Czas na drugi samochód!

12 Gru 2016, 11:21

Cześć wszystkim! :)
Powoli zbliża się czas na rozstanie się z moją ukochaną Hondzią, co oznacza, że czas się też do Was wszystkich odezwać (Hondę kupiłem też dzięki temu forum i jestem bardzo zadowolony z tej decyzji). Chciałbym zostać na tej samej półce, lub wyższej, jeśli chodzi o moc, komfort i bezpieczeństwo. Bogatsze wyposażenie nie zaszkodzi, ekonomia też jest fajnym dodatkiem, ale wiadomo, nie można mieć wszystkiego.
Poszukuję autka najlepiej ok. 6-8 letniego, przebieg do 100k - 150k (chociaż jak auto pancerne to i 200k może być). Patrzyłem na Accordy VII, Volvo S60 i V50.
Budżet - ok 30-35k, może do 40k. Pomożecie? :)
Ostatnio edytowany przez Andrzej667, 12 Gru 2016, 12:33, edytowano w sumie 1 raz
Andrzej667
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Golub-Dobrzyń/Bydgoszcz
Prawo jazdy: 28 06 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civic 4d VIII
Silnik: 1,8 i-VTEC 142 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

12 Gru 2016, 12:29

Nie ma pancernych aut, ale te 100kkm będzie baaardzo ciężko znaleźć w aucie segmentu d (prawdziwe, bo perełek od handlarzy nie bierzemy pod uwagę).
Twoje propozycje są ok, ale tylko v50 jest tej samej klasy co civic, reszta to segment wyżej.
Od siebie dorzucę lagunę mk3 2.0/2.0T i citroena c5 III 2.0 (tutaj, gdyby udało się dorwać zawieszenie hydro komfort miałbyś na 3x wyższym poziomie :mrgreen: ).
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Gru 2016, 12:32

Fakt, miałem napisać na tej samej lub wyższej pólce, moje niedopatrzenie :)
Dzięki wielkie za zwrócenie uwagi ;)
Andrzej667
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Golub-Dobrzyń/Bydgoszcz
Prawo jazdy: 28 06 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civic 4d VIII
Silnik: 1,8 i-VTEC 142 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

12 Gru 2016, 12:34

Swoją drogą możesz też popatrzeć na saab'y 9-5 (opcja bardziej komfortowa) i 9-3 (wyrwiesz aero, tutaj trochę twardo, ale design kosmicznie dobry)
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

12 Gru 2016, 16:47

Jak w nich z bezawaryjnością? O saabach słyszałem różne rzeczy...
Andrzej667
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Golub-Dobrzyń/Bydgoszcz
Prawo jazdy: 28 06 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civic 4d VIII
Silnik: 1,8 i-VTEC 142 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

12 Gru 2016, 17:24

Napisz konkretniej bo nie za bardzo wiem do czego mam się odnieść
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota AYGO 2018 po modernizacji
    Nowe AYGO zachowuje rozpoznawalny znak X z przodu, który teraz stanowi mocną, trójwymiarową strukturę. Nowy projekt przodu auta otrzymał przeprojektowane przednie reflektory w stylu Keen Look ze zintegrowanymi ...

12 Gru 2016, 19:20

Wybacz nieprecyzyjność :)
Spojrzałem sobie na silniki 1,8t 150KM, 18,t BioPower 175 KM i 20,t 163 i 175 KM. Dają radę? Jak z zawieszeniem, układem kierowniczym, skrzynią i elektroniką. Jednym słowem, jakie jest ryzyko, że auto więcej na warsztacie spędzi niż na drogach :)
Andrzej667
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Golub-Dobrzyń/Bydgoszcz
Prawo jazdy: 28 06 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civic 4d VIII
Silnik: 1,8 i-VTEC 142 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

12 Gru 2016, 19:50

W jakimś rankingu Dekry 9-3 był najmniej awaryjnym autem w swojej klasie :ok:
Saab w tych latach był własnością GM a z tego wynikają podobieństwa do innych modeli koncernu. 9-3 jest zbudowany na tej samej płycie podłogowej co vectra c (i nie tylko), także wiele rozwiązań konstrukcyjnych (min. niektóre wahacze, hamulce itd) są identyczne jak w ww. vectrze, signum, fiacie croma i AR159 (swoją drogą 159 z silnikiem tbi też możesz rozważyć). 9-5 to z kolei płyta podłogowa vectry b/calibry. Nie sądzę, żeby od znaczka saab'a auto mogło się psuć częściej :mrgreen:
1.8t/150, 2.0t/175 i 2.0T/210 to ten sam silnik. Pierwsze dwa różnią się wyłącznie programem, najmocniejszy ma inne turbo (w 210km siedzi turbo mitsubishi, w słabszych garret). Wersja 163km była robiona tylko przez rok, przy końcówce istnienia firmy, to już inny motor - a bezpośredni wtrysk i biturbo - napisałem wyłącznie jako ciekawostka bo auto z takim silnikiem jest nie do kupienia :naughty:
Ryzyko jest takie jak w każdym innym aucie - kupisz szrota = będziesz remontował. Jeśli podejdziesz na chłodno do zakupu i kupisz sprawdzony sprzęt to będziesz zadowolony.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

13 Gru 2016, 08:15

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) autko rozważę napewno, zobaczymy czy się uda jakieś znaleźć i przekonać mojego tatę (główny fundator) do marki której nigdy nie miał. Jeszcze raz dzięki :)
Andrzej667
Nowicjusz
 
Posty: 11
Miejscowość: Golub-Dobrzyń/Bydgoszcz
Prawo jazdy: 28 06 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Honda Civic 4d VIII
Silnik: 1,8 i-VTEC 142 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006