Czas na zmiany - BMW 530d czy Mercedes E320CDi ?

06 Mar 2020, 16:03

Witam

Z racji iż jeżdżę swoim Mondeo MK4 Titanium (2012r.) od dłuższego czasu myślę że przyszedł czas na zmiany, tak poprostu. Tym razem chciałbym zakupić (czyt. wrócić) coś z klasy Premium. Dlaczego Premium zapewne zapytacie. Odpowiedź jest prosta. Aktualnie mam Mondeo MK4 LIFT (2012r.) i w tym segmencie wydaje mi się że nie ma konkurencji, no może poza Peugeot'em 508SW. Zdaje sobie sprawę z tego że pakując się w klasę premium kupię samochód ciut starszy niż obecny ale z kolei lepiej wykończony, z mocniejszym silnikiem oraz być może lepiej wyposażony. Tak się składa że nie chcę również za wiele dokładać do wartości obecnego auta. Budżet to 30.000 - 33.000zł. Wybór więc padł na:

BMW 530d (E61) 2008 - 2009r.
Mercedes E320CDi V6 (W211) 2006-2009r.

Pytania moje brzmią tak:

1. Co byście polecili bardziej z w/w samochodów?
2. Co sądzicie o takiej zamianie? (czasami zastanawiam się czy nie jest to krok wstecz)

Wiadomo zależy mi aby auto było mniej awaryjne, kłopotliwe. Brałem jeszcze pod uwagę Audi A6 C6 LIFT (2.7TDi 190KM lub 2.0TDi CR) gdyż podoba a mi się najbardziej z tego segmentu lecz po przeczytaniu kilku forów itp raczej odpuszczę na ilość możliwych awarii i kosztów utrzymania. Proszę o rzeczowe porady a najlepiej o opinie kogoś kto z was posiada lub posiadał któryś z w/w samochodów

Pozdrawia
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

06 Mar 2020, 16:21

Zarówno przy bmw, mercedesie jak i ałdi pakujesz się w wyższe koszta utrzymania nawet jak kupisz coś w świetnym stanie. A ryzyko trafienia trupa jest duże. W pesymistycznym wariancie licz się z tym, że włożenie równowartości ceny zakupu w ciągu roku/dwóch nie jest niczym nadzwyczajnym.

Tak ogólnie "najbezpieczniejszy" z tego zestawienia wydaje się być mercedes, możesz też zerknąć na volvo s80
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Mar 2020, 16:35

Dzięki za słuszną uwagę. Tak myślałem że Mercedes może być mniej kłopotliwy od BMW a tym bardziej od Audi. Jedynie co mnie martwi w Mercedesie to zawieszenie z tyłu (U mnie w grę wchodzi tylko kombi) a tam jest bodajże pneumatyka. Nie wiem jak w BMW. Zerknę jeszcze na Volvo S80 ale jak już wyżej pisałem u mnie tylko kombi ponieważ mam 2 dzieci, 2 małe psy więc sam rozumiesz.

A co sądzisz o 2.0 TDI CR ? Pod koniec produkcji C6 był stosowany lecz również zbyt dobrych opinii ludzie nie piszą...
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

06 Mar 2020, 17:22

Lukasz2605 napisał(a):Zerknę jeszcze na Volvo S80 ale jak już wyżej pisałem u mnie tylko kombi ponieważ mam 2 dzieci, 2 małe psy więc sam rozumiesz.


V70 to "wersja kombi" modelu s80 jakkolwiek to brzmi :mrgreen:

Lukasz2605 napisał(a):A co sądzisz o 2.0 TDI CR ? Pod koniec produkcji C6 był stosowany lecz również zbyt dobrych opinii ludzie nie piszą...


Eksploatacja samego silnika na pewno wyjdzie taniej niż 2.7/3.0 ale auto to nie tylko silnik. W przypadku a6 sporo użytkowników skarży się na "pierdoły", które nie powodują zatrzymania na drodze ale jednak naprawić i zapłacić trzeba.
Cóż, cena prestiżu :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Mar 2020, 19:33

Lukasz2605 napisał(a):A co sądzisz o 2.0 TDI CR ? Pod koniec produkcji C6 był stosowany lecz również zbyt dobrych opinii ludzie nie piszą...
A co pisza? chyba że tacy jak na naszym forum :yes:


Bierz spokojnie A6 z 2,0 TDI CR - to są dobre silniki do tego zawsze jakiegoś wirusa możesz mu zapodać jakby brakowało mocy i będzie fajne autko.
2,7 czy 3,0 to masakra w kwestii kosztów.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Mar 2020, 20:05

Bartolekk napisał(a):A co pisza? chyba że tacy jak na naszym forum

No właśnie... bo trafi się jakiś mundrek psychofan od tsi :D

Lukasz2605 napisał(a):A co sądzisz o 2.0 TDI CR ? Pod koniec produkcji C6 był stosowany lecz również zbyt dobrych opinii ludzie nie piszą...


Ogólnie patrz na temat tych aut i... 2,0 tdi cr w porownaniu do 3,0d wyjdzie taniej ale odczucia z jazdy mają się nijak do 3,0. No i jeszcze silnik to nie wszystko więc tu też musisz się zastanowić nad kosztem prestiżllłl

Mam "przyjemność" obrabiania kilku 2,0 tdi cr, 2,7tdi i 3,0tdi w a6c6 i brałbym raczej 3,0tdi bo płace i wiem za co a na 100% odpuściłbym 2,0 tdi w c6.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10962
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

06 Mar 2020, 21:10

Szybki a co rozumiesz przez pojęcie odczucia z jazdy w aucie z klekotem 220 koni ważącym 1800 kg?

Konkretne odczucia to możesz mieć w 3,0 TFSI 300 konnym albo 4,2 V8
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Mar 2020, 22:05

Bartolekk napisał(a):Szybki a co rozumiesz przez pojęcie odczucia z jazdy w aucie z klekotem 220 koni ważącym 1800 kg?

A co ma piernik do wiatraka? Masę łamiesz niutem a nie mocą... z małego srajtygla diesla uzyskasz w piku nawet 1000nm ale przez 1s. Więc temat jest prosty pojemności nie oszukasz.
Bartolekk napisał(a):konnym albo 4,2 V8

Miałem s4 b7 i chłopie zejdź na ziemię... :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10962
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2020, 09:51

Piszą że ten 2.0 TDi CR niby poprawiony ale nie do końca. Nadal były problemy podobno ze słynnym imbusem, układem wtryskowym itp.
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

07 Mar 2020, 10:07

Lukasz2605 napisał(a):Piszą że ten 2.0 TDi CR niby poprawiony ale nie do końca. Nadal były problemy podobno ze słynnym imbusem, układem wtryskowym itp.

Ale samochód to nie sam silnik...więc i tak zastanowiłbym się.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10962
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2020, 10:09

Ale co masz konkretnie na myśli ? Co wg Ciebie psuje się prócz silnika w tym modelu ? Dlaczego zastanawiałbyś się ?
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

07 Mar 2020, 10:53

Chodzi o przełożenie fajności jazdy na koszty. 3,0tdi quatro ma to przełożenie a 2,0tdi nie ma tego przełożenia.
A to wysiądą Ci tylne ledy, a to polecą Ci xenony, a to wysiądą Ci wycieraczki, a to poleci centralny zamek...do tego zawieszenie jest trwałe jak zrobisz je nie na gównianych zamiennikach... Ostatnio obrabiałem a6c6 2,0tdi manual to powiem szczerze to co te auto oferuje vs koszty jest max lipą. No i ciągle coś... do tego stopnia że właściciel tego auta za każdym razem informuje mnie przy przypadkowym spotkaniu co jest do zrobienia i co już kupił.
Ciekawe jest to że jeszcze mam na tapecie a6 2,7tdi i 3,0 tdi to większość głupot się powtarza. Dlatego uważam że wolałbym kupić zadbaną 3,0tdi wydać 15k na serwis niż 2,0tdi i wydać połowę tej kwoty.

P.s

Zaskoczeniem dla mnie była c6 2,7tdi mulititronic. Jak może multitronik wykastrować doznania z jazdy.
Zresztą było tak źle że właściciel auta pojechał na hamkę je sprawdzić i...wszystko jest ok. :D

Reasumując. Chcesz mieć fajne premium i fajną jazdę szukaj a6c6 3,0tdi. Jak kupisz auto zadbane i będziesz miał ogarniętego mechanika powinno być ok.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10962
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2020, 11:12

3.0 zbyt duże koszty utrzymania... przemyślałem i odpada. Mniejszym ryzykiem biorąc 3.0 jest silnik Mercedesa
Lukasz2605
Nowicjusz
 
Posty: 41
Prawo jazdy: 30 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Mondeo MK4 - Titanium
Silnik: 2.0 TDCi - 163KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

07 Mar 2020, 11:20

Lukasz2605 napisał(a):3.0 zbyt duże koszty utrzymania... przemyślałem i odpada. Mniejszym ryzykiem biorąc 3.0 jest silnik Mercedesa

To nie jest tak jak myślisz... mb 3,0 w niczym nie będzie tańszy :D
Musisz trochę zmienić podejście do serwisu i tyle.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10962
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2020, 12:40

audi-a6-3-0tdi-bmw-530d-merc-e320cdi-volvo-s80-2-4-d5-vt95562.htm

Tutaj masz porównanie aut w kosztach. Najtaniej wypada Mercedes, ale najlepiej jeździłoby się A6C6 z quattro - problem w tym, że dzida nie uwzględnił awarii automatów, gdzie tiptronikowi w audicy daleko do klasycznemu automatowi w mercedesie. Multitronika nie biorę pod uwagę no chyba, że jara kogoś naprawa awaryjnej skrzyni za 22 tys. - a ta jest pakowana w słabych A6C6 bez quattro i chyba do 180 KM?
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020