Cruze Benzyna czy Diesel

24 Sty 2017, 22:01

Tak jak w temacie, który silnik polecacie 140 kucy benzyna czy 150 diesel.
Auto ma służyć głownie do jazdy po mieście i sąsiednich miastach.(okolice katowic) Jakoś dużo nie będę nim jeździć około 400 km/miesiąc.
mever12
Nowicjusz

Auto: Opel Corsa C

24 Sty 2017, 22:05

benzyna
Invi
Forumowicz VIP

Przebieg/rok: >50tys. km

24 Sty 2017, 22:07

A mógłbym prosić o lekkie rozwinięcie/uzasadnienie. Nie znam się to chciałbym usłyszeć dlaczego taki wybrać.
mever12
Nowicjusz

24 Sty 2017, 22:24

Wpisz na tym forum haslo czy na pewno stac mnie na diesla to zrozumiesz. Diesel i miasto to zlo. Nowoczesny diesel i miasto to tragedia. I nie ma co tu wiecej pisac. A ty kolego sprobuj sam zaglebic temat
diddy79
Zaawansowany

Prawo jazdy: 14 04 1999
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

24 Sty 2017, 22:26

OK dzięki za odp
mever12
Nowicjusz

24 Sty 2017, 22:26

1. Nowoczesne diesle posiadają filtry fap/dpf, które "zapychają" się przy miejskiej jeździe, koszty
2. Spalanie na krótkich odcinkach nie będzie dużo niższe niż benzyniaka - silnik diesla rozgrzeje się w zimie do temperatury pracy po 10km jazdy (nie stania w korku), stąd większe spalanie. Dodatkowo kwestia jazdy na niedogrzanym silniku nie jest raczej korzystna dla jego osprzętu
3. Kiedy przyjdzie Ci wymienić wtryski/turbo/koło dwumasowe to na każdą z tych części wydasz pięcioletnie "oszczędności" z tankowania
Jak diesel w ogóle brzmi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A tak poza tym, kwestia związana z nagrzewaniem silnika itd, zanim poczujesz ciepło z klimy to już dojedziesz na miejsce
Mnie ostatnio zakład pracy chronionej wyposażył w diesla, rękawiczki zdjąłem dzisiaj po 8km
Invi
Forumowicz VIP

• Ciekawe publikacje motoryzacyjne

Jak radzić sobie z podstawową obsługą samochodu?