Cougar - dlaczego mało kto o nim może coś powiedzieć ?

04 Gru 2009, 23:37

Witam !
To jest mój 2 temat min o Cougar. Ten jest w innym dziale ale chce się dowiedzieć co nieco o tym samochodzie. Śmiało stwierdzam fakt, że mało kto o tym samochodzie może coś powiedzieć. W internecie można znaleźć informacje o nim ale zazwyczaj sprzed kilku lat. I najczęściej opnie ludzi którzy kupili go w salonie albo z przebiegiem ok 50000 co za tym idzie dali dość duże pieniądze i raczej spalanie +3 litry w tą czy w tą nie robiło im różnicy i mówili że samochód mało pali.
Chce się dowiedzieć o nim co nieco na dzień dzisiejszy, czyli po ok 10 latach jak jest na rynku. Ile wynosi spalanie w silniki 2.0 jaki 2.5, bo twierdzenie że pali równe 9 litrów raczej mnie nie przekonuje bo wątpię żeby 170 koni tyle paliło. Jak jest z LPG ? Czy jest wstanie spalać np. 15 l gazu? Jak jest w mieście i na trasie ?
A co z jego prowadzeniem, komfortem, ogólnym użytkowaniem ? Widziałem go kilka razy i powiem że robi wrażenie, tym bardziej że nie kosztuje ogromne pieniądze- jak na tamte czasu to cud image, nie wiem dlaczego nie zrobił "kariery" samochodu sportowego. hmm
Proszę bardzo o opinie, rady, przestrogi, bo jestem nim zainteresowany i nie wiem czy się zdecydować.
Dziadzia
Nowicjusz
 
Posty: 27

09 Gru 2009, 21:53

Po pierwsze primo. Najlepiej zapytaj w klubie Cougara, tam znajdziesz najwięcej informacji.
Po drugie primo. Jak możesz w ogóle pytać o zamontowanie gazu do samochodu z założenia sportowego? To tak jakbyś kupował ciepłe kapcie do domu i pytał czy możesz nimi chodzić po błotnistym lesie...

Mnie Cougar podoba się w miarę, jest za bardzo "pocięty". Jeśli szukasz samochodu sportowego w tej cenie to zdecydowanie kieruj się w stronę japońskiej motoryzacji - np. Mazda MX-6 lub mniejsza MX-3.
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam

09 Gru 2009, 22:43

Hmm a może nie stać mnie na codzienna eksploatacje tego samochodu... który jak sądzę będzie palił ok 15 litrów na 100 km przy takiej mocy i takim silniku, a tym bardziej że nogi nie mam lekkiej i lubię posłuchać silnika na obrotach dochodzących do 6 tysięcy- w takim wypadku to jeszcze więcej spali.
Co innego jak ktoś kupuje samochód sportowy z salonu który jest wtedy bardzo drogi i w wówczas sam bym się dziwił że ktoś do niego wkłada gaz, bo szkoda samochodu. Na dzień dzisiejszy Cougar nie jest drogim samochodem ok 16 tys i mam w miarę dobry egzemplarz... no i w porównaniu np. z jaką astra II bądź golfem czy czym w podobie mam duży zapas pod nogą i v-max dochodzący do 240 km.h - no oczywiście kosztem spalania.
A i dzięki za pomysł, raczej odezwę sie na forum Cougara bo o tym nie pomyślałem :) :oops:
Dziadzia
Nowicjusz
 
Posty: 27

10 Gru 2009, 00:01

Dziadzia napisał(a):a może nie stać mnie na codzienna eksploatacje tego samochodu

Wniosek: nie kupuj tego auta ;) Bez urazy, piszę zupełnie szczerze, jeśli interesuje Ciebie ekonomia to omijaj auta, które muszą wypić, aby pojechać. Nie da się mieć wszystkiego w jednym ;) Jeśli chcesz koniecznie Cougara to kup tego, który mniej pali - z mniejszym silnikiem. Ja tak właśnie zrobiłem z moją Mazdą MX-6 i zamiast 2,5 V6 kupiłem 2,0 I4 (ps. tak, żałuję teraz ;). Daję jednak moją rękę do ucięcia, że za kilka tygodni wejdziesz na dowolne forum i napiszesz "jak zwiększyć moc?" :P
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam

10 Gru 2009, 15:56

No może i masz racje... i w tym że nie zmieszczę wszystko w jednym również, dlatego mam dylemat i chce się dowiedzieć co nieco o nim :)
Właśnie po to żeby nie pisać za jakiś czas na forum jak zwiększyć moc ;p
No to że jestem jeszcze nie doświadczonym kierowcą też jest na moją nie korzyść i przemawia za tym żeby go nie brać... no ale ten dźwięk V6, min 170 Km i ten wygląd bezcenne aż dreszczyk przechodzi i nie zrozum meni źle bo nie chce takiego auta dla "kogoś" tj dla szpanu bo to akurat najmniej mnie obchodzi ale sama radość z jazdy to jest coś, a za wszystko inne zapłacisz Karta **** (jak masz coś na koncie xD )
Dziadzia
Nowicjusz
 
Posty: 27

10 Gru 2009, 20:21

To jestem w stanie zrozumieć w pełni :) To może skusiłbyś się na Mazdę MX-3 z motorem 1,8 V6 (K8) lub 2,0 V6 (KF)? Jak mocy będzie mało to wkładasz zwykłe 2,5 V6 (KL) lub silnik japoński 2,5 V6 (KL-ZE). Ten ostatni dysponuje mocą ok. 200KM i robi naprawdę spore zamieszanie :) Do tego auto bezawaryjne i części tanie.
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    IF gold award nagroda stylistyczna dla Audi A3
    Najnowsza wersja Audi A3 została ponownie nagrodzona za nowoczesną stylistykę. W oczach jury przyznającego nagrody iF, zarówno wnętrze, jak i wygląd zewnętrzny tego kompaktowego modelu z Ingolstadt, wyznacza zupełnie ...

10 Gru 2009, 22:14

Nie no co Ty, z pewnością nie wezmę mazdy z tych starszych roczników. Nie mój gust że tak się wyrażę. Może i samochód dobry i dysponuje tą mocą ale to nie to :)
A teraz siedziałem dłuższy czas na forum Cougara i dowiedziałem się dużo ciekawych rzeczy :) min. że spalanie w 2.5 V6 w mieście nie przekracza 14 l :lol: a w trasie ok 9 :) czyli może być :) i takie auto to jeszcze jestem w stanie utrzymać, a oczywiście mowa o benzynie ale gazik tak w 16 litrach w mieście na pewno się zmieszczę :) - no to wynika z informacji zamieszczonych na tamtym forum ;p
Dziadzia
Nowicjusz
 
Posty: 27

10 Gru 2009, 22:47

Dziadzia napisał(a):Hmm a może nie stać mnie na codzienna eksploatacje tego samochodu... który jak sądzę będzie palił ok 15 litrów na 100 km przy takiej mocy i takim silniku, a tym bardziej że nogi nie mam lekkiej i lubię posłuchać silnika na obrotach dochodzących do 6 tysięcy- w takim wypadku to jeszcze więcej spali.
Co innego jak ktoś kupuje samochód sportowy z salonu który jest wtedy bardzo drogi i w wówczas sam bym się dziwił że ktoś do niego wkłada gaz, bo szkoda samochodu. Na dzień dzisiejszy Cougar nie jest drogim samochodem ok 16 tys i mam w miarę dobry egzemplarz... no i w porównaniu np. z jaką astra II bądź golfem czy czym w podobie mam duży zapas pod nogą i v-max dochodzący do 240 km.h - no oczywiście kosztem spalania.
A i dzięki za pomysł, raczej odezwę sie na forum Cougara bo o tym nie pomyślałem :) :oops:

A Ja do "popisów" kupiłem Calibre :mrgreen: , i powiem Ci tyle że ty wydasz o 5 tys. więcej, będziesz miał o 50KM mniej, i spalanie większe w mieście średnio 1,5l BP a na trasie od 1-2L
Jak to ująłeś "za wszystko zapłace kartą MasterCard, lecz miny w Tato wozach bezcenne" czym Ty chcesz się popisać, i czym przycisnąć? a po drugie jeżeli będziesz tak trzymał na obrotach jak piszesz, to spalanie w mieście będzie ok 17l BP a nie 14 o LPG nie wspomne, i tak jak pisał pawelMX6 jeżeli ktoś kupuje taki samochód to nie zakłada LPG
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

11 Gru 2009, 00:29

artj, LETa masz? Calibra to (mimo ogólnej opinii) dla mnie jedno z najładniejszych coupe w serii. Sam chciałem kupić kiedyś, ale niestety kiepska fama mnie zniechęciła. Jeśli masz LETa i wygląda seryjnie to już Ciebie lubię :D
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam

11 Gru 2009, 07:08

A dziękuje, tak seria tylko lampy przód angeleye, tak mam LET-a po prostu ten silnik mnie tak nakręcił że musiałem mieć, i nieważne jaka opinia jest o tym aucie, Ja i tak je lubie :razz:
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Miejscowość: Polska

11 Gru 2009, 11:20

Jedno co wiem o Cougar to że nie jest sportowym samochodem. Bardziej sportowa od Cougara jest Vectra B 2.5V6 (170KM) nie wspomnę o i500 (200KM).

Cougar jest cięższy od Vectry o prawie 100kg w wersji podstawowej (2.5V6) i 10kg cięższy od pełnej wersji CDX. Współczynnik oporu powietrza dla Vectry B wynosi 0.28 (Calibra 0.26) a Cougar 0.32. Niestety nic nie zmieni faktu że Cougar to obcięte Mondeo wymieszane z Mazdą MX-6 a do tego mocno niedopracowane przez co sprzedawał się nie najlepiej i szybko traci na wartości.
agrafek
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Krakow

11 Gru 2009, 12:31

agrafek napisał(a):Cougar to obcięte Mondeo wymieszane z Mazdą MX-6

Probe mk.1 i mk.2 były konstrukcyjnie prawie takie same jak Mazdy MX-6 GD i GE. Cougar jest konstrukcją Forda, opartym właśnie na Mondeo. Poza tym w przypadku Cougara chodzi przede wszystkim o formę, nadwozie coupe. Vectra nie ma tutaj najmniejszego podejścia.

artj, i dobrze :) W sumie to gdybym kupował LETa to też miałbym gdzieś wszystkie opinie :)
pawelMX6
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 375
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Gdynia
Auto: Nie mam

11 Gru 2009, 13:07

Pije do tego że Cougar nie jest sportowym samochodem. Bo jakim cudem jeżeli przeciętny sedan ma lepsze osiągi i zawieszenie.

Faktem jest to że Cougar ma ładne nadwozie. Ale jak w każdym przypadku... Wygląd to nie wszystko.
agrafek
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Krakow

11 Gru 2009, 14:36

He ale nikt nie twierdzi że w 100 % Cougar to sportowy samochód bo gdy tak było to miał by ponad 200 KM i z pewnością był by lżejszy, bardziej twardy i ogólnie miał lepsze osiągi, a co do tego że jest zbudowany na płycie od mondeo to chyba normalne, bo przecież bo ford tak jak mazda buduje samochody na tych samochody płytach podłogowych....
No ale nie mów mi że przeciętny sedan ma lepsze osiągi od niego, no weź przestań. Jeżeli tak to pokaż mi go w tej cenie.
A o Calibrze to nie wspomnę.... można już kupić za 5000 zł. I większość, a raczej wszystkie wyglądają jak z pod remizy strażackiej... niestety taka jest prawda. Każdy zderzak w innym kolorze, spojler wysokości 2 m i tłumik który ryczy jak... nie powiem co.
Może w niektórych wersjach (której i tak nie widziałem) mają po 200 KM ale to są wyjątki nad wyjątkami, może twoja wygląda jak cudo no ale to tez potwierdza regułę.
A i dodam że nie chce sie popisywać bo nie będzie czym tak jak to powiedziałeś. Niestety nie mam do wydania 100 tys zł że mam do wyboru jakieś super autka. Sądzę że dobrym rozwiązaniem jest Cougar. A dlaczego jesteście tak uprzedzeni do LPG ? Jeżeli jest sekwencja i dobrze założony gaz tj. u fachowca to bywa tak że nawet nie odczujesz różnicy na czym jedziesz... a w portfelu na pewno zauważysz że trochę grosza zostało tym bardziej że 2.5l mało nie pali.
Dziadzia
Nowicjusz
 
Posty: 27

11 Gru 2009, 15:09

Dziadzia napisał(a):No ale nie mów mi że przeciętny sedan ma lepsze osiągi od niego, no weź przestań. Jeżeli tak to pokaż mi go w tej cenie.


Chodzi mi o Vectrę o której pisałem wcześniej (2.5V6), w tym samym czasie salonowa była tańsza od Cougara. A nie jestem pewien czy nawet i500 nie była tańsza :-) I dalej kosztuje mniej od Cougara jako używana. Uważam że Probe było zdecydowanie bardziej udanym wynalazkiem jak Cougar. Ale wtedy Ford potrafił budować naprawdę dobre usportowione samochody dla każdego.

Popieram to co pisze Paweł :

pawelMX6 napisał(a):Dziadzia napisał/a:
a może nie stać mnie na codzienna eksploatacje tego samochodu

Wniosek: nie kupuj tego auta Bez urazy, piszę zupełnie szczerze, jeśli interesuje Ciebie ekonomia to omijaj auta, które muszą wypić, aby pojechać. Nie da się mieć wszystkiego w jednym


Znajomy tak kupował Range Rovera 4.6 HSE, owszem przy delikatnej jeździe spalanie było zadziwiająco niskie między 10 a 14 litrów... Do czasu jak zachciało mu się docisnąć mocniej gazu i uderzyła go dość mocno brutalna rzeczywistość. Dynamiczna jazda kosztowała go prawie 45l/100km. Nie licz na to że pojeździsz dynamicznie Cougarem ze spalaniem niższym jak 25 litrów na setkę.
agrafek
Początkujący
 
Posty: 53
Miejscowość: Krakow