Coś w miarę młodego do 30 tysięcy... opel, fiat? Może coś jeszcze?

10 Lip 2018, 10:35

Po długiej przerwie znowu kolejny dylemat z kupnem auta. Tym razem zamiast się skupiać na mocy, której i tak nie będę wykorzystywał zaczynam się zastanawiać może nad kupnem czegoś w miarę "młodego" (czyt. nie 20 latka).
Budżet zakładam 30 tysięcy, pakiet startowy będę miał osobno.

Teraz może wyjdzie ze mnie cebulactwo i kosmiczne wymagania, ale czas idzie do przodu a samochody z roczników 2000 już mają bagatela 18 lat :P a wydaje się, jakby to było wczoraj.

Do sedna.. Póki co w budżecie do tych 30 tysięcy przychylnym okiem spoglądam na opla astrę j z benzyną 1.4 turbo, która fakt jest zamulaczem nieco z racji potężnej wagi, ale teoretycznie powinno mi wystarczyć. Oprócz tego w podobnych rocznikach idzie kupić bravo z t-jetem ale w fiacie dziwnie się w środku czuję.

Oprócz opla w podobnych rocznikach i pieniądzach idzie w ogóle kupić coś normalnego? Vagi i pochodne z tsi i tfsi mnie odrzucają samymi opiniami o silnikach, na francuskie nie patrzałem specjalnie.

Za czym mógłbym się jeszcze porozglądać? Generalnie mocnym kryterium u mnie jest wnętrze, które musi mi się podobać, z zewnątrz już mniej, astra j w hatchbacku jest brzydka jak noc, ale w środku wygląda całkiem przyzwoicie, ponieważ jestem jedynym człowiekiem w kosmosie, który docenia mnogość przycisków a nie konieczność mazania palcem po ekranie w celu znalezienia jakiejś opcji (najwyraźniej mentalnie ciągle jestem w latach 90) :)
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

10 Lip 2018, 10:46

Astra J brzydka? Co najwyżej powiedziałbym, że jest nudna, ale to kwestia gustu. 30 tys.to trochę mało na 1.4T, czekają Cie auta pofirmowe, ściągnięte z zagranicy i z przebiegiem powyżej 200 tysięcy. Z tej dwójki wybrałbym Bravo.
Alternatywnie Golf VI z... 1.4 TSI 122KM. Robisz łańcuch rozrządu i jeździsz w miarę bezproblemowo.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Lip 2018, 10:48

Megane 2.0T? Tylko nie wiem jak z budżetem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Lip 2018, 12:08

Kierując się 2gim wersem mojego 1wszego wpisu. Z tej trójki tj. astra j 1.4 T, bravo 2 1.4 T-jet czy golf 6 1.4 tsi pod względem wyglądu wnętrza najbliżej mi do golfa biorąc również pod uwagę pasujący mi wygląd zewnętrzny, który jest nudny, opatrzony lecz przez to nie ma jakiś punktów, które mogą mi się niezbyt podobać np jak tył w astrze hb czy bravo.

Faktycznie nie ma co się bać o ten 1.4 tsi? Rozrząd to akurat dla mnie sprawa pozakupowa, w każdym aucie wrzucam to w pakiet startowy tak czy inaczej a po sprzedaży audi powinno wystarczyć na dość porządny pierwszy serwis. Spalanie raczej podobne we wszystkich trzech autach, na lpg mi niespecjalnie zależy robiąc 12 tysięcy rocznie z czego 7km do pracy w jedną stronę bez korków. Automat dsg w takim małym tsi w ogóle ma jakikolwiek sens czy skupiać się na manualnej skrzyni jeżeli faktycznie padnie już na tego golfa, pewnie przy tym silniku te dsg jest nastawione na jakąś tam oszczędność paliwa a nie na osiągi jak w gti i pochodnych :)

Pomimo tego, że w oczy znowu zagląda nudny niemiec (golf) zachęcam do dalszej dyskusji o ile są jakieś przyjemne auta, jeszcze troszkę czasu sobie daję na zakup.
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

10 Lip 2018, 17:07

Citron napisał(a):Faktycznie nie ma co się bać o ten 1.4 tsi?


Na start robisz rozrząd a później tylko lejesz olej :ok: no i pewnie głowicę trzeba będzie wyczyścić

Popatrz na lancię deltę, civic'a 8,

zerknij też na c30 chociaż znalezienie czegoś z benzyniakiem może nie być łatwe
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

10 Lip 2018, 17:13

A nie lepiej iść w A4 B6 1,8T?
w 1,4 tsi nie ma problemu z braniem oleju to nie jest 1,8 tsi czy 2,0 tsi
1,4 tsi 122 z turbiną ma problem z rozrządem tzn musisz wymienić komplet za 1500 zł i tyle te z kompresorem mają problemy z głowicami ale to te które mają po 150 i więcej koni.

http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=2401.0

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mocny, wytrzymały silnik - samochód do driftu
    Drugim istotnym elementem driftowozu jest silnik. Musi z łatwością wprawiać koła w ruch, dawać dużą moc, by nawet w poślizgu można było dogonić rywala i być niebywale wytrzymały. Moc samochodów driftingowych niejednokrotnie ...

11 Lip 2018, 00:30

Myślałem nad volvo zanim przyszedł mi do łba pomysł, żeby kupić max 10 letnie auto mając w kieszeni 30 tysięcy, a rozważałem s60 1 gen z turbobenzyną. Z volvo jest taki problem, że podobają mi się wyłącznie te starsze bez tego 'wodospadu' w środku czy jak to się nazywa, odpycha mnie nieco. Lancia trochę chyba kobiecy wózek albo dla stylisty czy fryzjera.

Volvo, które być może rozważę jako auto po tym co teraz chcę kupić to s80 2gen, które jest w swej prostocie dla mnie piękne.

Civic dla mnie skończył się na 7 generacji w coupe jeżeli chodzi o wygląd, chociaż i tak sentyment do 6 pozostał, ufo nie dla mnie.

Temat rozrządu czy eksploatacyjnych rzeczy jak dwumas, wielowahacz itd to dla mnie nic strasznego, lubię mieć zadbane auto i o takie rzeczy zawsze dbałem, a 1500 zł wydane przy moich przebiegach raz na 4 lata to żaden koszt :)

Co do kupna a4 to jedyna generacja jaką bym widział u siebie to b8. B6 i b7 jakoś do mnie nie trafiają, zwłaszcza złażący lakier z przycisków we wnętrzu, w b5 potrafili zrobić tak żeby wytrzymało. Chociaż znając rynek im nowsze auto tym gorzej z takimi rzeczami.

A z fordów coś? Focus II po lifcie, mondeo mk4? Jak to jest w takich pieniądzach, kaszanki?
Citron
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 547
Zdjęcia: 14
Prawo jazdy: 02 03 2010
Auto: Lexus IS250 II
Silnik: 2.5 V6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2006

11 Lip 2018, 01:03

Z Fordów np:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Jak chcesz mieć trochę mocy pod butem i lubisz dużo przycisków.

Ew. Mondeo MkIV 2.5T.
azzurro
Aktywny
 
Posty: 340
Auto: Jeansowe kombi