REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
karlone napisał(a):Trzeba sprawdzić jak tam iskra na świecy się ma. Może np. występować przebicie na przewodach WN albo cewka być niesprawna. Po zmroku polecam otworzyć maskę, zapalić silnik i w ciemności wypatrywać iskrzenia, możesz też ręką w dzień, w czasie pracy silnika przejechać po przewodach WN, drugą ręką powineneś dotykać masy samochodu. Jak będziesz czuł przebicia to ewidentnie przewody WN do wymiany. Z cewką jest o wiele trudniej, najlepiej załatwic drugą na podmianę i zobaczyc efekt.
karlone napisał(a):Trzeba sprawdzić jak tam iskra na świecy się ma. Może np. występować przebicie na przewodach WN albo cewka być niesprawna. Po zmroku polecam otworzyć maskę, zapalić silnik i w ciemności wypatrywać iskrzenia, możesz też ręką w dzień, w czasie pracy silnika przejechać po przewodach WN, drugą ręką powineneś dotykać masy samochodu. Jak będziesz czuł przebicia to ewidentnie przewody WN do wymiany. Z cewką jest o wiele trudniej, najlepiej załatwic drugą na podmianę i zobaczyc efekt.
karlone napisał(a):Trzeba sprawdzić jak tam iskra na świecy się ma. Może np. występować przebicie na przewodach WN albo cewka być niesprawna. Po zmroku polecam otworzyć maskę, zapalić silnik i w ciemności wypatrywać iskrzenia, możesz też ręką w dzień, w czasie pracy silnika przejechać po przewodach WN, drugą ręką powineneś dotykać masy samochodu. Jak będziesz czuł przebicia to ewidentnie przewody WN do wymiany. Z cewką jest o wiele trudniej, najlepiej załatwic drugą na podmianę i zobaczyc efekt.
karlone napisał(a):Jak strzela z tłumika to znaczy, że mieszanka nie jest zapalana we właściwym momencie, być może ulega nawet samozapłonowi, bo świeca jej nie zapala. Dalej jednak bym drążył temat zapłonu, więc może coś z aparatem zapłonowym lub modułem (cokolwiek tam masz).
Zrobiłbym tak:
Po zmroku odpaliłbym auto, odpiął przewód WN, zapiął zapasową świece i przyłożył jej gwint do masy, teraz po odpięciu czujesz czy jest różnica i czy iskra na tej świecy jest ok. Po kolei z każdym przewodem. Jeśli po odpięciu auto zgaśnie albo będzie różnica w pracy to znaczy, że ten obwód jest dobry, jak różnicy nie ma to już masz winowajcę.
lukiz85 napisał(a):Poprzedni właściciel lał 10w60 od nowości. Moze tak mu zalecali w ASO.
Mój rocznik to jeszcze nie ma vvti silnika. To 1998 rocznik