Coś kradnie prąd. Co?

14 Wrz 2011, 20:19

Mam dość uciążliwy problem z rozładowywaniem się akumulatora. Akumulator nie ma jeszcze roku a jak tylko postoi 2 dni to świeci na czarno żeby doładować. Mierzyłem pobór prądu i na wyłączonym zapłonie sięga niemal 3A a powinno być ok 0.20 - 0,50 z tego co wiem. Odłączałem alternator mając nadzieję że to on coś szwankuje jednak pobór nadal sięgał 3A. Sprawdzałem różne pozycje rozrusznika myśląc że to wina elektromagnesu jednak nadal coś kradnie prąd radio też odłączane było.
Co to może być?
mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Wrz 2011, 20:56

Podłącz amperomierz i wyjmuj pojedynczo bezpieczniki.Powinieneś wytropić w którym obwodzie jest feler.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

27 Wrz 2011, 20:55

Teraz się dopiero porobiło...
Pobór prądu jest normalny czyli 0,25-0,30 A. A mimo to akumulator nadal się rozładowuje! Może to być regulator napięcia?
mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

28 Wrz 2011, 08:11

Regulator jak regulator, obstawiam, że sam alternator ma przebicie gdzieś i to on rozładowuje akumulator. Często tak się zdarza.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2201
Miejscowość: Podkarpacie
Auto: VW T4/Audi 80 B4/Passat B3
Silnik: 2.5 TDI AXG
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

28 Wrz 2011, 20:37

odłączyłem alternator i zobaczymy co teraz będzie się działo
mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

28 Wrz 2011, 21:29

Pobór prądu jest normalny czyli 0,25-0,30 A.

To nie jest normalny pobór prądu. Jest co najmniej 10-krotnie za duży.
Przy wyłączonej stacyjce pobór prądu powinien wynosić maksymalnie 30 do 40mA,
tj 0,03 do 0,04 A, a u Ciebie jest 250-300 mA.
Odpisuję tylko tym, dla których polski język jeszcze coś znaczy.
Sotkin
Nowicjusz
 
Posty: 36
Miejscowość: Warszawa
Auto: Fiat Panda 1.1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


28 Wrz 2011, 21:36

mirko50 napisał(a):Pobór prądu jest normalny czyli 0,25-0,30 A.


Nie napisałeś o jakie auto chodzi . Wielokrotnie mierze pobór prądu w różnych pojazdach i zazwyczaj wychodzi mi nie 0,25-0,30 A a 0,025-0,030 A . Przy Twoich pomiarach wygląda jakby coś ciągło prąd o mocy około 3 Wat , Prawie tyle co np. żarówka oświetlenia bagażnika .Czy to może rozładować akumulator ? A to zależy od jego kondycji . Piszesz że ma prawie roczek , a to nie znaczy że jest dobry. Mogłeś trafić na bubla .

Ps . Kolega wyżej mnie uprzedził :D
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

29 Wrz 2011, 23:24

aku jest dobry bo wyjąłem go całkiem z auta na chyba 3 dni bo ostatnio mało jeżdżę i nic mu nie było. Co do pomiaru to nie znam się za bardzo na tym ale na mierniku ustawiam na Ampery i zakres 20 (jest tam też jakiś zakres 200 o ile pamiętam) i pokazuje tak od 0.25 do 0.30.
Jeśli chodzi o auto to jest to Seat Cordoba 1.6 z 96r.
Po odłączeniu alternatora po pierwszym dniu się nie rozładował ale zwykle trafiało go po 2 dniach zobaczymy jutro
mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Paź 2011, 18:40

Jaka marka samochodu? a jak dokladasz koncówke na D+ to iskrzy ci delikatnie? jak by ci iskrzyla to znaczy ze faktycznie cos z alternatorem.ale to by trzebabylo stwierdzic,radio ,alarm ,swiatelko w bagażniku .duzo powodów moze byc napisz wiecej jaka marka ktory rok?
^^Marcin^^
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 84

02 Paź 2011, 21:31

jest to Cordoba z 96r z silnikiem 1.6 AFT
^^Marcin^^ napisał(a):a jak dokladasz koncówke na D+ to iskrzy ci delikatnie?

Znaczy że jak? Jak podłączę klemy?
Ale właśnie mi przypomnieliście z tym alarmem bo już po tym jak zaczną się rozładowywać odłączyłem aku na noc i po podłączeniu złapałem za klamkę i włączył mi się alarm o którego istnieniu nie miałem pojęcia a teraz już się nie włącza ani nigdy wcześniej nawet kiedy się nie rozładowywał

w linkach są pokazane wyniki pomiaru:
z wyłączonym zapłonem światełkami itd

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


oraz z włączonymi światełkami w bagażniku i w środku

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

03 Paź 2011, 20:54

problem jest już raczej wyjaśniony. I jest to dla mnie najgorszy z możliwych scenariuszy gdyż w 99,9% winne jest jednak radio :( a nie akternator czy coś innego. Wyjmowałem wszystkie bezpieczniki po kolei aż doszedłem do ostatniego kiedy to pobór spadł do 0.07 (bezpiecznik nr 22). Sprawdzałem to chyba z 5 razy i za każdym razem było tak samo, wymontowałem też radio i go odpiąłem i pomiar wykazywał 0,07- 0,08 a z podłączonym radiem było 0.30 - 0.40
Teraz to dopiero mam problem bo radio kosztuje 500zł a taki alternator to góra 100zł
mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

08 Paź 2011, 10:54

ale moze to niejest wina samego radia tylko kwestia jego podłączenia? powinienes miec prad slaly prad po zaplonie i mase..a u Ciebie jak jest z podlonczeniem?
^^Marcin^^
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 84

08 Paź 2011, 18:28

radio jest podłączone ok bo dziwne żeby 2 miesiące po podłączeniu same kabelki się przepięły :D . Zmieniliśmy zasilanie i teraz radio można włączyć tylko na włączonym zapłonie. Prądu nie kradnie a na dodatek się nie kasują stacje.
mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Lis 2011, 12:37

mirko50 napisał(a):Zmieniliśmy zasilanie i teraz radio można włączyć tylko na włączonym zapłonie. Prądu nie kradnie a na dodatek się nie kasują stacje.

jeśli chcesz by pamiętało ci stacje i włączało się radio bez kluczyka musisz podpiąć kabelek zasilania i pamięci pod kabelek gdzie jest stały plus. Nie sugeruj się kolorami kabli bo ja mam tak że żółty mam z czerwonym a czerwony z zółtym.
Maki
Początkujący
 
Posty: 243
Miejscowość: z daleka

17 Lis 2014, 20:10

Witam, odkopię trochę temat może nie dostanę bana za to, coś mi kradnie prą w ciągniku rolniczym, dokładnie to 0,3A, winowajcą okazało się radio tak jak u autora tematu, jak je podłączyć żeby nie ciągnęło prądu na lewo?
karolnomad
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Astra G
Silnik: 1.4 twinport 90KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006