Czerwona kontrolka płynu chłodzącego, auto nie grzało - Seat Ibiza

04 Lis 2023, 18:42

W kabelkach i programach VAG Ci nie pomogę . Korzystam z testera V-scan 5053 its tak na już bez użycia komputera i innego programu dla dokładniejszej diagnostyki.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lis 2023, 20:58

Wymieniałem też korek zbiorniczka na nowy, a ten bezpiecznik jeżeli faktycznie był walnięty bo widać że na dole blaszki są wykrzywione, w pozostałych były proste to mógł on powodować że ten płyn wyrzucało?
bonczek87
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI VARIANT
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel

05 Lis 2023, 16:59

Dzisiaj ruszyłem w niedaleka trasę i znowu to samo.. brak ogrzewania i nie przełączył się na LPG no i w zbiorniczku płyn wywalało.. nie wiem co dalej mam zrobić?
bonczek87
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI VARIANT
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel

05 Lis 2023, 17:55

Zapytam raz jeszcze - może układ chłodzenia jest po prostu zapowietrzony?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

05 Lis 2023, 18:10

A w jaki sposób go odpowietrzyć?
bonczek87
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI VARIANT
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel

05 Lis 2023, 19:31

Próbuje go odpowietrzyć poprzez odkręcenie korka i uruchomienie silnika no i niestety płyn wywala też góra.. płyn jest gorący a w układzie zimno.. może to wina termostatu?
bonczek87
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI VARIANT
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co zrobić kiedy auto odmawia posłuszeństwa?
    Patrząc na samochód w pierwszym momencie zachwycamy się jego linią, doceniamy parametry silnika, cieszą nas wygodne fotele i niesamowity dźwięk wydobywający się z zestawu audio. Wszystkie te elementy wpływają na komfort ...
    Wyposażenie i BMW ConnectedDrive w BMW ActiveHybrid 3
    Wysokiej jakości wyposażenie standardowe, z dwustrefową automatyczną klimatyzacją działającą także przy wyłączonym silniku oraz opcjonalnym systemem nawigacyjnym Professional. Liczne, ekskluzywne systemy wspomagania kierowcy ...

05 Lis 2023, 23:00

Wątpię, żeby to była wina termostatu. Nagrzewnica jest w małym obiegu, a więc jest niezależna od termostatu. Jeżeli termostat byłby uszkodzony że jest zamknięty na stałe, to ogrzewanie by było i gotowałby się płyn. A jeżeli byłby cały czas uchylony/otwarty, to płyn by się nie gotował, a nagrzewnica byłaby chłodna. A u ciebie płyn się gotuje, a nagrzewnica zimna... Zatem wygląda to tak, jakby był zapowietrzony mały obieg. Lub jeszcze może być uszkodzona pompa wody. Nie wiem teraz, jaki jest dokładnie obieg płynu w tym aucie - czy pompa "tłoczy" płyn do zbiorniczka, czy nie. Jak tłoczy, to do zbiorniczka idą dwa węże. Jak nie, to tylko jeden. I jak są dwa, to jeden jest z góry zbiorniczka, a drugi z dołu. I jak pompa pracuje, to z tego górnego przewodu powinien lecieć do zbiorniczka płyn. Zerknij jak tam masz. Chyba,. że ktoś jest w temacie i podpowie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Lis 2023, 09:26

Pompa wody była wymieniana podczas rozrządu razem z uszczelką pod głowicą.. Co do obiegu to ze zbiornika wychodzą dwa węże jeden na dole drugi u góry. dzisiaj mogę odpiąć ten górny i zobaczyć czy leci z niego płyn ale wydaje mi się że leci płyn z niego.
bonczek87
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI VARIANT
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel

06 Lis 2023, 10:26

W takim razie, jeżeli z tego górnego wężyka leci płyn do zbiorniczka podczas pracy silnika, to znaczy, że pompa działa. W takim układzie, myślę, że układ jest zapowietrzony gdzieś na małym obiegu. Warto zwrócić uwagę na to, że po tych naprawach przez jakiś czas było ok. Więc jeżeli pilnowany był poziom płynu w zbiorniczku przez ten czas jak było ok ( nie zdarzyło się tak, że płynu brakło i płyn tylko przelewał się przez zbiorniczek - górnym wężykiem wlatywał, a dolnym uciekał ) to jest jeszcze możliwość, że jest pęknięty blok silnika. I układ zasysa powietrze. Pooglądaj dokładnie zimny blok silnika, czy nie jest w którymś miejscu białawo-zielonkawy. Zerknij też, czy jak uruchomisz zimny silnik, to czy nie ma powietrza w tym płynie, który wylatuje z tego górnego wężyka do zbiorniczka.
Jednakże problem wydaje mi się, że jest w małym obiegu, ponieważ w nim jest nagrzewnica i reduktor LPG ( a wspominałeś, że jak zaczął się problem, to przestało grzać i wyłączył się gaz ). Więc tak, jakby nagle w małym obiegu brakło płynu.
Nie wiem jak jest tam zrobiony termostat - czy da się jeździć bez niego - czy wkład jest razem z obudową, czy obudowa jest osobno i wkład osobno ). Bo jak jest osobno, to można by wyjąć wkład, zamknąć obudowę i rozgrzewać silnik bez wkładu termostatu. Może podczas rozgrzewania silnika, to powietrze zejdzie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Lis 2023, 22:14

Panowie więc dzisiaj udało mi się wykonać test na szczelność głowicy i wyszedł negatywny, czyli kolor się nie zmienił. Płyn był gorący o wyrzuciło go zbiorniczkiem natomiast wąż na dole zimny. Rozumiem że teraz wywalić termostat i sprawdzić układ bez termistatu?
Jeszcze moje pytanie w którym miejscu jest termostat? Proszę o informację czy w tym miejscu co zaznaczyłem?
bonczek87
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI VARIANT
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel

13 Lis 2023, 11:55

bonczek87 napisał(a):Jeszcze moje pytanie w którym miejscu jest termostat? Proszę o informację czy w tym miejscu co zaznaczyłem?
Tak tam pod pokrywką jest termostat
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4833
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lis 2023, 12:46

Wygląda więc na to, że jest tam wkład, który można wyjąć i zamontować obudowę i jeździć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lis 2023, 16:02

Panowie, dzisiaj wyciągnąłem wkład termostatu, zalałem układ wodą i odpaliłem auto. Niestety nic to nie dało.. Górny wąż robił się ciepły natomiast dolny zimny. Na dodatek woda w zbiorniczku podnosiła się. W domu sprawdziłem termostat we wrzącej wodzie i otworzył się.
Co dalej można sprawdzić? Możliwe że pompa wody jednak walnięta?
bonczek87
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 01 02 2007
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: VW GOLF VI VARIANT
Silnik: 2.0TDI
Paliwo: Diesel

19 Lis 2023, 01:31

Kolego aby musisz odpowietrzyć układ chłodzenia jak ktoś wcześniej napisał. Samo odkręcanie korka nic nie daje,musisz zacisnac coś np,klucz francuski na górnym wężu dochodzącym do tego zbiorniczka płynu chłodzacego, odpalić samochód i czekać aż się nagrzeje. Kontroluj przez ten czas ilość płynu w tym zbiorniku. Po pewnym czasie dolny wąż powinien się zrobić ciepły i wtedy zdejmujesz zacisk z tego węża górnego i dolewsz płyn do wymaganego poziomu.
Robson111
Nowicjusz
 
Posty: 4

19 Lis 2023, 01:38

Sam się meczyłem z odpowietrzeniem układu po wymianie płynu, kombinowałem z termostatem itd, aż gdzieś znalazłem opis jak to zrobić. Poszperaj jeszcze na necie bo nie wiem gdzie to było dokładnie opisane ale ogólnie tak jak podałem, inaczej nie odpowietrzysz.
Robson111
Nowicjusz
 
Posty: 4