Czas na zmiany - BMW 530d czy Mercedes E320CDi ?

07 Mar 2020, 12:54

Lukasz2605 tak sobie myślałem po ostatnim poście ... może jak chcesz premium i oszukać przeznaczenie to jest jeden model Lexa który za tą kase da Ci premium, śmieszne koszty utrzymania ale ... jest jedno ale. Wygląd auta, napęd tył i stary rocznik.
Wtedy plan byłby taki... liznąłbyś premium, odłożył kaskę i kupił coś co jest dla Ciebie docelowe wizualnie i technologicznie.
Bo obawiam się że Twój budżet jest pośredni a do tego jeszcze jest takie coś jak przemóc się do obowiązkowych kosztów bo tego nie przeskoczysz...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11083
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2020, 14:04

Pośredni ? Myślisz że nie starczy na nic zadbanego ? Bo Mercedesy chodzą po 25.000-33.000 góra. Fakt BMW są droższe z tych roczników nie wspominając już o Audi.

Lexa masz zapewne na myśli LS430 ?
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

07 Mar 2020, 14:33

Lukasz2605 napisał(a):Pośredni ? Myślisz że nie starczy na nic zadbanego ? Bo Mercedesy chodzą po 25.000-33.000 góra. Fakt BMW są droższe z tych roczników nie wspominając już o Audi.

Na zakup Ci starczy tylko trzeba doliczyć koszty startera + ewentualnych napraw w krótkim czasie i tu potrzeba przygotowania psychicznego :D
Czyli podołanie świadomości dałem za auto np.30k sprzedam je za 25k a mam do włożenia 5k na dzień dobry :D

Lukasz2605 napisał(a):Lexa masz zapewne na myśli LS430 ?

ls 430 kosztami trzeba go porównać do a8/MB S/BMW er7.
I oczywiście będzie taniej ale w swojej klasie czyli w ujęciu aut klasę niżej będzie drogo.

Miałem na myśli gs430 mk2.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11083
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2020, 16:24

Lukasz2605 napisał(a):Piszą że ten 2.0 TDi CR niby poprawiony ale nie do końca. Nadal były problemy podobno ze słynnym imbusem, układem wtryskowym itp.

Możesz podać źródło? bo trochę to dziwne czy aby na pewno mowa o wersji CR, dla mnie to jest najlepszy wybór bo przy 3,0 TDI polecisz konkretnie na serwisie.
do 2,0 TDI CR kupujesz za 550 zł komplet rozrządu na pasku i śmiga jak ta lata.

Także jak chcesz premium z trójki niemieckiej to A6 C6 z 2,0 TDI zrobisz soft i będzie konkretnie śmigać i w sumie fajnie auto.
Natomiast nic co ma ileś garów pod maską i to w klekocie nie zapewni niskich kosztów.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Mar 2020, 16:47

Bartolekk napisał(a):TDI polecisz konkretnie na serwisie.
do 2,0 TDI CR kupujesz za 550 zł komplet rozrządu na pasku i śmiga jak ta lata.

Tia i na tym kończymy serwis a6ki.
Was farmazoniarzy powinni zamknąć w warsztacie z klientami tymi co po takich radach kupili auto...gorzej jakby komuś puściły nerwy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11083
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2020, 17:09

Proponuje rozróżniać porządnie kupione auto od wytanionego trupa i potem ktoś może nawet 2x dziennie jeździć do warsztatu.
Masz po prostu fałszywy obraz rzeczywistości.
Podajesz przykład tych co się chcieli pokazać że mają premium i kupili najtańsze egzemplarze na rynku.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Kierowco - mądrze używaj świateł w samochodzie
    W sezonie, kiedy pogorszona widoczność z powodu opadów i gęstych mgieł niejednemu kierowcy sprawia kłopot, dbanie o sprawność i czystość oświetlenia w naszym samochodzie nabiera szczególnego znaczenia. Bardzo ...

07 Mar 2020, 17:23

Bartolekk napisał(a):Proponuje rozróżniać porządnie kupione auto od wytanionego trupa i potem ktoś może nawet 2x dziennie jeździć do warsztatu.
Masz po prostu fałszywy obraz rzeczywistości.
Podajesz przykład tych na co się chcieli pokazać że mają premium i kupili najtańsze egzemplarze na rynku.


Co Ty gadasz za farmazon... jaki obraz rzeczywistości... auta kupione w PL w salonie nazywasz trupem? To gdzie przeciętny użytkownik ma szukać tych perełek... na księżycu ?

Ogólnie zasada jest prosta klasa premium generuje odpowiednie koszty kwestia tego czy ktoś chce je ponosić... Propozycje typu 2,0 tdi w modelach typu a6 są tzw. podcieranie tyłka szkłem z próbą nie skaleczenia się... może się uda albo nie uda. Do tego sama jazda zadowala tylko tych co rajcuje znaczek na masce a nie konkretne doznania. Więc proszę Cię daj już spokój bo lepiej dać komuś do przemyślenia zasadność zakupu czegoś na co nie ma parcia a w dodatku nie jest pewien chęci ponoszenia kosztów które się z tym wiążą niż walić hasła "rozrząd tylko 550zł" i to przy starym, przedmuchanym nowoczesnym dieslu!
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11083
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2020, 17:23

Bartolekk to może kup sobie jakąś A6C6, a nie biedogolfem jeździsz? Sprzedasz go za 20 tys. i napiszesz, że super stan. Potem kupisz A6C6 "igiełkę" i zrobisz sobie softa oraz rozrząd.

Nie pomyślałeś na przykład o skrzyni biegów czy np. zawieszeniu? To sobie zobacz np. wahacze przód ile ma i ile kosztują albo regeneracja multironica.

Zrób może jakiś poradnik jak kupić te niezajeżdżone auto czy nawet pokaż jakieś :ok: Takie gadanie Twoje bez sensu.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

07 Mar 2020, 18:32

szybki napisał(a):Co Ty gadasz za farmazon... jaki obraz rzeczywistości... auta kupione w PL w salonie nazywasz trupem? To gdzie przeciętny użytkownik ma szukać tych perełek... na księżycu ?

Jasne i z przebiegiem 120 tys :)

No i warto dodać że xenony, centralny i wycieraczki to elementy typowe dla aut premium, ciekawe czemu w naszej firmowej Octavii ostatnio czujniki parkowania wysiadły, Skoda premium? hmm

Powiem tylko tyle ja w golfa z "badziewnym" silnikiem który okazał się mega bezawaryjny od początku posiadania włożyłem może 1500 zł wraz z akumulatorem za 300 zł.
No ale to trzeba umieć auto kupić a nie jechać z piekarzem czy baletnicą i potem taki szybki ma argumenty żeby pisać że kazde A6 się sypie no bo to jest A6.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Mar 2020, 18:42

Chłopie, jeździsz niby 200 konnym autem na 7 letnich oponach, z czym do ludzi.
Skoro tak wygląda twóje użytkowanie auta to nie chciałbym go kiedyś odkupić.
Piszesz tylko i wyłącznie wychwalając vag, nic innego nie potrafisz. A najlepsze jest to, że wiedzy technicznej nie przekazujesz żadnej
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Mar 2020, 18:57

Zawsze można iść za Twoim przykładem i kupować używane części do auta, bo na nowe nie stać, dla mnie to jest przerażające.
Albo opowiadanie że normą jest regeneracja skrzyni w autach.
I nie pisz o czymś co nigdy nie nastąpi Ty byś nawet w salonie nie kupił auto z tego koncernu no więc po co pisać o czymś co jest fikcją?
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Mar 2020, 19:06

Bartolekk napisał(a):Jasne i z przebiegiem 120 tys


Kto Ci mówił o przebiegu 120k.km.?
Jedno z aut o których piszę było pozostawione w aso z 200k.km. przebiegu przy odbiorze nowego auta. Starter był wykonany przy zakupie przez mojego kolegę i wynosił coś koło 5k. (mogę się mylić o 500zł) bez rozrządu.
Autor jest mega zadowolony co nie zmienia faktów że normalny serwis tego auta jest drogi i cały czas ma w głowie grube tematy rozrządowe.

Bartolekk napisał(a):No i warto dodać że xenony, centralny i wycieraczki to elementy typowe dla aut premium, ciekawe czemu w naszej firmowej Octavii ostatnio czujniki parkowania wysiadły, Skoda premium? hmm


Ty chory jesteś ? Normalne że wysiada Ci silnik wycieraczek... ? Albo może moduł uruchamiania silnika chłodnicy, albo normą są wadliwe kostki od kabelków przy klapkach k.? Albo ledy które walą się na potęgę?

Bartolekk napisał(a):szybki ma argumenty żeby pisać że kazde A6 się sypie no bo to jest A6.

Gdzie napisałem o sypaniu?
Piszę że auto a6c6 jest fajne w wersji 3,0tdi tylko że koszty serwisu są spore... + możliwe są usterki typowe dla wszystkich a6c6.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11083
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2020, 19:08

Już to przerabialiśmy. Twierdzisz, że lepiej jeździć bez abs i esp niż wkładać używany czujnik, znamy. To dlaczego nie ma tam jeszcze zamontowanego nowiutkiego z aso?

Mogę kupić auto, które spełni moje wymagania. A skoro vag nie spełnia to w czym problem?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Mar 2020, 19:14

szybki napisał(a):Normalne że wysiada Ci silnik wycieraczek... ? Albo może moduł uruchamiania silnika chłodnicy, albo normą są wadliwe kostki od kabelków przy klapkach k.? Albo ledy które walą się na potęgę?

Wiesz co to znaczy wyeksploatowany egzemplarz? wiesz czym się różni auto które ma 450+ tys km od takiego co ma 150?
Uważasz że ledy czy silniczki wycieraczek po wyjechaniu z fabryki wysiadają? :roll:
Uważasz zę ktoś kupił auto klasy premium segment E żeby stało w garażu?
Dalsza dyskusja jest bezsensu..i przestań straszyć autora, czas wieczorynki minął, bajki o czarodziejach się skończyły.
Jak się nie potrafi auta kupić porządnego to tak się potem kończy.

Najlepiej niech autor kupi GS430 mkII ze średnim przebiegiem 450+ tys, w takich autach nic nie trzeba naprawiać :)

Invi napisał(a):Mogę kupić auto, które spełni moje wymagania. A skoro vag nie spełnia to w czym problem?
Jakie masz wymagania? że ktoś wymieni Ci opony na continental dwa dni przed zakupem? no niezłe fakt
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Mar 2020, 19:25

Lexus za stary z wyglądu. Kobieta puściła by mnie z torbami jakby zobaczyła w garażu samochód z epoki lat 90... Mimo że być może bez awaryjny ale za stary. Takie sa fakty.
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012