Corolla E10 Wymiana oleju. Jaki?

11 Kwi 2013, 15:13

Witam na forum.
Posiadam swoją Corollę (1,3/88KM/GAZ) już rok, nadszedł czas na wymianę oleju, auto stało 4miesiące nie odpalane :/ . Problem polega na tym, że nie wiem jaki olej wlewał poprzedni właściciel. Tabliczka pokazuję tylko przy jakim przebiegu olej wymienić i że jest to Platinum, gęstość jest zamazana. Auto spaliło minimalną ilość oleju jak nim jeździłem (bez konieczności dolewki, spr. na bagnecie). Ma 208000 przebiegu (co może być wątpliwe niestety - Polska). Jaki olej wlać, ewentualnie jak spr. jaką ma obecny gęstość? Może 15W40 Shell będzie ok?
tuszek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 09 2008
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Toyota Corolla E10
Silnik: 1,3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1994

11 Kwi 2013, 15:28

Sprawdz w instrukcji samochodu jaki olej zaleca producent i taki wlej. Jeżeli w silniku jest karteczka jaki olej wlano, to zapewne wlewał go nie właściciel a mechanik, który zajmuje się wyminą oleju. Zalał więc zapewne silnik takim olejem jaki zaleca producent.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Kwi 2013, 15:45

Niestety pewności czy mechanik wymieniał olej i czy został wlany na pewno odpowiedni nie mam absolutnie. Karteczka była na pewno z opakowania oleju Pl... (dołączana wraz z olejem), ale nadal nie wiem jakiego rodzaju był to olej. Instrukcji nie posiadam. Jeśli był wlany olej mineralny, to przecież nie wymienię go na półsyntetyk. Tylko odwrotnie.

I jeszcze jedna kwestia, do wymiany planowej zostało 1500tys km. Czy mogę bez obaw odpalić auto jeśli stało ono 4miesiące nie odpalane ?
tuszek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 09 2008
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Toyota Corolla E10
Silnik: 1,3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1994

11 Kwi 2013, 16:38

Co do leju - nie masz innego wyjścia, jak wlać olej taki jaki zaleca producent - nie wiesz jaki był wlany, więc nic nie zrobisz. No chyba, że oddasz próbkę oleju do analizy. Instrukcji poszukaj na necie - jest dostępna.
Co do uruchomienia silnika po 4 miesiącach - odpalaj śmiało. Wcześniej spraqwdz tylko stan oleju, czy ma właściwy kolor oraz stan płynu chłodzącego. Przed jazdą sprawdz też stan płynu hamulcowego.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Kwi 2013, 22:11

Tak nawiasem mówiąc czego się dowiem z instrukcji z przed prawie 20lat jaki olej jest zalecany przez producenta, jak teraz technologii i rodzajów olei jest mnóstwo. Twoja odp. jest dość ogólnikowa i łatwo do takich wniosków dojść samemu. A mi jest potrzebna odp. jaki współczesny ojej wlać do auta 19 letniego z przebiegiem 210000tys. (co najmniej) silnikiem 4E-FE 1.4 (1332 cm3) Moc: 88 KM. Dowiedziałem się również, że obecny olej to Platinum Classic 15W40 czyli mineralny. I teraz jaki wziąć, mineralny dalej ? Jaki najlepszy ? Słyszałem o przypadkach w których zmieniano z mineralnego na półsyntetyk, ale obawiam się, że przy mniejszej gęstości może mi brać olej. Niestety na remont uszczelniania silnika na razie mnie nie stać.
tuszek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 09 2008
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Toyota Corolla E10
Silnik: 1,3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1994

12 Kwi 2013, 14:27

Tak nawiasem mówiąc czego się dowiem z instrukcji z przed prawie 20lat jaki olej jest zalecany przez producenta


Tak nawiasem mówiąc, to dowiesz się, jaki olej producent zalecił do twojego silnika.

...jak teraz technologii i rodzajów olei jest mnóstwo.


Tak w sumie, to przez te 20 lat za bardzo się nie pozmieniało jeżeli chodzi o oleje. Są te same klasy lepkościowe. Może doszła nowa klasa jakościowa. Pozmieniało się jedynie w tym sensie, że producenci leją do olejów różnorakie dodatki, kórych nikt jeszcze tak naprawdę nie potwierdził ich działania. I pojawiły się oleje do samochodów, które jeżdzą głównie po mieście, po dłuższych trasach itd. Ale czy to faktycznie działa - nikt nie wie.

A mi jest potrzebna odp. jaki współczesny ojej wlać do auta 19 letniego z przebiegiem 210000tys. (co najmniej) silnikiem 4E-FE 1.4 (1332 cm3) Moc: 88 KM.


Odpowiedz jest tylko jedna ( w przypadku jak nie wiesz jaki olej był wlany przez poprzednika ) - taki, jaki zaleca producent. I nie ma olejów współczesnych. Są te co były 20 lat temu. Jedynie doszło kilku nowych producentów i stworzyli oni oleje, o których pisałem wcześniej. A to wszystko po to, żeby wyciągnąć od klienta więcej pieniędzy.

Dowiedziałem się również, że obecny olej to Platinum Classic 15W40 czyli mineralny. I teraz jaki wziąć, mineralny dalej ? Jaki najlepszy ?


Jeżeli już wiesz, że ten olej co był w silniku miał klasę lepkościową 15W40 to musisz teraz silnik zalać olejem 15W40. Zmiana lepkości na mniejszą nie jest wskazana. A jeżeli chodzi o producenta, to nie ma to najmniejszego znaczenia - czy jest to olej Platinum, czy Magnatec czy jakikolwiek inny. Różnią się one jedynie dodatkami, których działania nikt nie potwierdził. Oprócz oczywiście samych producentów i ludzi przez nich nakręconych.
Ważna jest jeszcze klasa jakościowa - nie powinno się wlewać oleju do silnika o gorszej klasie jakościowej niz poprzednia. A jak nie wiesz jaka klasa jakościowa była, to musisz szukac oleju o klasie lepkościowej 15W40 i największej klasie jakościowej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Brytyjczycy wybrali najlepszą hybrydę
    Brytyjski portal Auto Trader przyznał Lexusowi NX 300h tytuł najlepszego samochodu hybrydowego na brytyjskim rynku. Nagroda została przyznana w ramach plebiscytu 2020 New Car Awards. Najlepszy w ogólnym rankingu W ...

12 Kwi 2013, 15:21

MotoAlbercik napisał(a): to musisz szukac oleju o klasie lepkościowej 15W40 i największej klasie jakościowej.

W takim razie jaki olej mógłbyś polecić? jeśli zaleca się pozostanie przy tych samych parametrach 15W40
tuszek
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 09 09 2008
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Toyota Corolla E10
Silnik: 1,3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 1994

12 Kwi 2013, 16:46

Ja akurat leję Platinum. Aczkolwiek słyszałem, że nie są one najlepsze, bo pochodzą z rosyjskiej ropy. Jednakże wg mnie są to tylko pogłoski. Stosuję ten olej od lat i jestem zadowolony.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Kwi 2013, 18:50

Racja,mechanik wiedział co robi,TOYOTA dopuszcza oleje 15W40 klasy SJ A1-A3).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Cze 2014, 14:51

Już pewnie za późno...ale ja leję do takiej samej Toyoty Castrol 10w 40, mineralny to szkoda silnika...
pled
wb24-59
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: pomorskie