Czas na wymianę filtra kabinowego - dlaczego warto wymienić?

01 Maj 2009, 19:55

Kurz, pleśń, alergeny, pyłki, zarodniki, gazy oraz sadza to tylko niektóre z substancji, na których działanie jesteśmy narażeni w kabinie samochodu. Filtry kabinowe wciąż jeszcze nie są traktowane przez mechaników z odpowiednia powagą. Jednym z powodów takiej sytuacji jest fakt, że filtr kabinowy jest czasem trudny do zlokalizowania w samochodzie i w związku z tym jego wymiana może niekiedy nastręczać trudności.

Ponadto, co również często bywa powodem lekceważenia tej istotnej sprawy - filtr kabinowy nie ma żadnego wpływu na osiągi silnika, który będzie działał bez zmian również w sytuacji, kiedy filtr kabinowy będzie zablokowany.

Od kilku lat Sogefi Filter Division inwestuje nie tylko fundusze, ale również czas aby uświadomić mechanikom i użytkownikom samochodów, że to właśnie komfort pasażerów powinien być gównym powodem częstej wymiany filtrów kabinowych.
Zdarza się, że mechanicy i kierowcy w ogóle nie sprawdzają tego filtra lub wymieniają go zbyt rzadko, co doprowadza do spadku wydajności wentylacji i klimatyzacji, nieprzyjemnych zapachów w kabinie nie wspominając już o aspekcie zdrowotnym.

Filtry kabinowe lub inaczej przeciwpyłkowe służą do ochrony pasażerów przed nieprzyjemnymi zapachami, a także oparami szkodliwych substancji, które nie tylko powodują odczuwalny dyskomfort podróżujących osób, ale również osadzają się na szybach pogarszając widoczność. Filtr kabinowy nie tylko zatrzymuje cząsteczki i zapobiega przedostaniu się ich do kabiny samochodu, ale również wspomaga pracę układu nawiewu i klimatyzacji. Szczególnie u osób z alergią na pyłki filtr może znacząco poprawić samopoczucie jeśli tylko jest regularnie wymieniany. Podczas jazdy samochodem kierowca narażony jest na dwu- lub trzykrotnie większe stężenie zanieczyszczeń niż pieszy, natomiast stężenie szkodliwych spalin w kabinie samochodu stojącego w korku jest nawet 6 – 7 razy większe niż np. na przystanku autobusowym przy tejże drodze.

Filtry kabinowe muszą zatrzymywać zanieczyszczenia rzędu 1μm w celu ochrony pasażerów przed kurzem, pyłkami i zarodnikami, a także wodą która zwykle jest mieszaniną szkodliwych substancji.

Dzięki specjalnie zaprojektowanym nanowłóknom, które Sogefi stosuje już od pewnego czasu, filtry kabinowe Fram, Purflux, CoopersFiaam oraz Tecnocar zapewniają maksymalną ochronę wszystkich pasażerów samochodu.
Medium filtracyjne wykonane z nanowłókien zatrzymuje niemalże 100% zanieczyszczeń, odfiltrowując cząsteczki stałe o średnicy mniejszej niż 1µm. Ponadto, filtry z warstwą węgla aktywnego dodatkowo zatrzymują szkodliwe molekuły gazów takich jak ozon czy tlenki azotu.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

03 Maj 2009, 08:53

Autor rozpisuje się w nieskończoność a ja dalej nie wiem, co ile zmieniać filtr kabinowy. Nie ma to jak lanie wody.
Ostatnio edytowany przez KontoUsunięte, 23 Lis 2009, 16:55, edytowano w sumie 1 raz
KontoUsunięte
 

03 Maj 2009, 09:35

markac napisał(a):Autor rozpisuje się w nieskończoność a ja dalej nie wiem, co ile zmieniać filtr kabinowy. Nie ma to jak lanie wody.


A co jaki czas wymieniasz filtr powietrza? Pomyśl, że działa to podobnie tylko powietrze wlatuje da kabiny a nie do komory spalania. Zobacz jak wygląda filtr powietrza po pół roku a później po roku. Mam nadzieję, że daje to Tobie do myślenia.
kinnrock
Nowicjusz
 
Posty: 5

03 Maj 2009, 09:38

Nie o to chodzi, żebym ja się domyślał, ale o to, że jeśli autor porusza już taki temat, to powinien być bardziej konkretny, bo to, że muszę zmieniać, to wiedziałem przed przeczytaniem postu.
KontoUsunięte
 

03 Maj 2009, 09:59

markac napisał(a):Nie o to chodzi, żebym ja się domyślał, ale o to, że jeśli autor porusza już taki temat, to powinien być bardziej konkretny, bo to, że muszę zmieniać, to wiedziałem przed przeczytaniem postu.


Zgadzam się z Tobą - dla mnie to brzmi jak reklama produktu...
Szuli
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Margonin

05 Maj 2009, 22:22

Filtr kabinowy jest najbardziej podatny na zabrudzenia w okresie letnim (kurz, pyłki itp.) warto do takiego filtra zaglądać nawet co 3 m-c (sprawdzając stan) w zależności w jakich warunkach eksploatowane jest auto.
Pozdrawiam,
Artek
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak dobrze zaplanować podróż samochodem?
    Wybierając się w dłuższą podróż samochodem powinniśmy się do niej wcześniej przygotować aby uniknąć niespodzianek w trasie. O tym jak dobrze zaplanować podróż samochodem piszemy w kilku punktach które ...

06 Maj 2009, 16:23

Przecież właśnie przez to, że izoluje się obecnie ludzi od normalnego otoczenia, zamyka w sterylnych pomieszczeniach powoduje że jest coraz więcej alergików. Moim zdaniem taki filtr to lekka przesada... Chyba że ma to miejsce w wielkim mieście, gdzie w powietrzu jest pełno spalin i innego syfu. Widziałem kiedyś zdjęcia z Tokyo, gdzie przechodnie zakładają maski (mniej więcej takie jak do malowania).
O żesz ty kur..., w chu.. jeb.. twoja mać!!! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął.
wolfenstein
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001

23 Lis 2009, 10:44

markac napisał(a):Autor rozpisuje się w nieskończoność a ja dalej nie wiem, co ile zmieniać filtr kabinowy. Nie ma to jak lanie wody.

Witam. Nie jestem na biezaco jak widac po dacie...
Filtr powinienes wymieniac co 20 tys.Km,a jak mieszkasz w srodowisku bardzo zanieczyszczonym to przez polowe.Pozdrawiam.
processor
processor
Nowicjusz
 
Posty: 29
Miejscowość: podkarpackie