Witam. Mam 18 lat zrobiłem prawko i przyszedł czas na zakup samochodu. Na początku myslałem nad jakims hatchbackiem ale jakos nie znalazłem niczego ciekawego teraz zastanawiam sie nad jakims coupe do 5 tys zł. Od samochodu wymagam zeby był w miare ekonomiczny (moze byc mały silnik lub instalacja gazowa).Narazie wpadło mi w oko BMW e36 316 honda civic V seat cordoba 3 drzwiowa(ale tych mało widziałem). Pytanie jest takie co jeszcze byscie dorzucili do grona poszukiwan lub które z wyzej wymienionych było by dobra decyzja.Jesli znacie jakis samochód który nie jest w coupe a tez by wydawał sie dobrym rozwiązaniem mozecie napisac. Z góry dzieki czekam na propozycje
Polecę to co zawsze polecam dla szukających bardzo tanich, ekonomomicznych coupe. Opcje dwie: Civic V Coupe 1.6, Celica V Sti 1.6 Wstawię tu moje porównanie które już kiedyś wstawiałem.
Toyota Celica 1,6 STi
Silnik 4A-FE, moc 105KM/6000obr., maks. moment 142Nm/3200obr., 1200kg wagi, 11s do setki.
+ sportowe pochodzenie. + ocynk, mało kłopotów z rdzą. + dynamiczność przy niższych obrotach wystarczająca do jazdy na co dzień po mieście. + wygląd. + wygląd. + wygląd. + jw. i otwierane światła. - części i zamienników mniej i trochę droższe. - w porównaniu osiągi, zbliżone do... "domowej" Corsy 1.4. - w warunkach mieszanych, może palić minimalnie więcej od Civica.
Honda Civic V Coupe 1,6 ESi VTEC:
Silnik D16Z6, moc 125KM/6600obr., maks moment 142Nm/5200obr, 1060kg wagi, 8,7s do setki
+ dosłowny zalew części, zamienników, akcesoriów. + osiągi porównywalne z niektórymi autami 2.0 bez turbo. + przy kręceniu - rakieta. + ogromny potencjał silnika, jak chodzi o tanie ponoszenie mocy. + śmieszne spalanie przy niskich obrotach. +/- Vtec od 4800 obr. - powyżej 5k spalanie przestaje być śmieszne. - wysoko maksymalny moment, kiepska dynamiczność na niskich obrotach. - rdza która jest wrogiem nr. 1 tych aut. - auto nie brzydkie, ale na pewno mniej się wyróżnia i jest tego dużo więcej na ulicach.
Jak szukasz auta przede wszystkim dynamicznego, to Civic. Jak stawiasz na wygląd, to Celica. To BMW, auto które swoje waży, z silnikiem 1.6, jeszcze z gazem, nie będzie bardziej dynamiczne od szarej masy gofów i innych aut jeżdżących po drogach. To samo można zarzucić Celice, ale za nią nie ciągnie się bardzo niepochlebna stereotypowa opinia i autko w pewnych kręgach wręcz legendarne z ciekawą rajdową przeszłością, oczywiście też nie w tej wersji silnikowej.
PS: Jak coś polecacie, róbcie konstruktywne opinie, porównujcie wady, zalety, a nie "bo ładne" i kropka. Ładnych aut jest sporo, a chyba nie tylko o to autorowi chodzi.
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz" "Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Dzieki za to porównanie.Wczesniej go nie widziałem . Tak naprawde nie potrzebuje czegos co by sie specjalnie wyróżniało na ulicy i robiło szał tak jak v-tec bo od szybszej jazdy mam motocykl.
Lexus LS - limuzyna dla Prezesa Limuzyny pełnią nie tylko funkcję reprezentatywną. Z jednej strony są to samochody naszpikowane najnowszą technologią i rozwiązaniami inżynieryjnymi, z drugiej – najlepsze modele oferują coś więcej, niż tylko technikę. ...
Seat Ibiza,przyciemnisz szybki,wrzucisz jakieś dobre koło,gleba i można śmigać. [link do oferty na Allegro wygasł] [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] linki tylko przykładowe.
Atreyu czytaj dokładnie bo w 1poście jest napisane: "Jesli znacie jakis samochód który nie jest w coupe a tez by wydawał sie dobrym rozwiązaniem mozecie napisac."
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Coupe są zwykle nastawione na sport. Sportowe auta, lub te o aspiracjach, są zwykle droższe niż te zwykłe. Starszych aut też to się tyczy. Chcesz ekonomię/gaz, to odpadają dziesiątki sportowych coupe w stylu Nissana 200SX, ewentualnie są jeszcze małe auta, pokroju CRX'a, 100SX, czy MX-3, ale to takie małe "wypierdki".
"Kup mocne sportowe auto, załóż gaz" "Nawet dobre zapalniczki są na benzynę"
Czyli dokładniej sie określając według powyższej definicji poszukuje nie zbyt duzego auta o przyzwoitych kształtach ( unikajac słowa coupe) najlepiej 2/3 drzwiowego choc niekoniecznie które dobrze znosi lpg bedzie miało chociaz wspomaganie i centralny zamek do 5 tys
Ja polecam bmw E30, auto daje wiele frajdy z jazdy, no i ma RWD, pojeździsz trochę i kiedyś można wrzucić większy silnik np. 2.8 [link do oferty na Allegro wygasł]
wiec tak mineło troche czasu troche przemyslałem temat i nastąpiła zmiana planów wiec tak pogodziłem sie juz z mysla ze coupe nie spełni moich wszystkich wymagan wiec raczej odpada wiec zostały małe sedany i hatchbacki wymagania co do silnika sie nie zmieniły nie musi robic szału ma byc głównie ekonomiczny ale zalezało by mi na ok.60-70 KM.Wytypowałem narazie 3 samochody -golf III -polo III" -seat ibiza II i teraz troche pytan co jest mniej awaryjne i tansze w utrzymaniu czy te auta dobrze znoszą gaz(chciałbym kupic juz zagazowane auto) które w tej cenie jest najbardziej dostepne i w sumie które byscie wybrali ew. na co zwrócic uwage przy zakupie tych aut jesli macie jakies propozycje co do podobnych aut napiszcie Jeszcze jedno. Z pewnych powodów budżet troche sie zmniejszył do 4 tys a najlepiej chciałbym wydac jeszcze mniej ( zbliza sie zima jesli nie kupie samochodu z oponami zimowymi trzeba bedzie kupic itp) z góry dzieki
EDIT znalazłem cos takiego pojemnosc mi odpowiada i wyposażenie no i gaz tylko czy sie opłaca czy widzicie juz ze cos nie tak (oczywiscie od razu po zakupie zmieniłbym tłumik)[link do Tablica wygasł]i jeszcze taki mysle ze lepszy [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ostatnio edytowany przez franek193, 26 Paź 2011, 22:18, edytowano w sumie 1 raz
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.