko oczywiście zależy od egzemplarza, no ale na rynku chyba więcej jest Opli niż Seatów i duuuża część to auta poflotowe albo z problemami, tak mi sie wydaje przynajmniej.
ajciu
Nowicjusz
 
Posty: 8
Miejscowość: Gniezno