Coupe do 15 tyś

28 Mar 2019, 10:47

a było gdzieś napisane, że ma być RWD ? Osobiście też wolę napęd na tył ale nie doczytałem aby było to istotne dla autora wątku
tomsal
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: BTW

28 Mar 2019, 11:07

Kupeta aż się prosi o tylnaped. :naughty:
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Mar 2019, 11:27

Ostatecznie stanąłem przed wyborem tych aut: Opel Bertone, Toyota Celica, Hyundai Coupe i Lexus is200. Analizując wszystkie za i przeciw, które ostatecznie byście mi polecili?
DaffyDuck
Nowicjusz
 
Posty: 12

28 Mar 2019, 11:40

Ja zdecydowanie Lexus. Sam szukam gs430 więc wiem ile są te auta warte i jak wysoko stoją z bezawaryjnością. Jeśli przegladales wpisy dzidy to sam zauważysz że utrzymanie tego auta jest śmiesznie niskie w porównaniu co dostajesz. Jakby nie było to jest to toyota ...zapomniałbym o jeszcze jednym. Silniki w Lexusie nadają się do gazu tak jakbyś tam chciał LPG zamontować. Opla bym wykreślił na samym wstępie ze względu na napęd w złym miejscu i ułamek tego ile frajdy daje is.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Mar 2019, 12:21

Jeśli nie ścigasz się spod świateł to is200 może jak najbardziej być, ale raczej w automacie. Poczytaj watek: "naprawa skrzyni manualnej" na lexus-forum. Automat trochę zamula i ma 4 biegi, ale w manualu to auto to też muł, chyba że je cały czas wysoko kręcisz. Spalanie benzyny średnie 10l w trybie mieszanym przy oszczędnej jeździe. Na LPG w trasie poniżej 10l LPG ciężko zejść o ile w ogóle się da - ale co to za jazda. Osobiście bym kupił drugi raz IS200, ale w automacie. Co do rdzy to lecą końcówki progów i nadkola wewnętrzne/wnęki bagażnika.
rbkt666
Początkujący
 
Posty: 168
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 11 04 2011
Przebieg/rok: 21tys. km
Auto: Miata NBFL
Silnik: 1.6 110KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Mar 2019, 12:25

Zawsze można upolować is300 z 2jz-ge pod maską :happy:
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Mar 2019, 13:32

A jak już brać tego Lexusa to z jakim silnikiem i skrzynią? Do 15 tyś strasznie mało tych aut a jak już są to kombi albo z jakimiś defektami.
DaffyDuck
Nowicjusz
 
Posty: 12

28 Mar 2019, 13:39

Tutaj zbyt dużego wyboru nie masz - is200 z manualem. O automat może być ciężko, bo... jest pancerny, przez co poszukiwany. O is300 możesz zapomnieć, bo to budżet mniej więcej x2
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Mar 2019, 13:42

Jak masz kombi czyli sportvagon to najczęściej siedzi tam właśnie 3.0 i automat (pancerny). Ponad 200KM malutkim pudełeczku ...nawet wygląd kombi rekompensuje ten silnik ale jak nie chcesz to proszę...pierwszy z brzegu [link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]

Tych aut jest mało bo się ich ludzie boją...no bo Lexus a co to jest? Pewnie się psuje no i luxusowe to pewnie części w opór drogie. Tak naprawdę nic kompletnie o marce nie wiedzą i wola kupić (sorki za porównanie) złompla. W tym aucie się wyróżniasz a jednocześnie nie targa Cię to po kieszeni.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Mar 2019, 14:10

hahaha serio wyróżniasz się w starym IS200 ? :) chyba lekka przesada.
Miałem okazję jeździć leksusem is200 (w manualu) jakieś 5 lat temu co prawda tylko przez tydzień ale doprawdy nie rozumiem tych wszystkich zachwytów nad tym autem.
Dla mnie zwykły sedan, ani ładny ani brzydki (no dobra światła ma brzydkie ale to jest zasługą agrotuningów, które wzięły się później). Jakość wykonania środka średnia + , Silnik 150 km ? Szału nie ma. Zaleta, że RWD ale z tą mocą nie polata się bokami nie wiadomo jak.
Dlatego rada dla chcącego kupić taki model. Najpierw to postarałbym się o możliwość rundy takim wózkiem (aby sprawdzić czy w ogóle pasuje) - z resztą jak przy każdym innym wyborze auta.
Nie wypowiadam się na temat usterek i kosztów eksploatacji bo nie miałem z tym do czynienia.
tomsal
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: BTW

28 Mar 2019, 14:19

A bertone Hyundai i celica to niby są od IS lepsze? opel to nadal opel i nie wyróżnia się niczym. Hyundai na siłę jakoś tam wygląda ale nic więcej w zasadzie nie proponuje. Celica jest typowo coupe w zasadzie nic się nim nie przewiezie. W is 200 przynajmniej silnik jest podatny na modyfikację i montaż turbo to żaden wyczyn dla niego.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Mar 2019, 14:28

przeczytaj uważnie. nie napisałem że opel czy toyota są lepsze, a jedynie zanegowałem gloryfikacje starego IS200. Turbo powiadasz... do auta za które ktoś chce zapłacić 15k będzie wkładał suszarkę i ile za taki projekt musi położyć 10k? Sorry ale na różnych forach co jakiś czas pada pytanie o dołożenie doładowania do silnika NA. 95% to tylko pytania.
tomsal
Nowicjusz
 
Posty: 45
Miejscowość: BTW

28 Mar 2019, 14:33

Już się trochę pogubiłem :o Jeszcze zobaczę tą 406, co ja wyróżnia na tle konkurencji? Chyba że macie jeszcze jakieś inne alternatywy?
DaffyDuck
Nowicjusz
 
Posty: 12

28 Mar 2019, 14:34

Gloryfikuje bo uważam że to bardzo dobre auta oferujące o wiele większą bezawaryjność niz BMW czy Audi.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Mar 2019, 14:35

Posiadałem 406 Coupe 2.0, a obecnie posiadam 406 Coupe 3.0 V6 w dość mocno obecnie poszukiwanej edycji Settant"anni więc mogę się trochę wypowiedzieć na temat tego auta.

Silnik 2.0 nie do zabicia, ale dynamiką nie grzeszy..
Poliftowe 3.0 V6 XFX ES9J4S 207KM z VVT z wprawną zmianą biegów robi jakieś 7 sekund do setki, po wywaleniu katalizatorów niemonitorowanych + dolot pucha BMC odnotowywano przyrosty mocy na poziomie ~10%, silnik również dobry, lecz polecam zmianę oleju co 10kkm ze względu na zmienne fazy

Przy 2.0 średnia z 15kkm na LPG to 11.8l/100km, w 3.0 V6 obecnie jest 13.5l /100km ale dużo więcej jeżdże po mieście i lubię depnąć, w obu przypadkach sam zakładałem LPG więc różnica jest śmieszna.

Części do zawieszenia śmieszne tanie, tarcze/klocki zarówno do 2.0, jak i Brembo w 3.0 też nie są drogie.

Generalnie auta bez przygód blacharskich (a o takie ciężko) nie mają problemów z korozją.

Sam mając takie pieniądze miałem możliwość wyboru oklepanego już wszędzie E46 lub kupno czegoś, co przynajmniej kogoś zaciekawi, więc wybór był dość prosty :)

A właśnie, auto mam na siebie, wiek 19 lat, dodany ojciec jako współwłaściciel - 1330 zł za OC, więc chyba niewiele. Za BMW pewnie byloby więcej
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001