CROSSOVER do 35tyś. Kilku faworytów. Który wybrać.

05 Sty 2012, 14:58

Witam Panowie.
Na starcie dziekuję za dzielenie się cennymi informacjami. Sporo czasu spędziłem na forum i znalazłem nie mniej cennych wskazówek. :)

Potrzebuje auta na 4ry łapy CROSSOVER, ale może byc też zwykłe 4*4
Mieszkam w górach i nie chce bać się zimy :wink:
Chce automatyczną skrzynie biegów + kombi. Preferuje benzyne do zagazowania, ale nie wykluczam też diesla.
Cena max 35tyś (włacznie z instalacją gazową)

Wypiszę chronologicznie moich wyselekcjonowanych faworytów. Proszę poprawcie mnie jeśli bładze. Doradzcie jakich silników, czego sie wystrzegać i na co zwracać szczególną uwage przy kupnie.

Audi Allroad 2.7T Wydaję sie byc najlepszym kompromisem pomiędzy właściwościami jezdnymi, prezencją, ceną i wygodą. 2.5 diesel odpada. Jak sprawdzić prawidłowe działanie pneumatycznego zawieszenia?
Subaru Outback 3 generacji. Ciężko będzie w tych pieniądzach dostać. Duży plus za napęd.
Alfa 159 Q4, lub 156 Q4 nie znalazłem nic na temat teo napędu...? :roll:
Volvo XC70 nie podoba sie mojej nażeczone, ale jestem w stanie ją przekonać :D
AUDI A4 B7 Quattro tutaj chyba diesle 3.0, lub 2.0
Volvo V50 AWD żadkość u nas ale jednak
Mazda 6 AWD również jest ich niewiele. Tutaj jestem ciekaw opini na temat napędu

Dodam ciekawostke

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Dziękuję i obiecuje dzielic się doświadczeniami po kupnie.
Dariusz85
Nowicjusz
 
Posty: 7

05 Sty 2012, 16:42

Jezeliu chcesz Outabacka z LPG, to tylko i wylacznie silnik 4 cylindrowy, a LPG zakladasz u Jako w Wawie, na forum Subaru masz do niego telefon.
A auto super pod wieloma wzgledami, moze popatrz tez za Foresterem II gen. A jezeli to nie musi byc cos SUV'owatego, to masz tez Legacy przeciez, mozesz go podniesc i masz Outbacka.

Jezeli ci pasuje autko wielkosci A4/V50, to tez masz Impreze, za 35k zl to kupisz cos fajnego bez problemu.

A co do filmiku, to o ile te autka byly na porownywalnych oponach, Audi wjechalo pewnie dlatego ze bylo najlzejsze, Impreza tez by wjechala pewnie, tym bardziej ze ma lepszy naped od Allroad i tez jest lekka.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Mozna powiedziec ze Subaryny sa w swoim zywiole, symetryczny naped + nisko polozony srodek ciezkosci i masz autko co sie perfekt prowadzi prawie ze w kazdych warunkach, zreszta wystarczy popatrzec na czasy WRX STI na Nurburgring.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N% ... _lap_times
Zaraz za M3, ktorego silnik jest o 100KM mocniejszy. Fakt ze WRX STI to nie to samo co zwykla Impreza, ale porownywane autka chowaja sie jak chodzi o prowadzenie. Juz nawet nie spominajac o wyniku Makkinena, ktory lekko zmodyfikowanym WRX STI wykrecil 7:55.(raptem 20KM pod maska wiecej dzieki innej turbinie) Osmieszajac GT-R szybszego o 1 sec.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

06 Sty 2012, 20:00

Jeśli chodzi o mnie to spośród subaru najchetniej wziąłbym Forestera. Pożądne toporne auto :wink: Ale muszę kierować się gustem mojej nażeczonej i niestety o ile do Volvo XC70 jeszcze ja przekonam, to do Forestera juz nie....
Outback, lub Legacy. Który silnik wybrać, i czym się kierować przy kupnie. Na co zwracać uwage?
Dziękuję
Dariusz85
Nowicjusz
 
Posty: 7

06 Sty 2012, 21:15

Silnik H4 tylko i wylacznie, jest duzo latwiej gazowalny i sporo mniej pali od H6. Masz dwa do wyboru - 2,0 i 2,5l. W Outbacku masz tylko 2,5l i rozne wersje tego silnika(mocniejsze i slabsze, SpecB jakies 250KM pod maska) ale z tym budzetem tylko i tak kupisz w najslabszej wersji, wiec nie ma sie co nad silnikiem rozwodzic. Ja bym unikal 2.0 136KM w przypadku Legacy, troche malo mocy jednak, ale to juz twoja sprawa.

W ASO bys musial sprawdzic przed zakupem, lub w jakims warsztacie co Subaru ogarniaja, zeby nie kupic parcha kompletnego(Anglik po przekladce, czy 2 wydzwonione wraki zlozone jako 1 samochod). Ale ogolnie silnik ma nie kopcic, nie stukac, automat zmieniac biegi plynnie i redukowac, nie szarpac przy ruszaniu, przy zwolnionym hamulcu toczyc sie do przodu/tylu w zaleznosci od pozycji D/R. Zawiszenie tez ma nie pukac, stukac,, zadnych drgan, sciagania na bok jak puscisz kierownice przy 100km/h, czy wibracji przy wyzszych predkosciach.

Duzo aukcji to sciemy, wersje STI(to akurat w przypadku Imprezy najczesciej), zawyzanie mocy silnika i itp. :D
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

07 Sty 2012, 10:20

Proszę doradzcie jeszcze jak sprawdzić prawidłowe działanie zawieszenia w Allroad i czy jest jeszcze coś godne rzetelnego sprawdzenia przed kupnem. Zdaję się wybiore spośród tych dwóch marek Subaru i Audi. Pozostaje szukać okazji. 8)
Dariusz85
Nowicjusz
 
Posty: 7

07 Sty 2012, 11:14

Stacja kontroli pojazdow i tyle, samemu to tylko mozesz sprawdzic czy je dobrze i odrazu pompuje, jak zmienisz wysokosc. Zawias w allroad moze i jest komfortowy, ale bardzo kosztowny w naprawie. I jak troche pogooglujesz to znajdziesz informacje o problemach z elektronika - czujniki czy zasniedziale styki.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan X-Trail - segment crossoverów
    Nowy model łączy w sobie uznane tradycje Nissana w segmencie 4x4 z nowymi rozwiązaniami technicznymi czerpiącymi inspiracje z przełomowych crossoverów marki. Wynikiem tego połączenia jest samochód definiujący ...

08 Sty 2012, 12:26

Przepraszam, że dalej ciągne temat. Znalazłem Mazde w dobrej cenie z gazem.
Nie wiem jednak nic na temat tego napędu i jakości jezdnych. Czy to napęd stały? Może konkurować z Legacy?
Załanczam linka

[link do oferty na Allegro wygasł]
Dariusz85
Nowicjusz
 
Posty: 7

20 Lut 2012, 20:28

Padło na MAZDA 6 2.3 i 16V 4WD 162KM.
Zawiodłem się na 3 sztukach Allroad, a subaru są relatywnie droższe(zadrogie na mój budżet)

Nie mam dużego doświadczenia w samochodach. Jest to mój pierwszy samochód z napędem na 4 koła i napewno nie ostatni.
Jazda zimą tym samochodem to bajka. Śmieje się sąsiadom w twarz :) :) Kiedy oni cofają, żeby wziąść wiekszy rozpęd i wyjechać. Ja zatrzymuję sie w połowie góry i ruszam z miejsca.
Kapitalny samochód/napęd na zaśnieżone górskie drogi.
A jazda w zakretach to zabawa :twisted:

Dosć twardo zestrojeone zawieszenie. Za twardo dla mnie, ale cos co dla jednego jest wadą dla innych zaleta.
Przejechałem 2600km. Jestem zadowolony i oby się to nie zmieniło.
Spalanie na dużyych mrozach 12.6 litra benzyny i gazu. Liczyłem średnią obydwu paliw, bo przy niskich temperaturach przeżuca na gaz po kilku minutach.
Pozdrawiam
Dariusz85
Nowicjusz
 
Posty: 7