W jakimś rankingu Dekry 9-3 był najmniej awaryjnym autem w swojej klasie
Saab w tych latach był własnością GM a z tego wynikają podobieństwa do innych modeli koncernu. 9-3 jest zbudowany na tej samej płycie podłogowej co vectra c (i nie tylko), także wiele rozwiązań konstrukcyjnych (min. niektóre wahacze, hamulce itd) są identyczne jak w ww. vectrze, signum, fiacie croma i AR159 (swoją drogą 159 z silnikiem tbi też możesz rozważyć). 9-5 to z kolei płyta podłogowa vectry b/calibry. Nie sądzę, żeby od znaczka saab'a auto mogło się psuć częściej
![Mr. Green :mrgreen:]()
1.8t/150, 2.0t/175 i 2.0T/210 to ten sam silnik. Pierwsze dwa różnią się wyłącznie programem, najmocniejszy ma inne turbo (w 210km siedzi turbo mitsubishi, w słabszych garret). Wersja 163km była robiona tylko przez rok, przy końcówce istnienia firmy, to już inny motor - a bezpośredni wtrysk i biturbo - napisałem wyłącznie jako ciekawostka bo auto z takim silnikiem jest nie do kupienia
Ryzyko jest takie jak w każdym innym aucie - kupisz szrota = będziesz remontował. Jeśli podejdziesz na chłodno do zakupu i kupisz sprawdzony sprzęt to będziesz zadowolony.